Hemodi̇yali̇z stent düşmeyen tansi̇yon

  • Hocam Merhaba İyi Günler 1993 doğumluyum 2007 yılından buyana böbrek hastasıyım glomülernefrit tanısı adı altında.2011 yılında nakil oldum ancak 2019 Aralık ayında kalp krizi sonucu nakil böbreklerimi kaybedip hemodiyalize başladım kalıcı kataterim mevcut.Ancak daha sonra 2020 Mart ayında tekrar stent takıldı totalde 6 adet stent mevcut.Ancak size sorum esas şudur hocam bende hipertansiyon var fakat kontrol altında değil haftada 3 gün diyalize giriyorum ve diyalizde benim 14-9 girdiğim tansiyonum çıkışta 19-12 lere kadar çıkıyor bununda önüne geçemiyorlar kilo kontrolü mümkün mertebe ayarlanmaya çalışılılıyor ve fazla kilo ilede girmiyorum haftasonu max 2.5 kilo,Diyalizden çıktığım zamanda sabahında illaki bir ateş durumum oluyor max 37,6 yı görüyor ama neticede oluyor ayrıca nakil böbrek RI değeri 0.85 olarak çıktı pek önemsemediler diğer böbreklerim duruyor ve sıvı çıkışım var günde yaklaşık 300 -500 ml arası tansiyon ilaçlarını kullandığımda diyalize girmediğimde normal yani 12-8 leri bile görüyorum fakat diyaliz mahvediyor kimsede şundan kaynaklı diyemiyor kardiyoloji böbreklerinle alakalı yükseliyor tansiyonun diyor ama Nefroloji tarafıda kardiyovasküler etkiden dolayı diyor yani anlayacağınız sıkıştım kaldım ama benim tansiyon bu arada beni mahvediyor öyle gidiyoruz diyalizden çıktığım akşam hele oturarak uyumaya çalışıyorum tansiyon daha çok yükselmesin diye İlaçlarımda şunlar DEGASTROL1*1-PLAVİX75 mg 1*1-CORASPİN100MG 1*1-AdalatCrono 60mg 2*1-DİLATREND25mg2*1-Hipersar40 Mg 1*1 ve Birde Bemix var hocam sizden ricam bana yol gösterin lütfen bu gidişat nereye kadar böyle gider yani bu olan durum çekilir bir durum değil ve tansiyon yükseldiğinde ciddi anlamda yan etkilerini yaşıyorum sırt ağrısı baş ağrısı nefes darlığı vs kapril alsam dahi etki etmiyor yeri geliyor 3 adet kapril alıyorum ancak nafile lütfen bana yardım edin şimdiden cevabınız için teşekkürler saygılar sevgiler

  • Doktor Cevabı:

    Tansiyon yüksekliği kişilerde ya renin dediğimiz damarları daraltan hormön böbrekten salgılanır ama diyaliz hastalarında hemen daima çok düşük düzeydedir. onun için kaptopril sizin tansiyonunuzu asla düşürmez. aslında hemen hemen bütün tansiyon ilaçları da etkisizdir. tansiyon yükselten diğer mekanizma da tuz birikimidir. diyaliz hastaları iki diyaliz arasında kilo alıyorsa tuz kısıtlaması yapmıyor demektir. 4 saatlik bir diyalizde tuz temizlenmez. ayrıca birikmiş tuz su tutar ve hasta kuru ağırlığının üzerine diyaliz arası dönemde kilo alır. bu birikmiş tuz ve su tansiyon yüksekliği kalp büyüklüğü nihayet de nefes darlığı nedeni olur. hasta eğer kuru ağırlığının üzerine %3'ünden fazla kilo alırsa bu sıvı bir çok hastada 4 saatlik seans sırasında çekilemeyebilir. tansiyon düşüklüğü, baş dönmesi halsizlik yapar ve maalesef fistül kaybına neden olur. yapılacak şey tansiyon ilaçlarını tercihan kesmek veya en azından diyaliz günü almamak, tuzsuz yemeğe dolayısıyla kiloyu almayı asgari düzeye indirmek ki sıvı çekimi tolare olsun ve azami düzeyde olabilsin kuru ağırlığı her seansta 500 ml daha fazla sıvı çekerek düşürmek ta ki artık tansiyonlar normale gelmiş akciğer kalp fliminde ve eko'da kalp küçülmüş oluncaya kadar. bir diğer seçenek de haftada 3 kez 8 saat uzun süreli ev hemodiyalizi yapmak. bu hastalarda da tansiyon problemi olmuyor. benim sitemde ve www.evhemodiyalizi.com da bilgi mevcut. i̇yi günler

    tarihinde cevapladı.

