Efexor

  • Merhaba uzun zamandır 10 yılı aşkın süredir efexor 37,5 mg ve bazen 75 mg kullanıyorum.Kronik bir sirkadyen ritm düzensizliğim biyolojik ritmim bozuk.efexorun bu kadar uzun süreli kullanımları vücut ve beyinde kalıcı değişikliklere yol açar mı dhea yüksekliğim,hipofiz bezinde 3,5 mm nonfoknsiyone bir mikroadenom var ve 8 ay önceki mrımda hipokampüste sağ lob genişleme gibi bir ifade vardı ki üzerinde durulmadı efexor bu değişiklikleri yapar mı bağımlılık yapmayan bir ilaç olmadığı söylenmişti ama bence yapıyor.bırakmaya hazır olduğumu hissetmiyorum ama fayda-zarar ekseninde bırakma konusunda tamamlayıcı alternatif tedaviler düşünüyorum.Fikriniz nedir? Saygılarımla

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar, uzun süreli antiidepresan ilaç kullanımına bağlı kalıcı yan etkiler pek gösterilmiş değil, ancak uzun süreli kullanımda metabolizmada yavaşlama, tiroid fonksiyonlarında yavaşlık gelişebilir, mr bulguları ilaç kullanımıyla izah edilecek bir durum değil, kullandığınız ilaç ve diğer anti depresanlar bağımlılık yapmaz, ancak ani veya hızlı bırakıldığında çekilme belirtileri gösterebilir, bunu önlemek için kontrollü ve azalan dozlarda ve uygun sürede bırakmak gerekecektir, bazı durumlarda kısa etkili-kullandığınız ilaç öyle- ilaçlardan uzun etkililere geçilerek bırakma daha kolay sağlanabilir, bunu doktorunuzla yapmanızı öneririm, size kolay gelsin.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Akatizi mi anksiyete mi

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.yeni doktorum bana cipralex tedavisi başla...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Recep Alp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akatizi mi yoksa anksiyete mi?

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.doktorum bana cipralex tedavisi başladı.il...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hikmet Aloğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustral başlangıcı

    Hocam ben anksiyete bozukluğu sebebiyle lustral 50 mg başladım 10 gün önce. ama şimdi kendimi çok daha mutsuz hissediyorum, olsumsuz düşüncelerim ve carpintilarim arttı. ilaç olumsuz etkilemiş olabilir mi?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aşırı dalgıngıl

    Merhabalar hocam biri benimle konuşunca bileyler anlatınca snki başka yere gidip gelyr aklım bi an duruyrm içinden bu sana anlatyr dinle dyrm dinlemiş gbi yapıyorum aşırı düşünyrm hocm napmalıyım

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zestat 15 mg kullanımı

    Hocam merhaba. ben 6 aydır depresyon tedavisi için zestat 15 mg adlı ilacı kullanıyorum. internette mirtazapin etken maddesinin tiroid tümörlerine ve karaciğer tümörlerine aebep olabileceği yazıyordu. bu bilgi doğru mudur hocam? cevaplarsanız sevinirim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Geçmişte takılı kalmak

    Merhabalar hocam geçmişle yüzleşip vedalaşamıyorum ve şuanki hayatımı bu yüzden bir düzene sokamıyorum ama bunu çok takıntılı bir şekilde yapıyorum dışarı yansıtmasamda içimde sürekli dünle bugünü kıyaslıyorum ve bunu yapmaktan kendimi alıkoyamıyorum bu yaptığım hastalık derecesinde birşey mi kendi...

    Doktor Cevabı:

    Psk. Dan. Okan Tiring

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Majör depresyon görme bozukluğu

    Hocam 3 yıldır majör depresyon tedavisi görüyorum görmem çok bozuk herşeyi gölgeli bozuk görüyorum gözlerim sıfır dereceymiş nörolojik birşeyde bulamadılar bu neden kaynaklanıyor olabilir hayatım karardı saygılar..

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hipotansiyon

    Yaşadığım heyecan ve kaygi bozukluğu nedeni ile doktor tavsiyesi ile dideral kullandım tansiyonum 10 a 6 çıkıyor sürekli ama bir şikayetim yok genel olarak hem tansiyonumu hem de ruh sağlığımı dengelemek için akupunktur tedavisini tavsiye eder misiniz

    Doktor Cevabı:

    Dr. Erdoğan Taş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Majör depresyon görme bozukluğu

    Hocam selamlar,3 yıldır majör depresyon tedavisi görüyorum görmem çok bozuk herşeyi gölgeli bozuk görüyorum gözlerim sıfır dereceymiş nörolojik birşeyde bulamadılar bu neden kaynaklanıyor olabilir?, pskiyatri doktorumda bişey diyemedi hayatımı kararttı gündelik işlerimi yapmakda çok zorlanıyorum say...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ibs ve artan şikayetler

    Hocam merhaba, bana ıbs teşhisi konmuştu, bir çok ilaç kullandım trankobuscas meteoplasmy gibi fakat bir etkisini göremedim. gluteni ve süt ürünlerini keserek diyet de uyguladım, bir faydasını göremedi, diyeti bıraktım. bağırsaklarım daha kötü olmaya başladıkça haşimato epilepsi, depresyon gibi prob...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Muammer Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardımcı olun hocam sevgiler

    Hocam ben 19 yaşındayım 13 yaşından beri sinir hastasiyim ancak söyle doktorum bana risperdal abizol prozac ve daha adını unuttum ancak özelliği aynı olan ilaçlar verdi ilk kullanımda çok sakinlestirdi güzel fayda etti ancak hepsi sinirli bir olay yasadigimda etkisi geçti hangi ilaca başlarsa başlas...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sertleşme bozuklugu

    Hocam merhabalar benim yaşım 30 10 yıldır antidepresanlar kullanıyorum somatizasyon bozuklugu ve depresyon yuzunden 6 yıla yakındır sertleşme sorunum var masturbasyonda bile tam sertlik olmuyor ayrıca penis eğrilim var ama dogustan sanırım hep eğriydi diye hatırlıyorum sertlik sorunu yokken bile ps...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ali Nejat Eğilmez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Panik atak depresyon

    Mrb hocam tranko buskas ile cerdrina uyku ilacı birlikte kullanılır mı tranko buskas panik atağı bugün içsem yarın kesiyo lakin depresyon dan çıkamıyorum

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhaba hocam

    Hocam 32 yaşındayım. gün içinde çok farklı ruh hallerine giriyorum. sanrılı düşünceler,takıntılı,kaygılı,ümitsiz,çaresiz, boşluk,hiçlik,öfke,haset,suçluluk ve utanç ile ilgili düşüncelerle deişik deişik çatışmalar yaşıyorum içimde. ve bu durumları aşırı düşünmekten artık yerimden kalkamıyorum çok bi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hastalığımın tanısını koyamadılar

    Merhabalar, serhat bey. site üzerinde soranlara vermiş olduğunuz yanıtlar gerçekten çok güven verici. işinizi hakkı ile yaptığınız da gayet belli. bu yüzden size sorunumdan bahsetmek istedim. ben 24 yaşında üniversite öğrencisiyim. çocukluğumdan beri kendimle barışık olmayan bir karaktere sahibim. f...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x