Dogum kontrol hapı

  • Hocam size sormak istediğim bazı sorular var . Kız arkadasımla sürtünmeli birliktelik yasadıktan sonra 3 ay adet göremedi 3 ay sonunda 13 mayısta adet gördü normal bir adetti. Şu an hala adeti devam etmekte normalde 5 gün sürerdi. Bu ay daha uzun sürdü. Hem gebelik korkusu yaşamamak için hemde virüsten kaynaklı hastaneye gidemediğimiz için kendisi daha öncede kullanmış oldugu dianello dogum kontrol hapına adetin 1. Günü akşamı başladı. Hapı 11 de alıyor ve gece 3 4 gibi mide bulantısı oluyor aşırı derecede. Sürtünmeli ilişkiden gebelik olmiycağını söylediniz bundan dolayı regl olduguna eminiz. İmplantasyon gibi uçuk bir fikrimiz yok. Ama bu mide bulantıları aynı zamanda göğüs hassasiyeti ve şişmesi gibi yaşadıgı problemler dogum kontrol hapının etkisi midir? Etkisi ise ne kadar zaman içerisinde ortadan kalkıcaktır? Yoksa adet kanaması yerine farklı bir kanama mı yaşıyor. Kanama şuanda çok daha azaldı az az geliyor. Son olarak dogum kontrol hapı için başlama tarihi dogru mudur adetin 1. Günü hatalı bir baslangıc tarihi midir? Şimdiden teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    Şikayetler hapa bağlı gibi.. adet düzensizlikleri için önce altta yatan hormonal sorunun araştırılması gerekir. ilişki tarzınızla zaten gebe kalamayacağına göre neden hap kullandığını anlayamadım.

    tarihinde cevapladı.
  • Virüs geçene kadar düzenli adet görebilmek için hapa başladı hocam hala adeti bitmedi 8 gün oldu bir ara kanama azalmıştı ama şuan yine pıhtılı kanaması oluyor. 3 ay adet görmemişti söyledim. 2. Ayın sonunda gebelik testi yaptık(idrarda) zaten sürtünmeli ilişkiydi. Gebelik olsaydı ilişki üzerine 1.5 ay geçmişti çıkardı diye düşünüyorum. Bu herhangi bir düşük kanaması vs olabilir mi ? Regl gibi başladı regl gibi seyretti pıhtı biraz fazlaydı ve normalde 5 gün süren adet 8. Günde hala geliyor. Sürtünme dışında riski bi ilişki olmadı. Bu arada hapı aldıktan 3 4 saat sonra mide bulantısı başlıyor her gece düzenli olarak kasık krampları yaşıyor ara sıra sırt veya bel ağrısı çekiyor. Ne düşünüyorsunuz acaba

  • Doktor Cevabı:

    Hala kafayı gebeliğe takmışsınız. farklı, ilgisiz, normal kabul edilebilecek şikayetleri birleştirip hastalık daha doğrusu hala gebelik kuruntusu yapıyorsunuz. sadece düzenli adet görmek için doğum kontrol hapı almasına gerek yok. son adet başlangıcından 45 gün geçtiği halde adet yoksa tarlusal tablet 6 gün süreyle sabah akşam birer tablet kullansa ve bunu her 45 günde bir tekrarlarsa sağlık açısından hiç bir sorun kalmaz. ayrıca psikolojik destek alınması uygun olur. dijital ortamda daha fazla yorum olanaksız.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Ella kullanımı

    Adetin 7. günü kız arkadasımla yüzeysel bir birliktelik yasadık.cinsel organlarımız temas halinde idi fakat içeri girme, cinsel organına yada vucüdunun baska bi yerine boşalma olmadı. ama temas sırasında zevk suyu geldiği için ilk 1 saat içinde ella adlı ilacı kullandı. kız arkadasım 28 günde ve bug...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilelik riski

    Merhaba hocam ben adetimden 14 15 gün sonra kıyafetler üzerinden sürtünme ile ilişki yaşadım. herhangi bir çıplak şekilde boşalma olmadı ilişki üzerinden 15 gün geçti günümde adet oldum ama kanama çok az oluyor ve akmıyor normal renkte ve normal şekilde ağrılarım var gebelik riski yok değil mi hoca...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hocam cevaplayabilir misiniz

    İyi günler hocam erkek arkadaşım ile 02.07.2020 tarihinde. 08.00 saati sırasında sürtünmeli ilişki yaşadık. benim üstümde iç çamaşırı ve pijama vardı erkek arkadaşımda baksır vardı. boşalma yaşanmadan ayrıldık aradan 13 saat geçince panik yaptıgımız için ertesi gün hapı kullandım. ertesi gün 03.07.2...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Akin Savci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Beta hcg testi

