Hiperaktivite dikkat eksikliği

  • merhaba erman bey benim 8 yaşında hiperaktivite dikkat eksikliği tedavisi gören 8 yaşında oğlum var straterra 25 mg.kullanıyor okullar açıldığından beri baştan okulda sorunlarımız azalmıştı fakat son 1 aydır öğretmenimiz çok şikayet ediypr.doktorumuz zeka tesi yaptı ayküsi 132 çıktı.konuları çok çabuk öğrenen zeki bir çocuk fakat sınavlarda başarısız oluyo çok basit şeyleri bildiği halde yalnış yapıo öğretmeni derste kıpır kıpır olduğunu derse dikkatini veremediğini sölüyo yazıları çok kötü yazı yazmasını sevmiyo kitap olkumak istemiyo ben bu konuda çok endişeliyim bu konuda ne yapmalıyız bilmiyorum ileride öğrenim hayatında başarısız olmasından çok korkuyorum ve kullandığı ilac nasıl bir ilaçtır yani bu hiperaktif dikkat eksikliği için uygunmudur?cevaplarsanız sevinirm tşkler

  • Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Erman Uslu

    Merhaba müşerref hanım; öncelikle belirtmiş olduğunuz ""çocuğunuzun kıpı kıpır olması, dikkatini toplamakta güçlük yaşaması"" dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu belirtileri olabilmekle birlikte, kullanmış olduğu ilaç dozunun bu belirtileri baskılamakta yetersiz kaldığını gösterebilir. iq'nun 132 olması çocuğunuzun parlak bir zekaya sahip olduğunu göstermekle birlikte, bazen parlak zekaya sahip olan çocukların çabuk öğrenmeleri sebebiyle sınıf seviyesinin önüne geçtiklerini ve sınıf seviyesindeki konuların onları sıkmaya başladığını ve dikkatlerinin çabuk dağıldığını göstermektedir. straterra ülkemizde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisinde kullanılan içerik maddesine göre 2'ye ayırabileceğimiz ilaçlardan birini oluşturmaktadır. diğeri ise metilfenidat içeren ilaçlar grubudur ki bu grupta kısa süre etkili ritalin ve uzun süre etkili concerta yer almaktadır. burdan hareketle sorunuza cevap olarak; ""evet straterra dikkat eksiliği hiperaktivite bozukluğu tedavisinde kullanılan bir ilaçtır"" diyebilirim. ancak yapılan bir çok araştırma da ve klinik deneyimlerime dayanarak metilfenidat içeren gruptaki ilaçların dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisinde daha etkin olduğu ve ilk seçenek olarak kullanılması önerilmektedir.

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Dikkat eksikliği

    Derya%kaan merhaba hocam benim 36 ayliktan itibaren kreşe giden eylül ayında da anasınıfına gidecek olan 5 yaşında oğlum var hiperaktivitesi yok ama dikkat eksikliği ve özgüven eksikliği var bu konuda yardımcı olabilirmisiniz ne yapmamız gerekiyor.

    Doktor Cevabı:
    Dr. Yekta Özkan

    Dr. Yekta Özkan

    Merhabalar öncelikle, dehb tanısı yaşa uygun eksiksiz bir klinik değerlendirme ile konulur. gerekli yardımcı tetkikler de yapılır, ölçekler uygulanır. dikkat eksikliği baskın tip dehb tanılaması nispeten diğer dehb alt tiplerine göre daha zordur. en az 3-5 klinik muayene ve gözleme ihtiyaç vardır.... Cevabı gör

  • Konuşamama

    Hayırlı günler hocam benim oğlum 5.5 yasında dikkat eksikliği ve hiperaktivite si var raporunda da hafif zeka geriliği yazıyor ki hastanelerde nasıl rapor verildiğini biliyorsunuz hızlı hızlı alel acele. feyza hocam sıkıntımız aslında konuşmama sadece bir iki kelimemiz var o kadar anne top baba ver...

