Gebelikte ilaç

  • Meraba doktor bey.ben hamile olduğumu bilmeden 4.haftasinda 4 gün yarim dideral aldim.son adet tarihim 10 mayıs ben 4 haziran 6 haziran 7 haziran ve 9 haziranda yarim sekilde aldim. Şu an 15 haftalik 2 li testim temiz çıktı ayrıntılı ultrasonda birşey çıkacak diye endişe ediyorum. Sürekli düşünmekten yoruldum.bu ilacın zarari nedir

  • Doktor Cevabı:

    Sayın zeynep hanım: hiç endişe etmeyin, almış olduğunuz miktarın azlığı ve ilacın kendisi birlikte değerlendirildiğinde bebeğinize hiçbir zararı olmayacaktır. sağlıklı, husurlu ve mutlu bir gebelik dönemi geçirmenizi dilerim.

    tarihinde cevapladı.
  • Eski yorumlarınızda dideral gebelikte kullanilacak bir ilaç değil yazmışsınız çok korktum.cok teşekkür ederim simdi içimi rahatlattiniz

  • Doktor Cevabı:

    Sürekli kullanılması durumunda sizin dolaşımınızdan bebeğinize giden kan akımını azalttığı için bebeğin gelişmesini engeller, o yazıda bu sebeple gebelikte kullanımı sakıncalı demiştim. yoksa ilacın bebeğin kendisine doğrudan bir zararı olmaz.

    tarihinde cevapladı.
  • Anladım ben sosyal fobi için kullanıyordum.gerekli durumlarda alıyordum.sürekli kullanmıyordum çok şükür.ama ilac benim bile kalp atışı azalttığına göre bebeğe zarar vermiştir diye çok korkmuştum.ögrendikten sonra hiç kullanmadım zaten.ama o kadar kullanmak bile psikolojimi bozdu endişe etmekten kendimi alamadim.cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim

  • Kac gündür sayenizde rahatladım.Sadece son bir soru sorabilir miyim kusura bakmayın.insan içinde can taşıyınca endişe ediyor.4 gün üst üste almış oldum ya onun yine de bir etkisi olmaz değil mi dolasimimi 4 gün yavaslatmis sonucta .ayrintili ultrasona stres yapmadan gidebilir miyim.

  • Doktor Cevabı:

    Bu aşamada kan akımın dört günlüğüne azalmış olması hiç ama hiç etki etmez. inanın bu endişeleriniz bebeğe daha fazla zarar veriyor. ultrasonun da hiçbir riski yok, sağladığı faydalar ise çok sayıda, bu nedenle ultrason ile gebelik takiplerinizi aksatmadan yaptırınız.

    tarihinde cevapladı.
  • Biliyorum ultrason zararlı değil.benim korkum olumsuz birsey duyarsam korkusu yoksa kontrollerime gidiyorum.alt tarafi 4 tane ilac ne yapmış olabilir ki deyip kendimi rahatlatiyorum sizin mesajlarinizi defalarca okudum.öğretmenim okul açıldığında kafam baska seylerle meşgul olur düşünmem diye umut ediyorum.hep benim gibi olanlari farmakolojiye yönlendirmisler o yüzden sizin söylediklerine çok güveniyorum.tesekkur ederim sabirla cevap verdiğiniz için ?

  • Doktor Cevabı:

    Zeynep hocam benim açıklamalarımdan sonra bu konuyu artık daha fazla kafanıza takıp evham etmeyin, rahat olun. bir önceki yanıtımda belirttiğim gibi endişeleriniz daha fazla zarar veriyor.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Farmakolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Zyrtec kullanımı

    Hocam. merhaba 21 hafta gebeyim diye yazmıştım size doktora gittim zyrtrc verdi hergğn alıyorum bebeğe zararı olur mu bunun çok endişeliyim almasam heryerin kaşınıyor teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Magmezyum takviyesi

    Merhaba magnezyumum kas ağrılarına iyi geldiğini duydum zaman zaman olan kas kramp ağrılarım için magnezyum takviyesi kullanmam doğru olur mu

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlçlarin açikta beklemesi sakincali mi?

