Göz tansiyonu

  • Merhabalar hocam.. Benim şikayetlerim , gözde aşırı ışık hassasiyeti, göz arkasında bası hissi ve ağrı ile başladı. Göz doktoruna gittiğimde sadece göz kuruluğu ve göz kapağı altında alerji var demişti. Daha sonra bu bası ve ağrı hissi arttı ve sağ göz kapağında düşme başladı. Zaten bası ve ağrı da sağ göz arkası ve etrafında var.Ve bu bası sanki, sinüslerimin içinden, kulak civarından geliyor . Ayrıca çok yoğun çift görme var. Yatay göz hareketlerini zar zor yapıyorum. 2 gün sonra tekrar göz muayenesine gittiğimde, göz tansiyonum sağ 31 , sol 28 çıktı. Ayrıca ikide bir, nabzım ve kol tansiyonum düşüyor ve sürekli başım dönüyor. Günde 20-30 defa baygınlık geçirdiğimi biliyorum. Orbita MR'ım temiz. Sinüs tomografim temiz. Hemogram ve Biyokimya temiz. Beyin MR'ında ise, tam o bası ve ağrı var dediğim bölgeye yakın, ''temporal kemik kompartımanlarında artmış sinyal görünümü, otit mastoidit lehinedir'' diye rapor edilmiş. Tekrar kulak burun boğaza gittim. Orta kulakta bir iltihap yok, sinüslerin de temiz dedi. Bu arada , Çorum devlet hastanesinde yapılıyor bu tetkikler. Şimdi Nörolojiye tekrar gittim, bu defa da Hipofiz MR'ı istedi. Bu arada, optik sinirim gayet normal gözüküyor göz muayenesinde ve OCT'de. Görme alanım da normal. Benim anlamadığım ise şu, madem bir şey yok, nasıl oluyor da bası hissi, ağrı , ışık hassasiyeti ve göz kapağı düşüklüğünden hemen 1-2 gün sonra göz tansiyonum yükselmeye başladı. Tesadüf mü yani bu? Yoksa MR raporunu yazan Radyoloji uzmanı bir şeyleri mi kaçırıyor. Ya da gözümde Üveit filan var da o mu gözden kaçıyor. Elbette muayene etmeden bir şey söyleyemezsiniz ama size bu durum neyi anımsattı. Lütfen bir fikir verin hocam. Orbitaya yakın bir sorun mu var sizce? Ya da Hipofiz tümörü yapar mı böyle şeyler.?

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba; bazı nörolojik hastalıklar ( myastenia gravis v.b ). göz kapağı ve göz hareketlerinde bazı aksaklıklar görülebilmektedir. bu tür hastalıkların teşhis ve tedavisini nöroloji yapmaktadır. göz tansiyonu artışının tedavisini ise göz doktorları yapmaktadır. yüksek göz tansiyonunun mutlaka düşürülerek tedavi edilmesi ve takip gereklidir.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Göz Doktoru uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Tansiyon değerleri

    Sayın hocam merhabalar. size bir konuda daha danışmak istiyorum 2.5 sene önce miyokardit geçirdim. bunun sonucunda kalp yetmezliğim oldu. düzenli olarak kontrollere gidiyorum ilaçlarımı kullanıyorum kullandığım ilaçlar: delix, coumadin, dilatrend 12.5 (sabah yarım akşam yarım) cordorone (günde yarım...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Glokom gece körlüğü

    İyi gunler. 30 yaşındayım epilasyon sirasinda gozume lazer geldi. birkac gun sonra ışığa bakamaz oldum. doktor glokom dedi 4/5 dedi kesin dedi xalacom verdi. ilk killanmaya basladigimda tv izlerken veya isikli bir yerdeysem gozumu kapadigimda isik gecmiyordu. tvnin veya pencerenin isikli yerin gözüm...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Levent Alimgil

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Pred forte göz damlası

    Merhaba doktor bey. eşim 26 yaşında yakın zamanda katarakt ameliyatı oldu ve göz damlaları kullanıyor göz tansiyonu çok yükseliyor pred forte göz damlası kullandığı için söylediğine göre bu damlayı kullandığı sürece cinsel hayatı kesinlikle olmamalıymış doktor öyle söyledi diyor bu doğru olabilir mi...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Alper Aras

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Lütfen hocam

    Merhaba hocam, affınıza sığınarak şikayetimi paylaşmak istiyorum.20 yaşındayım.hocam bu sene mart ayında şiddetli kabızlık yaşadım, hatta hocam kan geldi tuvalette. sonra beslenmeme dikkat ettikçe düzeldi bende önem vermedim. 2gündür de şiddetli ishal yaşıyorum hatta köpüklü ve sanki ishal de kırmı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Tuğbay Tuğ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Böbrek değerleri

