Ekstrasistol

  • Hocam merhaba benim sorum şu; bende bir ara panik atak krizleri oluyordu yani titreme ölüm korkusu kalp krizi hissi çarptı.. bu durumu biraz atlattim buna bagli olarak kaygi sorunum var anksiyete hala devam ediyor ..hastaliktan cok korkuyorum kalp krizi falan bu ikisine bağlı olarak da o gunlerden beri ara ara olmak uzere ek atimlar yaşıyorum bunlarjn ne oldugunj anlamamistim karnimin ust kisminda birden olan bi his com rahatsız edici sanki boşluğa düşüyormuşum gibi cok kotu bir his doktorlara gittim kalbime ulrtasonla baktılar organik sorun yokmus ama atimlari yakalamak icin holter takildi ve orda cikti 200 küsür civarinda bir ek atim kalbin sag karincigindan çıkan ventrikuler atimlar bana.bunlarin psikolojik oldugu soylendi ve dusunmezsem gececegi.. psikologa gittim paxera 10mg kullaniyorum ama sanirim mg arttirmam lazim çünkü tekrar başladı.. bazen hic olmuyor unutuyorum bazen cok sık oluyor yani sinirli oldugum.bi gunun ardindan ve de regl donemlerimde daha sık oldugunu hissediyorum hocam yani korkuyorum anidrn ölücem diye bu his hiç gecmiyor size de sormak istiyorum ne yapmam lazım nedir bu bana zarar verir mi ?

  • Doktor Cevabı:

    Geçenlerde bir hastamda 38.000 ekstra sistol tespit ettim. çarpıntı hisstteniz mi ? diye sordum.akşam bir iki kez oldu dedi. kişisel duyarlılığınız çok yüksek. olay ekstra sistol meselesi değil sizde yoğun korku, panik ve kaygı bozukluğu aşamasına gelmiş. i̇yi bir psikiyatrik desteğe ihtiyacınız var gibi. ekstra sistoller tüm sağlikli insanlarda günde 500 kadar olabilir. dolayısı ile kesinlikle kalp hastası değilsiniz. ama ekstra sistolleri hastalıkmış gibi algılayıp aşırı odaklanmanız olmuş. olmayan bir hastalık için tıbbi tedavi verme durumumuz yok. günde 20.000 atımdan fazla ekstra sistolünüz olsa belki tedavi düşünülebilir.ama sizdeki 500 atımın altında tamemen normal sınırlardaki bir rakam. kahve neskahve enerji içecekleri ve coladan uzak durun. düzenli egzersiz yapın. günlük mutlaka 1 saat spor için vakit ayırın geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • Cok teşekkür ederim Mehmet bey açıklamanızla icimi rahatlattiniz her gun ölecekmişim gibi hissetmek cok zor bir durum psikolog ile görüşeceğim tekrardan teşekkürler...

  • Doktor Cevabı:

    Rica ederim. tekrar geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam merhaba size tekrar yazmak istedim ben size anlattigim bu ekstra atimlardan dolayi psikiyatriye tekrar gittim paxera 10 mg kullandigimi soyledim ama onun bana etki etmeyeceğini soyledi ve Lustral 50 mg verdi 15 gun sonra tekrar gidip 100 mg cikartacakmisiz dozunu bu ilaclar kalbe zarar veren ilaclar mi hocam anridepresanda olsa size sormak istedim dozu fazla olucak yani biraz korkuyorum ama ekstra atimlari artik hissetmek Istemiyorum sanirm bu ilac 1.5 ayda ancak etki edermis ve atimlari gecirmezmiş sadece benim ona olan takintimi azaltirmis diye okudum size de sormak istedim cevabiniz icim simdiden teşekkür ederim :)

  • Doktor Cevabı:

    Bu grup ilaçların kalbe zarari yoktur. rahatlikla kullanabilirsiniz. dozunu psikiyatrist ayarlayacak. 2 aya kadar daha iyi hissedersiniz. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 5 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Durup dururken ani kalp atışı ve öksürme isteği

    Hocam merhaba. yaşım 26. sigara ve alkol kullanmıyorum. boyum 1.72 kilom 84. bir soru soracaktım size. benim eskiden beri ara ara ani hızlı kalp atışı sorunum oluyordu. yani şöyle: mesela oturuyorum veya uzanmış kitap okuyorum. kalbim gayet normal atarken birden saniyelik bir hızlanma oluyor ve öksü...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Erken atımlar

    Teşekkür ederim hocam beloc kullanacağım. kahve, çay, alkol kullanmıyorum. üstüste yapışık gelen erken atımlar da tehlikesiz midir hocam? buna r on t mi diyiliyor? bazen yapışık hissediyorum bazen duraksama. doktorum önemli değil demişti erken atımlarım için ama ilerde kötü atımlara çevirir mi diyin...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Erken atımlar

