Doğum kontrol hapi

  • Merhaba, ben 17 yaşındayım polikistik over sendromluyum. Pandemiden önce hastaneye gittiğimde doğum kontrol hapı önermişlerdi ama çok yan etksii ve zararı olduğu için kullanmaya cesaret edemedim ve almadık sonra araya pandemi girdi ama keşke alsaydım dedirtti. Aşırı tüylenmem erkek tipi kıllanmam var kilo sorunum yok basenler hariç sivilce problemim çok yoktu ama hem sınav dönemi nedeniyle hem de gitgide artmaya başladı sivilcelerim agrili ve kotu sivilceler yuzum mahvoldu yani tüylenmem apayri zaten lazere baslayacaktim ama gidecegim yer tedavi olmazsam bir ise yaramayacagini soyledi lazerin. Pandemi nedeniyle hastaneye gidemiyoruz "Yasmin" doğum kontrol hapını aldık eczaneden doktor kontrolu olmadan henüz kullanmadım. Adet olmadım. Kullanmaya başlasam mı bilmiyorum çok titizim bu konuda ve birçok kadının yasmin hapından vb doğum kontrol haplarından akciğer embolisi olup ölduğu yaziyor kan pihtisini arttirip öldürüyormuş ve ben açikçasi çok korktum sizce yasmine baslamali miyim doktor kontrolu olmadan bilemedim kan pihtisi ihtimali nasil olur sizce.. Hapi kullanmasam tüylerim ve sivilcelerimle artik savaşacak gücüm kalmadi kullansam ayri kullanmasam ayri lütfen bu kan pihtilasmasi durumunu aciklar misiniz çok sevinirim çok teşekkür ederim tekrardan

  • Doktor Cevabı:

    Piyasada çok alternatifi olan ilaçlar doğum kontrol hapları. uzun dönemde bir sürü polikistik overe bağlı soruna karşı sizi korur. mutlaka kullanmalısınız

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kahverengi lekelenmeler

    Hocam öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. vajinal enfeksiyon demişsiniz bir sorun daha olacak. benim uzun zamandır vajinadan gelen beyaz bir akıntım var. özellikle lavoboya gittiğimde farkediyorum. idrarı yaptıktan sonra top gibi suya düşüyor ve suda dağılıyor tortu tortu bulutumsu bir gör...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Regl öncesi ağrı

    Merhabalar hocam kasıkta bastırdıkça hissedilen ağrı regl öncesi dönemde normal midir? iy çalışmalar dilerim.....

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Polikistik over

    Hocam merhaba ben 28 yaşındayım pcos hastasıyım. bir süre adet görmedikten sonra 2 sene önce ilaç alarak adet gördüm sonrasında ilaçta alsam da adet göremedim. bu konuda bir uzmana gitmek ve tedavi olmak istiyorum. biliyorum hastalığın net bir tedavisi yok. bir hasta olarak size gelmeyi düşünüyorum....

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Yusuf Madendağ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kahverengi lekelenmeler

    Hocam merhabalar. sorum şu, 16 ekim tarihinde regl oldum. 21 ekim de bitti. ancak 26 ve 27 ekim tarihlerinde de kahverengi lekelenmeler görüyorum. normalde reglim 3/4 gün sürer geri kalan 1-2 günde kahverengi lekelenme şeklinde devam eder ve biter. 21 ekimde tamamen bitmesine rağmen aradan 5-6 gün g...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sürtünme sonucu hamilelik

    Hocam merhaba erkek arkadaşımla sürtünme yolu ile ilişki yaşadık bende iççamaşır vardı onda yoktu boşaldı hemen çıkardım temizledim 3 gün sonra erkesin gün hapı içtim sizce hamilelik olabilir mii

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Şahin Zeteroğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kanlı akıntı

