İlaç hakkında bilgi

  • 2 yıldır içtiğim 10mg citolesi 1 aydır bir tam bir yarım içerek azalttım 5mg düşürdüm ama şu an yine hafiften baş dönmesi ve yabancılaşmalar oluştu yeniden 10mg devammı edeyim korkuyorum

  • Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Berna Çağatay

    Merhaba, geçmiş olsun öncelikle şunu belirtmek lazım ki ilacı kullanma zamanından çok şikayetleriniz tam geçtikten sonra ilacı ne kadar kullandığınız önemli. bu nedenle 2 yıl yeterli bir süre gibi gözükse de daha erken olabilir. tekrar 10 mg ile devam edip 1-2 hafta içindeki durumunuz nasıl olacak onu değerlendirmek gerekiyor. 10 mg ile devam edebilirsiniz


  • İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

    Site içerisinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.
    Bu soruya oy verin :

    Diğer Hasta Soruları

    • Elenme sebebi midir size göre

      Peki ankside bozukluğu tedavisi olan uzman erbas olamıyor diye bisi diyolar di ondan sordum hocam sizide rahatsiz ettim öyle bisi varmı

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Bunu söyleyenlere sormak lazım.

    • Elenme sebebi midir size göre

      Hocam ben uzman erbas için gideceğim piskiyatri geçmişim ankside bozukluğu ve ilaç raporum varmış heyet aktivite bozukluğu 3 sene geçti kullanmadım selectra 100 mg kullandım 1 sene geçti babam epilepsi hastasıydı o neden le biraz ergen gen korktum bana geçer mi diye ankside biteli çok oldu 3.4 sene...

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Normalde bu nedenle bir elenme söz konusu olmaz. bu konuyu çok takıyor olmanız fark edilir de verilecek kararı etkiler se, onu da ancak muayeneyi yapacak doktor bilir.

    • Sersemlik hissi

      Merhaba hocam 35 yaşındayım 2 ay önce spordan iş yerime geldim hayatımda ilk kez step yapmıştım (40 dkk kadar). masa başında çalışıyorum işimin başına geçtim bir süre sonra kafama bir sersemlik gözlerime ağrı bulanıklık gelmeye başladı daha sonra da sırtımdan alnıma yüzüme doğru uyuşma kollarda ve b...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Psk. Ezgi Didem Ayaltı

      Uzm. Psk. Ezgi Didem Ayaltı

      Merhaba bu kadar doktor bu kadar tetkik yanılamaz. okurken bile kaygınızı hissedebiliyorum. sizin sorununuz belli ki daha cok kaygi durumu ile alakalı. bunun için psikoterapi ve psikiyatri tedavi iyi gelecektir. daha fazla vakit kaybetmeden bir uzman yardımı alın derim sevgiler



    • Hocam yardim

      Hocam çok kötü durumdayım hocam 4-5 aydır yemek yiyemiyorum bogazimda kalıyor gibi oluyor endoskopi yapıldı birşey yok denildi ama hala var yemekler sanki orada takılıyor çok korkuyorum bogulucam diye ne olur bana yardımcı olun 5 kg verdim yaşım 22 daha önce böyle takintim yoktu birden başladı o...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Nuran Şen

      Uzm. Dr. Nuran Şen

      Şikayetleriniz için en kısa zamanda bir psikiyatri hekimi ile görüşmelisiniz. doğru tanı ve uygun bir tedavi ile şifa bulabilirsiniz. geçmiş olsun

    • İlaç hakkında

      Merhaba hocam ben erken boşalma için paxil ve anafranil ilacını kullandım ve bende sertleşme sorunu yapmaya başladı ve ben bunu hissettiğim halde ilaçı içmeye devam ettim ilaçı bırakalı 2 yıl oldu ama sertleşmem düzelmedi tahlillerim normal çıkıyor. psikiyatriye gittim welbutrin verdi fayda gör...

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Antidepresan ilaçların bazı kişilerde cinsel sorunlar yapması mümkün. bu durum ne yazık ki istenmedik bir yan etki. ancak bu yan etki çoğu kişide ilaç kullanmaya devam edilse bile normale döner ve ilaç kesilince mutlaka düzelir. yani kalıcı bir yan etki söz konusu değil. bu durumu ilaçlara bağlama d... Cevabı gör

    • Zanax kurtulma yolu arıyorum

      Teşekkürler hocam doktor kontrolünde içiyorum lakin yarim doz yarim doz azaltmak gerektiğini söylüyor,lakin ben yapamiyorum bu ilac bende kalıcı hasar meydana getirmi bu ara aşırı derecede kilo artışım oldu 185cm 147 kg

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doktor kontrolündeyseniz, bana sorduğunuz soruları doktorunuza da sormuş olmalıydınız. bu kadarını bile soramadığınız ya da cevaplarına güvenemediğiniz bir doktorunuz var ise, öncelikle doktorunuzu değiştirmeyi deneyiniz. önerileri uygulama sorunu yaşıyorsanız, kendi bakış açınızı değiştirmekten ba... Cevabı gör



    • Anksiyete, panik bozukluk.

      İyi günler.46 yaş. 97kilo.paxil kullanıyordum doktorum yanında 1x1mg stilizan ekledi. şikayetim; bulaş obsesyonu,huzursuzluk, endişe, kaygı bozukluğu. 20 senedir ilaç kullanıyorum ara ara. bende kalpte ekstrasitol, düzensiz atım ve sinüs taşikardi var, gizli şeker,hafif bph, karaciğer 2.derece yağla...

