Koronavirüs (COVID-19) ile ilgili bilgilenmek için Sağlık Bakanlığı ve Türk Tabipler Birliği sitelerini ziyaret edin.

Endovenöz lazer tedavisi sonrası oluşan varisler

  • iyi günler ben iki sene önce endovenöz lazer yöntemi le tedvi oldum ,fakat şikayetlerim yne tekrarladı diz altımda varis oluşumları ve koyu morluklar ,şişlikler oldu yeni çektirdiğim dopplerimi yazyrum size bana yardımcı olursanız sevinirim. sol vsm distal kesimi izlenmedi(opere)uyluk düzeyinde vsm çapı artmış olup en geniş yerinde 4.9mm ölçülmştr.sol ana ,yüzeyel ve derin femoral,politeal ven ve vena safena parva patenttir.kompresyona yanıt tamdır.trombus formasyonu saptanmamştır.valsalva manevrası ile belirgin geri akım saptanmamstr.sol kruriste cilt altı tortioze variköz venöz yapılanmalar izlenmştr. nasl br tedavi olmalıyım,hangi ilaçları kullanmalıyım,hamile kalırsam bu benim için risklimidir ,ağrılarımın şişliğin ve alt ektremitteki morlukların sbebi nedir ,şimdiden teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    Venoz yetmezlik tekrarlayan bir hastalıktır. doppler üst sonucunuza göre önceki ameliyatiniz sırasında lazer anlaştık uygulanan damarinizin diz altında kalan kisminda sorun yok iken diz üzerinde kalan kısım hastalığın tekrar ortaya çıkması için zemin oluşturacaktır. öncelikle detaylı bir fizik muayeneden sonra takip edilecek tedavi stratejisi belirlenmeli ve size en uygun tedavi size onerilip görüşünüz alındıktan sonra baslanmalidr. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x