    Merhaba kutay bey. bilgilerinize ve size hayranım. doçent unvanlı bir hekim dış ortamdan da gebe kalınabileceğine ihtimal verdi. ben anlamıyorum bu hekimler nasıl bi eğitimden geçiyor nasıl her birinin fikri bilgisi farklı oluyor. neyse benim size sormak istediğim şey 2 aydır ovulasyon gününde başla...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Adet öncesi lekelenme

    Merhaba doktor hanım; 3 aydır dostinex kullanmaktayım, 2 aydır adetimden önce 5-6 gün lekelenme oluyor (normalde 2-3 gün olmaktaydı), daha sonra adetim başlıyor. doktor usg ile muayene etti, rahimde ve yumurtalıklarda bir sorun olmadığını söyledi. enfeksiyon, polip veya kist gibi herhangi bir şeyin...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Düşük sonrası kanama

    Ben kürtaj olmadan. 2 ay önce düşük yaptım. kanamam hala bitmedi ama çok değil 4 gün kan görmüyorum sonra bi geliyor sonra tekrar olmuyorum tekrar geliyor döngü böyle devam ediyor. başlarda kan çoktu şu sıralar daha az. bi sorun olur mu normal mi bu durum teşekkür ederim şimdiden

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Ayhan Şahinler

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Göğüs ağrım

    Ben 15 yaşındayım. göğüslerim hiç büyümüyo beni çok. rahatsız ediyo bazen çok ağtı oluyo gögüslerimde hatta ağrısından uyku uyuyamıyorum sizce normalmi yoksa bi doktora görünmelimiyim

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Seval Taşdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Doğum kontrol

    Merhaba. daha önce soruma cevap verdiğiniz için teşekkürler. ben 1 yıldır hapımı 23.30’da içiyorum ama artık saatini değiştirmek istiyorum. nasıl değiştirebilirim ve değiştirdikten sonra dikkat etmem gereken bir husus var mı ekstra koruma yöntemi kullanmam gerekiyor mu vs.?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilelik riski

    Şüpheli ilişkiden 40 gün sonra kan testi böyle çıktı ne demek hocam referans aralığı 0 - 0 değer 0,1 mlu-ml ultrasonla baktı sağ yumurtalık 4mm kist var dedi ilişkinin üzerinden 40 gün geçmişti bi doktor hamilelikle kisti karıştırabilirmi

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adet öncesi leke

    Merhaba hocam, 26 yaşındayım evliyim bekarlığımdan beri her adetten önce lekelenme yaşıyorum bu lekeler gün içinde 1 ya da 2 kez pembe kahve olarak azıcık geliyor böyle 2 ya da 3 gün leke sonra hemen ardından sökülme yaşıyorum. ama bu lekeler hep kafamı kurcalıyor, çevremde kimsede yok. gittiğim dok...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Seval Taşdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Adetten önce lekelenme

    Merhaba hocam. 26 yaşındayım evliyim bekarlığımdan beri her adetten önce lekelenme yaşıyorum bu lekeler gün içinde 1 ya da 2 kez pembe kahve olarak azıcık geliyor böyle 2 ya da 3 gün leke sonra hemen ardından sökülme oluyor. gittiğim doktorlar bi problem yok diyor ama bebek istediğim için aklım takı...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Doğum kontrol

    Merhaba. ben yaklaşık 1 yıldır düzenli olarak yazz kullanıyorum. cuma günü 23.30’da hapımı içtim, içtikten 2-2,5 saat sonra ilişki içerisindeyken kustum. şu zamana kadar hiç atlamadan düzenli bir şekilde kullandım. sorum şu hap 2-2.5 saatte kana karışmış mıdır? reglimin son günüydü ve ovülasyon döne...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Doğum kontrol

    Merhaba. ben yaklaşık 1 yıldır düzenli olarak yazz kullanıyorum. cuma günü 23.30’da hapımı içtim, içtikten 2-2,5 saat sonra ilişki içerisindeyken kustum. şu zamana kadar hiç atlamadan düzenli bir şekilde kullandım. sorum şu hap 2-2.5 saatte kana karışmış mıdır? reglimin son günüydü ve ovülasyon döne...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x