    Doktor Cevabı:
    Dil Konusma Bozuklukları Terapisti Feyza Deniz Çoğan

    Dil Konusma Bozuklukları Terapisti Feyza Deniz Çoğan

    Hayırlı günler, detaylı bir dil-konuşma değerlendirmesi yapılmasını öneririm. alıcı dilin hangi düzeyde olduğunu, ihtiyaçlarını ve ilerleme düzeyini saptamak gerekir. değerlendirmenin ardından terapistiniz size yapılabilecekler hakkında daha net bilgiler verebilir. adana'da hüseyin çağatay sezer gi... Cevabı gör

  • Uğur alp gürbüz

    Çok hareketli beş yaşında bir oğlum var. hemen sıkılıyor bir yerde sürekli oturmak istemiyor. sebepsiz yere kızdığı oluyor. ogrenmede bir sıkıntısı yok. söylenenleri unutmuyor oyun oynamayı sevmiyor daha çok kağıt kesme çizme gibi şeyler yapıyor. harfleri sayıları geometrik şekillerin hepsini bili...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. M. Süleyman Atabek

    Uzm. Dr. M. Süleyman Atabek

    Çocuğunuzun kreşteki durumu ile beraber değerlendirilmesi gerekiyor. oyun döneminde olduğu için yaşıtları ile oyun oynaması ve kuralları öğrenmesi çok önemli..geçmiş olsun, iyi günler



  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite

    Merhaba hocam benim oğlum da dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu var konuşmuyor top anne gibi birkac kelimesi var ne yapmalıyım özel eğitim alıyor fakat kurumdan memnun değilim

    Doktor Cevabı:
    Dil Konusma Bozuklukları Terapisti Tuba KAYA

    Dil Konusma Bozuklukları Terapisti Tuba KAYA

    F

  • Dikkat eksikliği

    Doktor hanım merhaba, eşim kendisinde dikkat eksikliği olduğunu ve bunun hayatının bir çok alanında onu etkilediğini düşünüyor. tanı konulduğunda bu rahatsızlığın tedavisi mümkün müdür?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Özyıl Öztürk Sarıkaya

    Uzm. Dr. Özyıl Öztürk Sarıkaya

    Merhaba. dikkat eksıklığı hiperaktıvıte sendromu erişkin yaşamı çocukluk dönemi bulgularından çok farklı belırtılerle etkılemektedır. bunlardan en önemlısı sosyal meslekı işlevsellıkte bozulma ve kişiler arası ilişkılerde yaşanan sıkıntılardır. tedavide ilaç tedavısı gerekıp gerekmedığı konusunda dı... Cevabı gör

  • Psikiyatri mi psikolog mu?

    Merhaba ilkokul 2 ye giden bir kızım var. öğretmenimiz dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite olabileceği görüşündedir:tedavi için psikiyatri mi yoksa psikolog mu en iyi çözüm olacaktır?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mehmet Çolak

    Uzm. Dr. Mehmet Çolak

    Merhaba çocuk psikiyatri uzmanına başvurmanız gerekiyor. iyi günler



  • Dikkat eksikliği

    Hocam merhaba kendimde dikkat eksikliği olduğunu düşünüyorum okuduğumu bidaha okuyorum çünkü o sırada başka bişey düşünüyorum sonra o okuduğumu ertesi gün unutuyorum yada biri bişe anlatırken farkediyorum o konuşuyor ama ben başka bişe düşünüyorum prozac kullandım bi dönem ama bıraktım ne yapabiliri...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Bence prozac dikkat eksikliğine iyi gelmez , böyle bir sıkıntı yaşıyorsanız o zaman dikkat eksikliği için ayrıca tedavi almanız gerekir

  • Acil hocam acil

    Hocam bide heyet raporu alacağım hastaneye gitmişim ordan sevk etmişler başka hastaneye şimdi sevk edilen hasatenedeki kullandığım ilaç ve tedavi görünümü yani diğer hastanenin kayıtlarını görürmü doktor yoksa sadece kendi hastanesi'nin kinimi görür kolay gelsin teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Bilemem diye yazmıştım size kayıt sistemlerini bilmiyorum çünkü devlette çalışmıyorum

  • Dikkat eksikliği

    Merhaba.her şeyden çabuk sıkılmak,örneğin film dizi izlerken ya da bir şeyle ilgilenirken çabuk bitmesini istemek ve çoğu şeyi kursları falan yarım bırakmak,haraketli olmak dikkat eksikliği midir?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Burak Toprak

    Uzm. Dr. Burak Toprak

    Merhaba bunun cevabını bulabilmek için bir psikiyatri uzmanı tarafından ayrıntılı değerlendirilmenizi tavsiye ederim. tanının konulabilmesi kişinin ruhsal durum muayenesinin yapılması ve gerek görülürse bir takım psikolojik testler yapılması gerekebilir. iyi günler.