    Hocam iyi günler,annem ve babam tansiyon şeker hastası çok çeşit ilaç kullanıyorlar,yaşlı oldukları için ilaçları kullanırken karıştırıyorlar.akşamki ilaçlaçlarını ben veriyorum fakat sabahki ilaçlarını akşamdan çıkartıp masanın üzerine koyuyorum.bu şekilde ilaçların masanın üzerinde açık bir şekild...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Magnezyum ve kalsiyumun tansiyona etkisi

    Merhaba doktor bey; annem ne zaman magnezyum içse, tansiyonu yükseliyor. magnezyumun ve kalsiyumun tansiyondaki ve nabızdaki rolü nedir; biri tansiyonu yükseltip, diğeri yükseltiyormu,rica etsem detaylı açıklarmısınız? vereceğiniz açıklamalar için şimdiden teşekkür ederim.iyi akşamlar.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mide fıtığı

    Midefıtığı hastasıyım. hergün 40 mg nexsium kullnyrm. yaklaşık 1senedir ek olarak günde üç kere kreon 250000 kullanıyorum.kreon ilaçı kesince göğüs aprısı ve takılma hissi oluyor. bu ilaçı 1 seneden fazla kullanmakta sakınca varmıdır atila bey?birde gebelikte kullanılırmı. kadın dopum uzmanları kull...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Beta hcg kan testi

    Hocam deminden aknetren ile ilgili soru sormuştum bu ilac test sonucuna etki eder mi yani onu öğrenmek istiyorum beta hcg kan testi sonucuna etki edermi yanlış bir sonuc cıkarırmı

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Zafer Gören

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Beta hcg kan testi

    Hocam deminden aknetren ile ilgili soru sormuştum bu ilac test sonucuna etki eder mi yani onu öğrenmek istiyorum beta hcg kan testi sonucuna etki edermi yanlış bir sonuc cıkarırmı

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Zafer Gören

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aknetren beta hcg

    Hocam 3 haftadır aknetren 20 mg kulkanıyoruz şuan kanda beta hcg testi yaptırsak sonuc değişebilir mi acaba bu ilac yüzünden yanlış negatif ya da yanlış pozitif gibi bi sonuc alabilirmiyiz

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Zafer Gören

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Matofin laktik asidoz

    Hocam iyi günler insülin direncim 2.9imis ve doktor matofin başladı metabolik sendromunda var imiş sorum şu şekilde lipanthyl kullnadimyuksek trigliserid icin yan etkisi çok nadir dediler yan etki yaptı kas yikimina sebep oldu birakmak zorunda kaldım ve trigliseridim yine yükseldi bilinen bir sağlık...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aknetren beta hch

    Hocam2 haftadır aknetren 20 mg kullanıyoruz şuan beta hcg testi yaptırsak sonucun ilactan dolayı yanlış cıkma ihtimali var mı acaba yanlış negatiflik ya da yanlış pozitiflik gibi

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. A. Gökhan Akkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Beta hcg aknetren

    Hocam 80 gün önce falan bi ilişkimiz oldu şuan yaklaşık 2 haftadır aknetrent 20 mg kullanıyor eşim bu ilacı yazmadan önce gebelik testi yapmamışlar şuan biz yaptırmak istiyoruz sorum şu yani hocam bu ilac 2 haftadan beri kullanılırken beta hcg testi yapsak sonuc a etki eder mi acaba testin sonucu de...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Emzirme dönemi antibiyotik kullanimi

    Hocam merhabalar. 3.5 aylık bebegim var .emziriyorum. 15 gündür yüruyemiyorum, oturamiyorum , yatamiyorum.kalcamda odem varmis. crp wbc ve sedimantasyonum cok yuksek. artik yurutecle bile milim milim gidemiyorum. cok acilar icerisindeyim.emzirdigim icin parasetemol verdiler ancak bu hale geldim. cok...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Paxera abilify ve gebelik

    Dr bey merhabalar. son adet tarihimde yani 27 ocakta ani bir kararla paxera 30 mg ve abilify 2.5 mg ilacımı bıraktım. şimdi gebe olduğumu ogrendim. bebeğe herhangi bir zararı olmuş mudur

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaçların etki etmemesi

    Mehmet bey iyi günler.siz bir uzman olarak size bişey danışmak istiyorum.son 1 senedir fln bende içtiğim ilaçların 100 de 90 - 95 nin bana etki etmemesi.örnek eskiden bel ağrısı olduğu zaman doktorun yazdıgı ağrı kesiciyi içiyordum hemen ağrı kesılıyordu şimdi ise sırt ağrım var hangi ağrı kesıcıyı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaçlarin etki etmemesi

    Mehmet bey iyi günler.siz bir uzman olarak size bişey danışmak istiyorum.son 1 senedir fln bende içtiğim ilaçların 100 de 90 - 95 nin bana etki etmemesi.örnek eskiden bel ağrısı olduğu zaman doktorun yazdıgı ağrı kesiciyi içiyordum hemen ağrı kesılıyordu şimdi ise sırt ağrım var hangi ağrı kesıcıyı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Zafer Gören

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x