Hocam yardım lütfen

  • Merhabalar hocam 21 yaşındayım ve 2 ay önce koronavirüs geçirdim koronavirüs döneminde boğazımdan pek bir sorun yaşamadım ancak son favirapavir hapını(40.hap) aldığımda boğazımda takılmış gibi hissettim ve onun gitmesi için gırlağımı elimle sağa sola oynattım(bunu yaparken ses geldi),elimi boğazıma sokmaya çalıştım,onlarca defa yutkunma ve gargara yaptım ancak bu takılma hissi geçmedi aksine o günden bu güne 1,5 2 aydır sürekli boğazımdan sorun yaşıyorum. Boğazda kuruluk, yumru hissi, yutkunurken tık tık ses gelmesi şeklinde sürekli rahatsızlıklarım var ve bu durum beni psikolojik olarak bitirdi resmen. Birkaç tane kbb gezdim ultrason, tomografi, sayısız ilaç, antibiyotik.... hiç bir sorun çıkmadı acaba bu durumun sebebi psikolojik bir olgu olabilir mi ?

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba f. bey stres, kaygı gibi nedenlerle boğazda yumru hissi ve yutkunurken takılıyor, zorlanıyor gibi bir his yaşayabiliyoruz. bu durum yemek yeme oranınızı da etkilemiş olabilir, eğer kilo verdiğinizi fark ediyorsanız öğünlerinizi bilinçli olarak düzenli almaya çalışınız. psikolojik destek faydalı olacaktır. en kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanız dileğimle.

    tarihinde cevapladı.
  • Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Peki hocam bunun psikolojik tedavisi nedir ? psikoterapi ile atlatabilir miyim veya antidepresan kullanmalı mıyım? İstanbul da oturuyorum sizinle görüşmek isterim ama şöyle bir tedirginliğim var ben bir hukuk öğrencisiyim psikolojik bir muayene olmam ileride mülakatlarda falan sorun oluşturur mu ? Veya kayıtlara herhangi bir veri düşmeden görüşme imkanımız var mı ?

  • Doktor Cevabı:

    Herhangi bir kuruma sizi zora sokacak resmi bir bildirim, kayıt gerçekleşmiyor ama devlet kuruluşuna giderseniz kayda geçecektir. doğrusu pilotlar bu durumdan zora giriyor ama hukukçular için durum nasıl işliyor bilemiyorum. psikoterapi faydalı olacaktır, ilaç da aynı şekilde faydalı olabilir. bana ulaşıp kendinizi tanıtırsanız süreç hakkında bilgilendirme yapabilirim, daha anlaşılır olur. görüşmek üzere.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Hastalığım nevrotikmi psikotikmi

    Merhaba serhat hocam altı yedi seneden beri psikolojik sorunlarım var bir çok psikiyatriye gittim ilaç kullandım fayda göremedim şikayetlerim her kez bana bakıyor her kez benim hakkımda konuşuyor toplum içindeyken rahat olamıyorum devamlı bir kaygı hali var tam rahat olamıyorum beynim benim istemim...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Selectra 50 mg hakkinda

    Merhabalar dr. ben. ben kaygı bozukluğu nedeniyle doktor kontrolünde 17 gündür 50 mg selectra kullanıyorum. ilk hafta yarim 25 mg aldim yan etki olmadi. 2.hafta tam doza geçince huzursuzlugum kaygılarım çok daha arttı kendimi daha kötü hissettim. doktoruma bir skeilde ulaştım ve 25 mg ye düşmemi söy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Korku ve kaygı

    Fırat bey merhabalar ben 21 yaşımdayım. 2020 ağustos ayında çarpıntı ve yüksek tansiyon şikayetiyle doktora başvurdum bir çok test yapıldı ve bir sorun çıkmadı. ancak belli aralıklarla çarpıntı şikayetlerim devam etti. hala da ediyor. başka şeylere odaklanınca, kendime telkinler verdikçe rahatlıyoru...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete ve lustral

    Hocam ben anksiyete bozukluğu ve beraberinde depresyon için doktor kontrolünde 10 gün önce lustral 50 mg kullanmaya başladım. başladığım günden beri carpintilarim ve huzursuzluğum daha da arttı. ilaca yeni baslamanin bir yan etkisi olabilir mi bu durum?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ne yapmam gerek

