Dutasterid kullanımı üzerine

  • Hocam 23 yaşında bir erkeğim ve erkek tipi saç dökülmesi sorunu yaşıyorum.Uzun süredir bu konu üzerine araştırma yaptıktan ve minoksidil gibi ilaçlardan yeterli fayda göremedikten sonra günlük 0.5 mg dutasterid almaya başladım.Bu tedaviye yaklaşık 16 gün kadar devam ettim ve henüz ilk 2-3 gün içerisinde peniste ve testistlerde hafif şiddette ağrılar,orgazm kabiliyetinin azalması ve cinsel uyarılma sırasında penisteki hissiyatın azalması gibi problemler yaşamaya başladım.Bu ilacın yarılanma ömrünün ve vücuttan atılma süresinin çok uzun olduğu söyleniyor.Merak ettiğim birkaç husus var bunları cevaplandırabilirseniz çok mutlu olurum.Son yıllarda post-finasterid sendromu isimli bir sendrom söylentisi dolaşıyor ve bununla alakalı bir yardım kuruluşu bile kurulmuş.5ari grubu ilaçların kalıcı hasara sebebiyet verebileceğini iddia ediyorlar.16 günlük dutasterid kullanımı ilaç alımı sonlandırılmasına rağmen ilaç vücuttan atıldıktan sonra kalıcı yan etkilere sahip olmam mümkün müdür veya bu durum olası mıdır?Bir diğer merak ettiğim şey ise yine 5ari grubu ilaçlardan erken dönemde yan etki görülse dahi tedaviye devam edildikçe bu yan etkilerin ortadan kalktığı ve bu yüzden erkenden tedavinin kesilmesinin anlamsız olduğu söylentisi var.Bu durum gerçek midir ve tedaviye devam etmem zamanla yan etkilerin azalarak bitmesiyle sonuçlanabilir mi?Bu konudaki son bir internet rivayetini de sorup sorularımı sonlandırıyorum.Uzun yıllardır bilhassa saç dökülmesi üzerine kurulan yardımlaşma forumlarında dihidrotestosteronun esas fonksiyonun bebeklik ve ergenlik sonuna kadar devam ettiğinin ve ergenlikten sonraki süreçte testosteronun vücudun tüm androjenik ihtiyacını karşılayabildiği dht eksikliğinin vücutta bir noksanlık yaratmayacağı rivayetleri dolaşıyor.Bu söylemler asılsız mıdır ve ergenliğini tamamlamış yetişkin bir erkekte dht seviyelerinin yüksek oranda azaltılması ciddi cinsel ve diğer fiziksel sorunlara yol açabilir mi?Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

  • Doktor Cevabı:

    Ilacın kesilmesi ile testesteron seviyeniz normale gelir

    tarihinde cevapladı.

Ankara Ürolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kronıkprostat

    Hocam saygılar doktor pnerısi üzere vamax hapını günde bir tane aksam yemekle beraber alıyorum dogrumu kullanıyorum pahalı olduğu için günde bir tane alıyorum etkili olurmu cinsel gücü artıran başka bir urun varmı size teşekkür ederim yasım62 bu ürünü aralıklımı almak lazım yoksa devamlı bir yanemı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Coskun Şahin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yardım edin

    Hocam ben eşimle ilişkiye girdiğimde penisim hemen iniyor 3 kes yapma ya denedim penis hemen iniyor hoca hocam sertleşme sorunu mu duracağım bu ne yapmalıyım bunun için 3 kez kaldırmaya çalıştım sorun nedir hocam

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Burak Sivaslıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sertleşme sorunu

    Cevabiniz için çok teşekkür ederim hocam iyi çalışmalar dilerim

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Burak Sivaslıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sertleşme sorunu

    Hocam merhabalar tekirdağ çorlu da yaşıyorum 35 yaşındayım memurum 1.5 yıllık evliyim sertleşme ve erken boşalma problemlerim var evlilik hayatıma olumsuz etkileri oluyor türlü türlü sertleltirici geciktirici ilaçlar kullandım kesin sonuç vermiyor nasıl bir tedavi yöntemi tavsiye edersiniz teşekkürl...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Coskun Şahin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Msmambslslsl