    Hocam merhaba. ben üniversite öğrencisi 21 yaşında bir kızım. erken vurularım var maalesef. sonuncusu 1 ay önce olmak üzere 6 kez kardiyolojiye gittim ve sadece bir tanesi holter ile baktı. 3000 civarı ves ve sves çıktı. önemsemedi doktorum. sıklaştığı bir zaman üst üste birden hızlanınca ve interne...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Supraventriküler erken vuru

    Hocam merhaba. 50 yaşında şeker, tansiyon ve depresyon hastasıyım. tansiyon ilacı olarak; micardis plus, arlec ve norvasc, şeker ilacı olarak glifor ve depresyon ilacı olarak da günde 2 adet paxil ve 1 adet duxet kullanıyorum. geçtiğimiz günlerde iki gün üst üste kahvaltıdan 1 saat sonra kalbimin no...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Rahşan Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Merhabalar hocam. anneannem 74 yaşında kalp ritim bozukluğu,tiroid ve şeker hastalığı var. bir ay da üç defa nabız 180-190lara çıktı. bunın sebebi nedir ? i̇laçlarını düzenli kullanıyor. endişe ediyoruz sürekli yükseklöesinden

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aritmi i̇le i̇lgili

    Hocam merhabalar, daha önce size yazmıştım siz de şöyle bir geri dönüş yapmıştınız bana: "kalbiniz anatomik ve fizyolojik olarak normal bulunduğunda bahsettiğiniz aritmilerin tipi ve şekli hakkında biraz daha detaylı bilgi verebilirseniz bunları yorumlayabilirim." bunun sonrasında ben mesaj olarak c...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalpte 1 saniyelik garip his

    Merhabalar bazen göğsümde 1 saniye nefesim kesilir gibi elektirik çarpar gibi oluyor yumruk vurmuş gibi o an kalp ritmim garip oluyor. stresli dönemlerde bunu daha yoğun hissediyorum. dün akşam uzanırken ard arda 15-20 saniye içinde 7-8 defa hissettim ve biraz korktum açıkcası. buna ekstrasistol mü...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ganbar Mammadov

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp aritmisi

    Hocam merhaba bende taşikardi var ben 3 sene önce doktora gittim zararsız taşikardi dediler beloc verdiler şimdi de biontech aşısı randevusu aldım korkuyorum yan etkisi için 22 yaşındayım biontech olmalı mıyım

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalpde aritmi

    Hocam size yazmıştım ritmonormu içemedim ablasyon oldum fakat aps tekrarladı ama sık değil tek atım şeklinde ablasyon olalı 15 gün oldu bu ne kadar devam eder doktor eğer artarsa tambacor 50mg sabah 50mg akşam iç dedi tambocorun yan etkileri ritmonormun yan etkileri gibimi olur. lütfen bir ceva...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kan testleri çarpıntı

    Hocam mutlu pazarlar.yasam hastanesinde kardiyoliga gittim ekoya bakti normalmis.ekg normalmiş yine 90 larda.asiri halsizlik yürüyememe bas donmesi dusuk tansiyondan dedi concoru ceyrek ic dedi ama yarim icince bile bazen aritmi tasikardi oluyor yine.ve diger tansiyon dusurucu ilaçlarla icme dedi.b...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp atışının belirginligi

    Hocam sol kolum durmadan uyuşuyor kalbim de hep 80 90 atıyor fakat ben bu atışları göğsümün sağ tarafında hissedebiliyorum ekg eko kan tahlili yapıldı temiz dendi sebebi sizce ne olabilir?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aritmi sırt ağrısı

    İyi günler hocam çarpıntı şikayetim vardı concor kullanıyorum hafifledi ama göğüsümde bir sıkıntı oluyor ağrı giriyor arada bu eforla değil genelde dinlenirken oluyor bu ağrının yanında sırt ve baş ağrısı da çekiyorum bunlar tam olarak bir kalp hastalığına işaret midir?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalp atışının görünmesi

    İyi günler hocam benim çarpıntım oluyor bunu fark edebiliyorum fakat çarpıntım olan yer kalbimin sol tarafı olmalıyken sağ tarafı tık tık kıyafetten görünür şekilde atıyor sizce ne olabilir

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Pespese atma

    Merhaba doktor bey oncelikle yogunlugunuz arasinda vakit ayirdihiniz icin tesekkurler benim holterde nadir dedikleri ekstrasistolum var onun disinda sorunum yok sormak istedigim genelde hareket aninda,hizli kalkinca egilip dogrulunca yatakta saga sola donunce sol gogsumun biraz ustunde tik tik atma...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Seyrek olan ves

    Merhaba doktor bey oncelikle yogun isiniz arasinda bizlere cevap verdiginiz icin cok tesekkur ederim,ben 20 yasinda bayanim ekom normal minimal my ty,hastalik yokmus holterde de arada bir vesler varmis sadece,ama ben bazen iki gogsumun ortasinin daha ustunde tik tik atmalar hissediyorum tasikardi yo...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x