    Merhaba, rüyalarımda gördüğüm bi olayı gerçek miydi yoksa rüya mıydı diye düşündüğüm oluyor nadiren. anksiyete ve panik atağım var. ve şu aralar en büyük korkum ya delirirsem bir gün ya şizofreni olursam? bundan çok korkuyorum ne yapmam gerek? psikolojik destek almak istiyorum ama sanki işe yarar mı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Gülay Ertürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aşırı tepki hali

    Hocam merhaba; bende 2 yıldır fln cabuk sinirlenme var insanları kırıyorum.surekli içim içimi yiyor bana karşı bi haksızlık yapıldığında özellikle hakkımı arama isteği sürekli ve bazen bunu abartma haklıyken bu abartılar yüzünden haksız duruma düşme durumundayım.is verenime karşıda oyleyim mesela ke...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Depresiflik hali

    Merhaba serhat hocam, ben 22 yaşında üniversite son sınıf öğrencisiyim. bugüne kadar eğitim hayatım, günlük hayatım olsun hep çok stresliyim ve en ufak bir şeyi bile hep kafama takıyorum gece uyumaya çalıştığımda bazen beynimi susturamıyorum anksiyete yaşıyorum. genelde negatif bir kişiliğim vardı i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygı corona tşkler

    Selam hocam coronadan mı bılmıyorum ama sürekli geçmişte ki tahlillerimi karşılaştırıyorum sureklı tweetterda haber okuyorum genç ölümleri,korona ölümleri,intiharlar,ülke durumu ..benım hgb değerim yüksek buna intde pıhtı riski var gibi yazıyorlar. bunları kardıyologla da görüştüm riski yok demeleri...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Mine Kocaballı Hayatoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hipotansiyon

    Yaşadığım heyecan ve kaygi bozukluğu nedeni ile doktor tavsiyesi ile dideral kullandım tansiyonum 10 a 6 çıkıyor sürekli ama bir şikayetim yok genel olarak hem tansiyonumu hem de ruh sağlığımı dengelemek için akupunktur tedavisini tavsiye eder misiniz

    Doktor Cevabı:

    Dr. Erdoğan Taş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Dideral secita

    Hayırlı günler hocam esansiyel tremör için dideral kullanıyorum bu bende kaygı bozukluğuna dönüştüğü için psikatriye gittim secita yazdı iki ilacı birlikte kullanabilir miyim acil cevap verirseniz çok sevinirim çünkü kendimi çok kötü hissediyorum

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Brintellix xanax tekleme carpinti

    Hocam mutlu hafta sonları dilerim umarım iyisiniz..hocam devlet poliknikleri 5 dk bakmıyor özele bu 3 ay durumum kötü gidemiyorum aslinda durum bu.hatta sizde buradaymissiniz ama durum malum o yüzden birşey diyemedim.simdilik mecbur buradan yazıyorum hocam 😐 geçe gündüz 160-180 'le uyandıran tasikar...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gecmeyen çarpıntı

    Merhaba hocam. benim tek sorunum var çarpıntı. çok stresli bir seneden sonra 2019 ekimde aniden baslayan 165 atan çarpıntı, terleme, ölüm korkusu, göz kararmasi yaşadım. etrafımdakilerin sesi boguk boguk gelmeye ve yüzleri bulaniklasmaya parlamaya basladi sonra acile gittik ve milat oldu o gün. tam...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete ilaç başlangıcı

    Hocam merhaba ben üç yıldır anksiyete tedavisi görüyorum doktor kontrolünde 2 ay önce prozac 20 mg bırakmıştım. yeniden kötü hissetmeye başlayınca doktor lustral 50 mg yazdı ancak ilk gunlerde yarım doz al gibi bir şey demedi. yarım dozla baslarsam kaç gün öyle kullanmaliyim ya da direkt 50mg kullan...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hastalığımın tanısını koyamadılar

    Merhabalar, serhat bey. site üzerinde soranlara vermiş olduğunuz yanıtlar gerçekten çok güven verici. işinizi hakkı ile yaptığınız da gayet belli. bu yüzden size sorunumdan bahsetmek istedim. ben 24 yaşında üniversite öğrencisiyim. çocukluğumdan beri kendimle barışık olmayan bir karaktere sahibim. f...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete tedavisi ilaç dozu

    Hocam merhaba ben üç yıldır anksiyete tedavisi görüyorum doktor kontrolünde 2 ay önce prozac 20 mg bırakmıştım. ataklarım yeniden başlayınca doktor lustral 50 mg yazdı ancak ilk gunlerde yarım doz almak konusunda bir şey söylemedi. sizce 50 mg ile başlasam sorun olur mu yoksa doktorum soylemeyi mi u...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x