    Selamın aleyküm hocam ben bir kızla veya sevgilim le mesajlaşsam konuşsam hemen zevk suyu çıkıyor ne yapmam gerekiyor lütfen yardım edermisiniz ne yapmam gerek

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Şevki Sert

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Peniste huylanma

    Hocam merhaba, benim uzun süredir penisimde bir huylanma hissi söz konusu, penis kısmında yoğunlaşan bu his testis ve karnımın alt kısmında da hafif seviyede bulunuyor. bu sorunumla birlikte zaman zaman sertleşme sorunu yaşıyorum. aynı zamanda spermim sarı veya sıvı kıvamda ve boşaalınca rahatlama s...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serkan Altınova

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sertleşme sorunu

    Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam sigarayı birakacam.iyi çalışmalar dilerim.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ali Nejat Eğilmez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sertleşme

    İyi günler hocam. ben 21 yaşındayım ve aralık ayında ilk cinsel ilişkimi yaptım ve nedensiz bir şekilde sertleşme sorunu yaşadım ondan sonra devam etmeye başladı bazen hissetmiyor gibi oluyorum.

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Mehmet Taşkıran

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sertleşme sorunu

    Testesteron düzeyi-sertleşme sorunu lifta iyi akşamlar hocam . ben bir kaç aydır cinsel isteksizlik ve sertleşme sorunu yaşıyorum . eskiden libidom çok yüksekti ama şu an değil sanırım bunu hissedebiliyorum . sertleşme sorunu için üroloji bölümüne gittim . kan tahlili yapıldı ve spermiyograma bakıld...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Coskun Şahin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ereksiyon problemi

    Hocam iyi akşamlar ben yaklaşık 9 yıldır bipolar hastalık tedavisi icin ilaç kullanıyorum.daha önce sertleşme ile ilgili problem yazamazken son 3 yıldır deneme me rağmen ereksiyon sorunum devam ediyor.32 yaşındayım yuva kurmak istiyorum ama ne yapacagimi bilemiyorum lütfen bana bir yol gösterin ne y...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Şevki Sert

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Penis protezi

    Hocam merhaba, hocam senede kaç tane üç parçalı penis protezi ameliyatı yapıyorsunuz acaba ? teşekkür ederim.iyi çalışmalar.

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Ramazan Faruk Yerlioğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sertleşme sorunu

    Merhabalar hocam netten buldum numaranızı rahatsızlık verdiysem kusura bakmayın bir sorum olacak ben okbden dolayı 2 yıl anfranil antidepresan kullandım bende sertleşme sorunu yaptı hiç bir şekilde ereksiyon olmuyordu tahliller hep temiz çıktı kan idrar testesteron hepsi sonra ilacı 6 aydır bıraktım...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ali Nejat Eğilmez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sertleşme sorunu

    Merhabalar hocam netten buldum numaranızı rahatsızlık verdiysem kusura bakmayın bir sorum olacak ben okbden dolayı 2 yıl anfranil antidepresan kullandım bende sertleşme sorunu yaptı hiç bir şekilde ereksiyon olmuyordu tahliller hep temiz çıktı kan idrar testesteron hepsi sonra ilacı 6 aydır bırakt...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Burak Sivaslıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Testislerde yanma

    Merhaba hocam 25 yaşındayım testislerde yanma var idrar tahlili verdim temiz çıktı neden olabilir şişlik veya ağrı yok

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serkan Altınova

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Değerli serkan hocam.yardımcı olursanız çok sevinirim.saygılarımla

    Kıymetli serkan hocam.ilginiz ve alakanız için çok teşekkür ederim.sizleri sürekli rahatsız ettiğim içinde lütfen kusura bakmayın.saygılarımla

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serkan Altınova

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x