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Bilge Burçak Annagür

      Doç. Dr. Bilge Burçak Annagür

      Bu dozda sıkıntı yok. ancak dahiliye ve psikiyatri hekimleri birlikte takip etmeli

    • Sertraline- anhedoni

      Merhaba sayın hocam, ben biraz sıkılmaya ve hastalık hastası olmaya yatkın birisiyim. bu sebeple 5 yıldır yarım tablet -25mg- sertraline alıyorum ancak anhedoni yaptığı için welbutrine geçmek istiyorum. sizce uygun olur mu?

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Bir psikiyatrist görüşmesi yapılmadan gerçekleştirilen her türlü tedavi ve tedavi değişikliği sakıncalar doğurabilir. selamlar

    • İlacı bırakmak

      1 yıldır anksiyete bozukluğu vardı doktora gittim 1 yıldır citoles kullanıyorum biraz rahatladım iyiyim ilacı bıraksam sorun olurmu

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mehmet Bayın

      Uzm. Dr. Mehmet Bayın

      İlacı bırakmanızın zamanlaması ve şekli hastalığınızın öyküsü ve kullandığınız ilaç dozuyla ilişkili olarak değişir. bunu tedavinizi yürüten psikiyatrist ile görüşmeniz iyi olur.



    • Zanax kurtulma yolu arıyorum

      Hocam yaklaşık 4 yıldır zanax kullanıyorum 0,5 mg başladım su an 3 mg alıyorum bunun yanında günde 1 tane prozac alıyorum zanax zararlari beni ciddi tedirgin ediyor içince rahatim lakin zanax içmek istemiyorum başlama sebebim yaygın anskiyete bozukluğu idi içmeyince kendimi çok kötü hissediyorum kıs...

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Yatmadan da tedavi olabilirsiniz ama mutlaka bir doktor kontrolünde ve tedavinin gereklerine titizlikle uyarak.

    • Panik atak

      Merhaba. 7 yıldır panik atak için lustral 100 mg kullanıyorum. bu sure zarfinda gecirdigim ataklarda oldu. çok iyi olduğu dönemlerde. genelde %80 iyoydim.12 gün önce tekrar şiddetli bir atak geçirdim. lustrali 150 yaptılar yaninada xanax eklediler. bu surede özellikle sabahları çok kötü bir şekilde...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Özyıl Öztürk Sarıkaya

      Uzm. Dr. Özyıl Öztürk Sarıkaya

      Panil bozukluk tekrarlama eğilimi gösterebilir.doz artışından bağımsız olabilir.ilaç grubu değişikliği ve paikoterapi yöntemleriyle birlikte uygulanabilir.endişenlenmeyiniz;hastalığın doğasında “ya yeniden atak geçirirsem “gibi korkular olabilir.yeniden hekiminize başvurun.geçmiş olsun dileklerimle.... Cevabı gör

    • Panik atak

      Merhaba. 7 yıldır panik atak için lustral 100 mg kullanıyorum. bu sure zarfinda gecirdigim ataklarda oldu. çok iyi olduğu dönemlerde. genelde %80 iyoydim.12 gün önce tekrar şiddetli bir atak geçirdim. lustrali 150 yaptılar yaninada xanax eklediler. bu surede özellikle sabahları çok kötü bir şekilde...

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Adnan Cansever

      Doç. Dr. Adnan Cansever

      İlaç kullanırken bile panik ataklar olabilir. bu durumda doz artırılabilir nitekim doktorunuz da bunu yapmış. doz artırımının etkisi zamanla ortaya çıkacaktır bu sürede ataklar için xanax kullanımı da doğru. sabırlı olmanız meselenin en önemli noktası. geçmiş olsun.



    • Anksiyete bozuklugu

      Hocam merhaba daha onceden anksiyete bozukluguyla ilgili paxil paxera atarax kullanmistim.sonra biraktim cekilme sendromlarini baya bi yasamistim gecenlerde gene doktora gittim bi sefer paxera ve sabyfren diye bi ilac verdi ama ilaclar kendimi iyi hissettirmek yerine kotu hissettirdi henuz bir hafta...

      Doktor Cevabı:
      Dr. Selin Birgül Baran

      Dr. Selin Birgül Baran

      İlaçlarınızın tekrar düzenlenmesi lazım ve psikoterapi görmeniz gerekiyor hakan bey.

    • Selectra ve alkol

      Hocam merhaba, 23 yaşındayım ve anksiyete bozukluğu tedavisi görüyorum. şu an durumum iyi size sorum şu : ben günde 1 kere selectra 50mg kullanıyorum. acaba bir yemeğin yanında ya da normalde 1 bira veya 1 duble rakı içsem antidepresan kullandığım için bir zararı olur mu ? hiç daha önce ilaç kullanı...

      Doktor Cevabı:
      Dr. Ahmet Coşkun

      Dr. Ahmet Coşkun

      Merhaba, öncelikle ilacınızı sabah kahvaltıdan sonra almalısınız, tedavi sürecinde alkol almanız tedavinizi olumsuz etkileyecektir. ilaç tedavinizi psikoterapi eşliğinde sürdürmeniz ayrıca önemlidir, geçmiş olsun, selam ve saygılar.

    • Uykuya dalarken gelen iç titremesi

      Hocam merhabalar. yaklaşık 7 aydır panik atak ve anksiyete ile uğraşmaktayım (amipli dizanteriyi ülseratif kolit ya da crohn sandığım için korkudan bir kere panik atak geçirdim). anksiyete kaldı. aynı zamanda post infeksiyöz irritabl bağırsak sendromum var. ancak çok şiddetli değil. anti depresan il...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Buket Tuncer Eryonucu

      Uzm. Dr. Buket Tuncer Eryonucu

      Merhabalar tariflediğiniz durum psikolojik kaynaklı ve anksiyeteyle uyumlu gibi duruyor. nörolojik bir durum tariflenmemiş bdt sıklığınızı artırmanızıöneririm. sağlıklı günler.






    .
    x