İzmir Dahiliye uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Dengesizlik tansiyon

    Detaylı anlatiminiz için çok teşekkür ederim hocam. psikiyatri doktorum ile bu durumu görüşeceğim . ben sadece endişeli kaygılı durumda tansiyonumu yükseltiyorum o zaman bende tansiyon yok 🙂 teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dengesizlik tansiyon

    Yanıtınız için teşekkür ederim hocam. peki tansiyon tanısı nasıl koymaktasiniz

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Öksürük agrisi

    Saygılar size öksürük ağrısı için yazmıştım cevabınıza tesekkurler bana pentas hap onerildi başka dr lanzolin verdi sizce hangisi daha etkili olur bitkisel yağ olarak6 aydır nane yagi gunde2 üç damla suyla içiyordum bir yerde reflüsü olan kullanamaz yazıyor zaten şikayetler ondan sonra başladı

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yüksek tansiyon

    Hocam merhabalar. i̇zninizle size bir şey danışmak istiyorum. 63 yaşında annemin tansiyon değerleri genel olarak hep normal çıkar. ancak tansiyonu bir anda 17'ye kadar çıktı ve dil altı verilerek düşürüldü. bunu da hep kendi hissediyor. göğüs ağrısı ve mide bulantısıyla yükseldiğini hissediyor. yapı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yüksek tansiyon

    Hocam merhabalar. i̇zninizle size bir şey danışmak istiyorum. 63 yaşında annemin tansiyon değerleri genel olarak hep normal çıkar. ancak tansiyonu bir anda 17'ye kadar çıktı ve dil altı verilerek düşürüldü. bunu da hep kendi hissediyor. göğüs ağrısı ve mide bulantısıyla yükseldiğini hissediyor. yapı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tansiyon panik atak

    Merhaba hocam 32 yaşında bir bayanimm yaklaşık 10 yıldır anksiyetem var tansiyon otururken 10/6 felan ayaktayken 11.7 felan oluyor ama bazen küçük olan ayaktayken 9 felan oluyor bu sefer tedirgin oluyorum sonra kendiliğinden düşüyor hep tansiyon olcuyorum bu yüzden tedirgin oluyorum ayaktayken tansi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ayağa kalkma sonucu göz kararması

    Hocam öncelikle yanıtınız için çok teşekkürler hem kardiyolojiye hem nörolojiye gittim ekg/mr ve emg çekildi fakat hepsinin sonucu temiz çıktı ve hiçbir sıkıntım olmadığı söylendi bu sorunumun psikolojik olabileceği ve bir de oraya gitmemi önerdiler. ben sorunum psikolojik olduğunu düşünmüyorum açık...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ayşen Bayraç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Böbrek yetmezliginde magnesium hk.

    Hocam merhaba, magnezyum değerim normal degerlerde 1780 fakat gece daha iyi uyku icin magnesium glisinat kullanmak istiyorum. ayrıca adece uykuda nabız,tansiyon normal iken hızlı kalp atışlarím var.tansiyon ilaclarım tensinor,delix ansiyete icin çitoles kullanıyorum.orta düzey bobrek yetmezligim var...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Baş dönmesi, bayılma, titreme

    Hocam merhaba, cuma günü otobüste birden başım döndü gözlerim karardı nefes alamadım nefes almaya çalışırken de birden bayıldım. daha sonra da bacaklarım titremeye başladı. bu çok sık oluyor baş dönmesi, el, bacak titremesi vs. bayılma olmasa da. sebebi nedir acaba?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yuksek tansiyon

    Tansiyon hipertansiyon saygılar son günlerde tansiyonumu olctugumde9a 15 çıkıyor ilaca başlamadan evvel nasil bir tutum içinde olayım coversly10 .mg onerildi ayrica dideral günde yarim tane verildi bana tavsiyeniz yokmu bu ilacı içersem önemli sakincasi varmi bu iki ilacın birini sabah diğerini akşa...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Feyza Kurt

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tansiyon panik atak

    Merhaba hocam 32 yaşında bir bayanimm yaklaşık 10 yıldır anksiyetem var tansiyon otururken 10/6 felan ayaktayken 11.7 felan oluyor ama bazen küçük olan ayaktayken 9 felan oluyor bu sefer tedirgin oluyorum sonra kendiliğinden düşüyor hep tansiyon olcuyorum bu yüzden tedirgin oluyorum ayaktayken tansi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sol arka bacakta kasilma

    Anliyorum hocam oncelikle yanıtınız icin cok tesekkur ederim peki hocam gecen gun yarim concor icerek yattım her zaman ki gibi ve aksam 22.30 da icip yattım gece 23.40 da yine tasikardi ile uyandim hocam gecmedi cok hizliydi 200 gibi sanki ve hemen yarim concor daha içtim su ve ilaç yanımdaydı..hoc...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ayağa kalkma sonucu göz kararması

    Merhaba benim ayağa kalkarken başım zonkluyor ve gözlerim kararıyor bir yere tutunmam gerekiyor yaklaşık 10 saniye sürüyor bu durum bir kere de bundan dolayı bayılma geçmişim var. öne eğildiğimde kafamı eğdiğimde de başım fena halde zonkluyor zor toparlanıyorum. bunun sebebi ne olabilir?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ayşen Bayraç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Vitamin hipertansiyon

    Hocam merhabalar, annem 53 yaşında hipertansiyon hastası ve ek olarak bir böbreği %50'nin altında çalışıyor. diğer böbreğinde sorun yok. vitamin ve mineral takviyesi almasını istiyorum. omega 3 vitamin d3 ve koenzim 100 mg takviyesi almasında bir sakınca var mıdır? şimdiden çok teşekkür ederim..

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yuksek tansiyon

    Hocam saygılar tansiyon yuksekligi için coversil t mg alıyorum uzun vadede önemli zararı varmi kolesterol ilaçlarının bu hastalıkta yeri varmi kolesterol ilacının demanse sebeb olurmu onun korkusuyla içmek istemiyorum değerli görüşünüz nedir

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x