Fallot tam düzeltme ameliyatı sonrası gelişen py

  • Merhaba hocam, oldukça açıklayıcı ve aydınlatıcı cevaplarınız için size çok teşekkür ederim. 1 ay kadar önce kızım 11 aylıkken 8,5 kilo ile Prof. Dr. Mehmet Salih Bilal tarafından fallot tam düzeltme ameliyatı yapıldı. Ameliyat sonrası ilk eko bulgularında orta py ve hafif ty görüldü. Bu ay sonunda tekrar kontrolümüz var ancak ameliyattan hemen sonra orta py tespit edilmesi beni üzdü, anjiyoda pulmoner anulusta hafif darlık bulgusu vardı ve transanular yama kullanılacağı öngörülüyordu yine de orta py bana fazla geldi (pa basıncı 20 mmHg ben hızlıca ileri py'ye geçmesinden sağ kalp yetmezliğine yol açmasından endişe ediyorum). önümüzde uzun sağlıklı bir dönem olmasını umuyorum re-operasyon olasılığı beni çok üzüyor, pulmoner kapak replasmanının anjiyo ile uygulanması gelecekte yaygınlaşacak güvenli bir yöntem olur umarım. Size sorum orta py zamanla iyiye doğru gelişim gösterir mi? kapak replasmanı gerekirse kan sulandırıcı korkunç ilaçlardan (coumadin gibi) kullanmak zorunda mı kalır ve takrar tekrar kapakçık değişimi gerekir mi?

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, yaklaşımınıza ve sorumluluk duygunuza saygı duyduğumu, kaygılarınızı anladığımı, bununla birlikte vermiş olduğunuz bilgilerde yoğun kaygı gerektirecek bir durumun olmadığını belirterek başlayalım. siz üzerinize düşeni yapmış, iyi bir merkezde, bu konuda yoğun deneyimi olan, kendini kanıtlamış bir cerraha, çocuğunuzu uygun bir zamanda (11 aylıkken) teslim etmişsiniz. şimdi sonuçları biraz değerlendirelim. fallot tetralojisi ameliyatında, çoğunda pulmoner anulusun genişletilmesi (yamayla, vb) gerekmektedir. zaten dar olan ve iyi gelişmemiş kapak yaprakçıklarının, bu genişletme sonrasında, kaçak yapmadan tam kapanması beklenmez ve hafif- orta derecede kaçağa (py'ye) baştan razı oluruz. akciğer damarının (pulmoner arterin) basıncı düşük olduğundan, pulmoner kapak kapanması çok iyi olmasa da, geriye doğru (sağ ventriküle doğru) kaçak genelde çok fazla olmaz. özellikle bebeklik döneminde py, ağır derecede olmadığı sürece iyi tolere edilir ve çoğunlukla, erken müdahale (anjiyo, yeniden ameliyat, vb) gerektirmez. sizin çocuğunuzda da olduğu gibi orta derecede py'nin, sağ kalp boşluklarında belirgin genişlemeye yol açması ve sağ kalp yetmezliğine neden olması erken dönemde beklenmez. akciğer damar basıncı da yüksek olmadığından, orta derecede py'nin hızlı ilerlemesi ve ağır py haline gelmesi beklenen bir durum değildir. çocuktan çocuğa değişmekle birlikte, py derecesi fazla olan ve kalbinin sağ boşluklarında belirgin genişme olan bazı haslalarda genellikle 10 yaş sonrasında pulmoner kapak replasması (çoğunlukla ameliyatla, bazı uygun durumlarda anjiyo ile) gerekebilmektedir. bununla birlikte, belirttiğiniz bilgilerle, sizin kızınız için bunları konuşmak için henüz çok erken görünüyor. bir de hafif ty'den bahsetmişsiniz; bu normal sağlıklı çocuklarda dahi görebildiğimiz, çocuğunuzun hastalığıyla veya kalbinin durumuyla ilgili olmayan bir detaydır ve sorun değildir. sonuç olarak, orta py, fallot ameliyatı sonrası rahatlıkla kabul edilebilir bir sonuçtur ve yıllarca da sorun oluşturması beklenmez. kızınızın ameliyat olalı henüz bir ay olmuş olduğu için, takiplerde elde edilecek eko bulgularına göre değerlendirme ve yorum yapmak daha doğru olacaktır. kızınızın tadını tam çıkaracak, sağlık ve mutluluk dolu bir hayat diliyorum. saygılarımla

    tarihinde cevapladı.

Gaziantep Çocuk Doktorları uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalp zarı inceliği

    Doktor bey inanın kafam karışık olmasa sizi rahatsız etmiycektim. kızımı ilk goturdugum hastaneden yani kalp zarı ince diyen doktordan eko sonucunu yeni aldım o gün vermemişti raporda ekg ,sr.normal,eko ef 65, atrial septum ince, asa? yazıyor.zaten bize kızımın yanında emboli olabilir demişti panik...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mvp ve yetmezlik

    Doktor bey 17 yaşinda kızımın eko kardiyografi raporunda görüp panik yaptığım değerleri yazıyorum.. bu hastalık ta ölüm riski nedir, anı ölüm olurmu, bu yaşlarda çok görülen bir durummudur bu yetmezliklerin ilerleme olasılığı varmıdır, öğrendiğimiz den beri hep bunu düşünüyorum ilerde duzelirmi yard...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Savaş Açıkgöz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kan sulandırıcı hk.

