H1n1 aşısının yan etkilerinin olabileceği söyleniyor. hatta insanları korku

  • H1N1 aşısının yan etkilerinin olabileceği söyleniyor. Hatta insanları korkutacak noktalarda spekülasyonlar yapılıyor. Bende orta şiddetli astım var ve 24 aylık bir kızım var ..Aşıyı vurulmak mı vurulmamak mı doğrusu diye sürekli düşünüyorum? Diyelim ki aşı yaptırdım ya kızıma yada bana birşey olursa endişesi var..Kimse çıkıp da yan etkileri şunlardır demiyor..Bu aşının yapıldığı taktirde çocuklarda ve yetişkenlerde oluşabilecek yan etkileri söyleyebilir misiniz? Teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    Tıptaki bütün tedaviler iki ucu keskin bıçaktır, aşının yan etkileri var, örneğin erken yan etkiler aşı yerinde ağrı, ateş, başağrısı,kas ağrısı,üşüme-titreme, terleme,lenf bezlerinde şişlik, aşı ile ortaya çıkabilecek çok naidr durumlar ciddi alerjik reaksiyonlar,sinirlerde ağrı,böbrek iltihabı,damar iltihabı,beyin ,iltihabı,geçici felç bunlar genelde 6 haftaya kadar çıkıyor, fakat bu durumlar hastalığı geçirdiğiniz sırada da olabilir,artı hastalığı geçirdiğinide ölüm riskininizde var tüm bunlar doğrultusunda ben aşıyı yaptırdım,aşının yapılmasınıda öneriyorum.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x