    Hocam merhaba tansiyon ilacı kullanıyorum,cozaar , diyabet vs sorunum yok.. ancak tansiyon ilacı kullanmam ile birlikte kan kreatinin değerim yükseldi 1.3 ile başladı 1.55 mg a kadar geldi(5 yılda) kreatinin klirensil de düşük çıkıyor (60_68 arası) , protein kaçağı yok,microalbumin testi normal, ür...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tiroid nodülü / tsh / d vitamini

    Elyesa bey merhabalar.ben 23 yaşında, 160 boyunda 48 kilodayım.tansiyonum 9a 6 civarlarında fakat 1 - 2 haftada bikaç kez tansiyonum 80e 40 civarlarına düşüyor mide bulantısı, göz kararması gibi problemlerle karşılaşıyorum. boğazımdaki yutkunurken takılma hissi nedeniyle dahiliye doktoruna gittim. t...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Elyesa Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ense nabiz atmasi

    Merhaba yaklasik 1 aydir bas dönmem vardir bas donmem ayaktayken yururken olmuyor sadece yattigimda oluyor özellikle 10 15 dk yuruyup durduğumda denge sorunu yaşıyorum itilip çekiliyor gibiyim ayrıca ayakta sabit duramıyorum yine itilme cekilde durumu yaşıyorum. son 1 haftadir basimi bi yere yasladi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Erol Taşdemiroğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Göz kararması

    Hocam cevap verdiğiniz için minnettarım.soruda yazmayı unuttuğum bişey var izninizle sormak istiyorum.hocam holterde ek atım çıktığını söylemiştim.bu atımları göğsümde ya da nabzımı ölçerken hissediyordum.ve ona bağlı mı bilmiyorum ama bazen bir şey izlerken ya da okurken bazen de hiçbir şey yapmad...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hipertansiyon

    Merhaba hocam tansiyon yüksekliğinden dolayı dahiliye bölümüne kontrole gittim aldestoron 209.80 renin aktivite plazma 1 bu sonucum ve vücudumda sibvi birikmesi ödem var bacaklarımda göz kapağı üstünde bu durumu degerlendirebilirmisiniz

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ek atım taşikardi

    Hocam iyi günler.size bir sorum olacak.kadınım 22 yaşındayım sigara kullanmıyorum.hocam ben kalbimde bi süredir tuhaflık hissediyordum düzensiz atıyordu.evde tansiyon aletiyle bilekten ölçüm yaptığımda muhtemel düzensiz kalp atışı diyordu.doktora gittim durumu anlattım ekg ve eko temiz çıktı holter...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hocam acil cevaplarsaniz çok yoruldum bu kasintidan

    Hocam merhaba ben durup dururken kasinip kabartilar çıkarıyorum ve nedenini bulamıyorum gece de oluyor sabah ilk uyandigimda da yemekten sonrada gün içinde de ve anafilaksiye döner diye korkuyorum hemen hastaneye yetisebilecek bir yerde oturmuyorum sürekli allerset te kullanmak istemiyorum hocam ana...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Dane Ediger

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hipertansiyon

    Merhaba tansiyon yüksekliği için tahliller yapıldı kan şekeri 149 çıkmasından dolayı hb1ac ye bakıldı kanda 7.5 bu değer yüksek mi ve tansiyon yuksekligini etkiler mi

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Acil üveit

    Merhabalar hocam. annem 1 yıldır böbrek iltihabından kaynaklı üveit hastası. aynı zamanda nefrit tedaviside oluyor. metoart kullandı 2 hafta fakat 2 haftanın sonunda mide bulantısı ve halsizlik yaşadı. bu yüzden ilacı kullanmayı bıraktı. aynı zamanda 1 yıldır deltacortil kullanıyor. göz damlası ola...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kadircan Keskinbora

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Epilepsi pineal bez

    Merhaba hocam 16 yaşındayım ve 1 sene önce epilepsi teshisi konuldu ve keppra kullaniyorum şikayetlerim ilk başta 1 ay kadar sürekli göz kararması günde 6 _7 )kere sonra denge kaybi ve sonra şiddetli baş ağrısı başladı fakat hala azalmış durumda değil bunlar yüzünden doktora gittim eeg mr kbb göz v...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Semih Keskil

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Saneloc 50mg hakkinda

    Doktor bey merhaba , saneloc 50mg gunde 1 adet aliyorum sabah yarim aksam yarim seklinde tansiyon dusuklugum var genelde 10-6 9-6 gibi seyrediyor. bu ilac dahada dusuruyor diye duydum hayati bir sikinti olurmu kullanmamda. 6 ay kadar kullanacagim cok tesekkurler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x