  • Nenvrasteni

    Merhabalar hocam uzun süre stres bunalımdan sonra nevrasteni hastalığına yakalandım.hiç bir şekilde sinirlenemiyorum tepki veremiyorum sanki sinirlerim alınmış hasar görmüş. hangi gruptaki ilaçlar bu hastalığı tedavi eder?ne kadar sürede tedavi olunur?bu hastalığın tedavisi için başka alternatif...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Iyi günler geçmiş olsun , sizi görmeden şu grup demek doğru değil ama , bu hastalık tedavi ile 3-4 güne toparlar , bir ay sonrada ilaç kesilir tedavi için alternatifler var ama önce ilaç kullanıp düzeldikten sonra bu alternatifler daha geçerlidir

  • Dikkat eksikligi

    Merhabalar.13 yaşında oğlum var ilk okul 1 den beri concerts kullaniyoruz. dikkat eksikliği var. sinavlarda yetişeme endişesi var, sonuç olarak puanları düşük. notları düştü, arkadaşları yok sayılır çok üzülüyorum bu duruma ne yapacağımı bilemiyorum. ne yapmamız gerek bize lütfen yol gösterim. şim...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Hakan Cengiz

    Uzm. Dr. Hakan Cengiz

    Merhabalar, kaç mg concerta aldığını yazmamışsınız, belki dozu arttırılabilir. performans kaygısıda var sanırım, sınavlarda endişesi artıyor süreyi etkin kullanamıyor. yaşıtlarıylada iletişimde sorun yaşadığını yazmışsınız. bu yakınmalarınızı takip altında olduğunuz doktorunuza anlatınız, uzman dest... Cevabı gör

  • Acil hocam acil

    Hocam 10 yıl önce annem beni psikiyatriye götürmüş sağdan soldan duyduğu şeylerle doktorda kongerta adlı ilaç kullandırmış bana 2 ay kadar sonra bidaha götürmemiş doktora şimdi ben uzman erbaş olmak istiyorum bana heyet rapor verirmi yoksa vermesini hocam

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    Iyi günler bu durumun heyet raporu almanıza engel olacağını düşünmüyorum,



  • Zeka geriliği

    Hocam kolay gelsin 20 yaşındayım 11 yaşından 14 yaşına kadar metilfenidat hcl ilaç ismini vermemek için yazmadım malum ilacı kullandım zekamın düştüğünü hissediyorum bu olabilir mi teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Cem Özdağ

    Uzm. Dr. Cem Özdağ

    Metilfenidat ilacı genellikle dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunda kullanılır. zeka düşürücü etkisi yoktur. hissettiğiniz şeyin ne olduğunu daha ayrıntılı sorgulamak gerekiyor.

  • Bilgi edinme

    İyi günler doktor bey, benim ilkokul 4. sınıfa giden 10 yaşında bir oğlum var. 2 yıl önce kendisine devlet hastanesinde sınır zeka ve dikkat eksikliği hiperaktivite teşhisi konularak engelli raporu verildi. rapordan sonra kaynaştırma öğrencisi oldu. kişisel ihtiyaçlarını kendisi tamamlayabiliyor. de...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Ali Evren Tufan

    Doç. Dr. Ali Evren Tufan

    Merhaba süleyman bey, ilk olarak ilginiz ve sorunuz için teşekkür ederim. dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu belirtileri zaman içerisinde, olgunlaşma ve tedavi ile değişebilmekte ve hafifleyebilmektedir. sınır zeka ise toplumun % 6.0'sında olabilen ve erişkin hayatta işlevi bozmayan bir tan... Cevabı gör

  • Dikkat eksikliği

    Teşekkür ediyorum

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Adil Zorlu

    Uzm. Dr. Adil Zorlu

    İyi günler dilerim



.
x