    Hocam 4 ay önceki şüpheli ilişki icin adetlerini olmama rağmen hcg testi yaptıracağım. hamilelikte ne zaman bakılırsa bakılsın kandan gebe olup olmadığı anlaşılır değil mi yoksa 4 ay geçti diye kanda görünmez mi? bu arada ultrason değil direk kan testi istiyorum negatif bir değer aralığı gelirse güv...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ella kullanımı

    Adetin 7. günü kız arkadasımla yüzeysel bir birliktelik yasadık.cinsel organlarımız temas halinde idi fakat içeri girme, cinsel organına yada vucüdunun baska bi yerine boşalma olmadı. ama temas sırasında zevk suyu geldiği için ilk 1 saat içinde ella adlı ilacı kullandı. kız arkadasım 28 günde ve bug...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Akin Savci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gebelik ihtimali

    Hocam merhaba,tam bir hafta önce erkek arkadaşımla birlikte oldum o kondom bende iki saat içinde ertesi gün hapı aldım bi sıkıntıda yaşamadık ama şöyle ki ben doğum kontrol ilacı almadan asla adet olmuyorum ve bu ilacıda uzun süredir bıraktım.şimdi adet olmam için beklemem mi gerekiyor yoksa adet sö...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yardiiiimmmmm

    Merhaba doktor bey size bir sorum olacaktı ben sevgilimle yumurtlama döneminde uzerimizde kiyafetlerimiz varken sürtünmeli ilişki yaşadık , o elini penisine değmeden benim vajinamin dışına değdirdi ancak kıyafetinin ustunde ıslaklık vardı o yuzden gebelik ihtimali mumkun mudur ?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Akin Savci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilelik gebelik

    Hocam dün doktora gittim kan testi için kaç ay geçmiş zaten ultrasonda çıkar dedi ultrasonla baktı. rahim temiz dedi . adet kanının azalması bir şey ifade etmez . 1 gün bile oluyorsan tamamdir dedi. sizce de oyle mi artık düşünmeyi bırakayım mi ?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Acill gebelik

    Cyclo progynova kullandım dün bir tane bugün onu bırakıp gebeliği önlemek için yazz doğum kontrol hapına başlamam da bir sakınca var mıdır?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Nurdan Yıldız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Varikosel erkek infertilitesi

    Hocam merhaba.yasimiz benim 29 esimin 31 sperm degerlerinde sikinti vardi ultrason ve yapilan 3 4 tane spermiyogram sonucu esime varikoselden ameliyat olmaniz lazim dedi dr baska bi dr gerek yok dedi kafamiz karisti size sormak istedim.sperm sayisi 22 milyon bu sayi degisebiliyo bi baska lab 60 mily...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Kemal Topaloğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nasıl olur

    Hocam öncelikle merhabalar benim şuanda bir yaşında oğlum var yani bir sene önce doğum yaptım ve üçüncü çocuğum bu arada eşimi kaybettim ardından annem kanser hastalığına yakalandı ben bu süreçte sürekli olarak bebeğimi de evde halasına emanet edip hep annemle ilgilendim sürekli bi hastahane serüven...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Sevim Turhan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gebelikkkkk

    Hocam merhaba erkek arkadaşimla 11.06.2020 de ters ilişki yaşadık ve boşalma oldu ben 01.06.2020 de regl olmuştum ve reglim geçiktiği için 02.07.2020 de kanda btcg yaptırdım ve 0.1 çıktı test üstünden 5 gün geçti hala regl olamadım testi tekrarlamalı mıyım ve bu ilişkiden sonra korktugum için 13 saa...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Gebelik ve ultrason

    Hocam merhaba. ben gebelik şüphesiyle ultrason çektirdim ancak doktora bu şüpheden bahsetmedim, zaten over kistim var onun kontrolü için gittiğimi söyledim. doktor ultrasonda rahime ve yumurtalıklara baktı. rahim normal boyutlarda ve kitle vs yok ama sol yumurtalık neredeyse rahimle aynı boyutta ded...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Sevim Turhan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gebelik soz konusu mu?

    Hocam merhabalar. adetime 5 gun kala erkek arkadasim bana mast uygulamisti. bu durum reglimi geciktirir mi veya hamile birakma durumu olabilir mi? yani eliyle mast durumu olmustu sadece cinsel bir iliski soz konusu olmadi. elinde bir sey varmidir diye endiselendim ama abartmak istemiyorum. simdiden...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ellah hap hamilelik

    Merhaba, 3 temmuz bosalma olmadan surtunme sonrasinda 16 saat icinde ella kullandim. kullandigimdan 3 saat sonra damla kanama oldu, hamilelik suphesi olabilirmi ? 22 haziranda regl olmustum bir sonraki reglime henuz 12 gun var. ve ella regl gecikmesi yaparmi ? cok tesekkurler.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x