    Güllü hanım merhaba. bypas hastasıyım hocam anjio öncesi kan sulandırıcı kesilir mi , kesmek sakıncalı değilmi.. bilgilendirmeniz için şimdiden çok teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mitral kapak ucu kalınlığı

    Hocam 24 yaşında bayanim. bende 2 aydır tansiyon ve nabiz yukselmesi var. 24 saatlik tansiyon holter takıldı tansiyonum gun içinde 15 e kadar yükseldi. nabzim 130 140 oluyor eko çekildi sonuc:mitral kapagi kapak uçlari kalin. lv sistolik fonksyonu normal. sag kalp boşluğu normal genişlikte. hasta ta...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Psikolojik ekstrasistol

    Hocam bende ekstrasistoller oluyo kardiyologa gittim 1.derece mitral yetmezlik var önemli bişe değil dedi doktorum, ama anksiyete ve panik atak sorununa sahibim korkunca kötü haber alınca heyecanlanınca kalbimde ekstra atımlar oluyo o strestli ortamdan uzaklaşınca geçiyor bazen normal hayat akışında...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Eko sonucu

    Iyi gunler hocam! 44 yasinda bayanım, bugun eko sonucumu aldım.bir sorun gözukuyor mu?bobrek yetmezlik var bende, organ nakli için hazirlıklar yapılıyor. şimdiden teşekkur ederimm!sol ventrikül çaplari ve duvar hareketleri normal. ef%60. sol ventrikül konsantrik hipertrofik. mitralde e/a ters. min...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Rahşan Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ateşli romatizma

    Hocam mrb 14 yaşındaki oğlan kardeşim de rutin kontrol sırasında kalp de minimal aort yetmezliği minimal mitral yetmezliği çıktı.3 haftada 1 penisilin önerildi.ikinci bi görüş için başka bi doktora daha gösterdik oda lv arka duvar ve ivs kalınlığı artmış-max 11 mm demiş kapaklarla ilgili bişey söyle...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp kapak

    İyi günler hocam muayene olduğum zaman sağ kalp kapağımın açık oldugunu söyledi doktorum.5 yıl sonra tekrar muayeneye gelirisn problem yok diyip gönderdi bunun bir sakıncası oluyor mu yoksa çoğu insan da da böylemidir

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ersan Özbudak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bacaklarım daki şişmeler

    Veysel bey ben seher kara bacaklarım şişiyor aldığım sonuçlara göre sol bacagımda yırtık ve baker kisti varmış ayrıca bacaklarımda venöz yetersizlik reflü varmış tansiyonum yüksek bu sebele ne yapabilirim ayrıca fibromiyalji hastasıyım.

    Doktor Cevabı:

    Fzt. Veysel Gül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mitral kapak yetmezliği

    Doktor hanım merhabalar mitral kapak yetmezliği hastasıyım. deposilin tedavisi görüyorum ama ilerleme durumum yok. aynı zamanda %100 fmf taşıyıcısıyım ama hastalığın teşhisi tam olarak konulmadı. danışmak istediğim şeyler; ilk olarak dövme yaptırmak benim için tehlike arz ediyor mu? ikinci olarak bu...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Rahşan Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp yetmezliği

    Değerli hocam hasta 43 yaşındayım ef değeri yüzde 20/25 çıktı ayaklarda şişlik ve ödem yok.kan değerleri kolesterol ve hormon değerleri iyi . diyabet hastalığı yok nefes darlığı çok az miktarda var sebep genetik olabilir olduğu söylendi aort kapağı normal triküspit kapak yapısı normal mitral k...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp yetmezliği

    Merhaba hocam eko raporunda ef yüzde 20 25 arasında sol vertikül duvar hareketleri: global hipokirezi yazıyor ilaç tedavisi ile normale döner mi kolay gelsin

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Habib Çil

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Eko kardiyografi raporu sonucu

    Doktor bey 17 yaş kız çocuğu için eko kardiyografi raporunu yorumlarmisiniz. kahve içince çarpıntı olmustu bu yüzden goturmustuk. birde raporda değer yazılmamış sonuçlar var acaba benmi anlamadım size zahmet bilgi verirmisiniz. sol ventrikul (ed) 42,sol ventrikul (es) 25, septum (ed) 8, arka duvar...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Salih Eryılmaz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs taşikardi

    Teşekkür ederim sorumu cevapladığınız için. peki sinüs taşikardi ileride tehlike oluşturabilir mi? (kalp yetmezliği kalp krizi vs) ve yemek yedikten hemen sonra çarpıntı oluşuyor sinüs taşikardi böyle bi sorun yaratır mı iyi günler dilerim

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Rıza Aktaş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs taşikardi

    Merhabalar kolay gelsin. sinüs taşikardi nedir? sinüs taşikardisi ileride kalp yetmezliğine veya kalp krizine neden olur mu? sinüs taşikardi tedavi gerektirir mi? bu durumun psikolojik veya fizyolojik olduğunu ayırıcı tanı var mıdır? yoğun anksiyete ve stres sahibi birisiyim henüz yaşım 23. sürekli...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Rıza Aktaş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x