Doğrusu nedir

  • Hocam merhabalar kızlık zarının durumu muayne ile anlaşılabilir mi 7 gün kısıtlaması nedir 7 günden sonra anlaşılması mümkün değil midir %100 sonuç veren bir muayne mi bu konuda neden fikir ayrılıkları var bazıları kolay bozulabilen bir doku olduğunu söylüyor hocam bu işin doğrusu nedir sağlıklı günler dilerim

  • Doktor Cevabı:

    Fikir ayrılığı yok. herşey çok basit ve net. siz gençler için çok üzülüyorum. bekaret kavramının bacak arasında değil, beyninizde olduğunu bilmiyorsunuz.kafa karıştıranlar da tam olarak bundan nemalananlardır. örneğin, “erkeğin oturduğu koltuğun sıcaklığı geçmeden oraya bir kadının oturması zina sayılır” diyen ve gençleri cinsellikten korkutmaya çabalayan yobazlar buradan menfaat sağlamaya çalışıyor. bir de ticari olarak kafa karıştırıp "gelsin muayene edeyim" diyen tüccar hekimler var. hatta kızlık zarı yırtılmış diyerek ameliyat edenler.. aslında kızlık zarı muayenesi kanunen yasaktır. insan haklarına aykırıdır. ancak mahkeme kararıyla doktor muayene yapabilir. herhangi bir cilt bölgesinde olduğu gibi, yırtılma ancak yeniyse kolay görülür. iyileştiğinde yırtıktan emin olmak daha zordur. yedi gün kuralı dediğiniz yine bilimselliği olmayan safsata da bu esasa dayanır. kızlık zarı (himen) vajina girişinden 1.5-2 cm. derinde bulunan, zar gibi çok ince ve kolay yırtılan bir doku değil, normal bir deri parçasıdır. vajina içine cinsel ilişki veya sert bir cisimle girilmedikçe açılmaz. adet kanının dışarıya akması için ortasında açıklığı vardır. dışarıdan bakarak kendinizin görmesi mümkün değildir. cinsel ilişkiyle açıldığında ilişkiye rağmen açılmayan ve sadece doğumda yırtılan elastik anüler tipte kızlık zarı olmadıkça kanar ve canınızı acıtır, aynen her hangi bir yerinizi kestiğiniz zamanki gibi..ayrıca benzer konularda sorulmuş yüzlerce sorunun cevaplarını arşivden de okuyabilirsiniz. daha çok bilgilenmek için blog.drkutaybiberoglu.com, ****, doktorsitesi / facebook / instagram / youtube biberoglu linklerinde bulacağınız video ve makalelere (bekaret, gebelikten korunma) ulaşabilirsiniz.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 5 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Vajinal kültür testi

    Merhaba hocam kültür testi yaptırdım geçmeyen sarı akıntım var. 1.vajinal servisks kültür: vagen florasına ait bakteri üredi 2. vajen serviks boyalı mik.inc. : seyrek epitel üredi 3. vajen serviks gonokok : bakteri üremedi yazıyor şunu merak ediyorum hocam netten okuduğum bel soğukluğu ve klamidya...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamile kalma ihtimalim var mı?

    Hocam benim 4 gündür akıntım vardı bugün yani adetimin 14.günü akıntım olmadı ve prezervatifle ilişkiye girdim ama ilişki sonrası prezervatife su doldurarak kontrol ettim delik veya sızıntı yoktu. zaten eşim vajinamdan çıkarıp öyle boşalmıştı. bu ilişkim riskli midir? hamile kalma ihtimalim var mı?...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kizlik zari

    Mrb hocam hiçbişey sokmadiğim halde sadece dudaklari çekiştirip baktım kanama gormedim ama zarın deliginin kenar kısımları yani vajinal sıvının geldiği yer okenarlar uzanıp vajinanin küçük dudaklarına yapisiyo ozamnda deliğin sekli bi bosluk oluyo düz deyil yani sizce neden yirtikmi bicevap v...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Akıntılar ve göğüs ağrısı

    Kutay bey iyi günler ben geçen ay adetimin 15.günü elle içmiştim ve adetimin 27.günü adet oldum. bu ay ki döngümde adetimin 8.günü 9.günü 11.12.günü ve 13.günü akıntılarım oldu ve bugün adetimin 14.günündeyim göğüslerimde ağrı başladı? 14. günde göğüs ağrısı başlaması normal midir? ve akıntılarım da...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adet duzensizligi

    Endometrium cift duvar kalinligi 5mm,myometrium homojen gorunumunde,her iki overde patoloji saptanmadi hamilelik varmi acaba

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Seval Taşdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Vajina da kucuk beze

    Hocam sag dış dudagının orda 1 senedir elime gelen mercimek buyuklugune yakın bir şişlik var sivilce gibi değil sadece elime gelıyor acı agrı vermiyor neden kaynaklı olabilir

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Mehmet Fırat Mutlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kürtaj ve sonrası

    İyi günler hocam. 5 hafta 3 günlük hamileydim. ilk gebeliğimdi. dün kanama ve pıhtı geldi. bu sabah kürtaj yaptılar. kürtajdan sonra duş alabilir miyim? yeniden ne zaman adet olabilirim? tekrar ilişki ne zaman olmalıdır? bütün tahlil kontrollere gideceğim sebebi anlamak için. yeni gebeliği ne zaman...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Regl dönemi ile ilgili bilgi verirmisiniz

    İyi akşamlar hocam benim adetim düzenliydi adet 26-28 gün falandı temmuzda bi erken gelme durumu oldu sonra hep gecikerek geldi takvimim uygulaması yüklü baktım döngüm dikkat ettim son aylarda 30-32 gün olarak gösteriyor bu 4 aylık sürece yine aynı miktarda hasta oldum 6 gün olarak sürüyor ama bu so...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Seval Taşdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamile kalınır mı

    Hocam merhaba bir soru soracaktım adetin 16. günü girilen ilişkide hamile kalınırmı şansı yüksek mı adetin 14.gününde yumurtluyorum genel olarak 28 29 günde adet oluyorum

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Külal Çukurova

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Gebelik riski

    Merhaba 15 ekimde regl oldum ve ilk günden beri diane35 kullanmaya başladım.ilacın 14.günü yani adetten 14 gün sonra 28 ekimde korunarak ilişkiye girdim ama çıkardığımızda prezervatifin içinde çok az meni vardı asla yırtık veya delik yoktu fakat acaba sızdı mı diye düşünerek şüphe duyup 24 saat için...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Jinekoloji

    Merhaba hocam size tekrar bir sorum olucak cinsel ilişki sırasında ağrı ve yanma çekiyorum sonrasında ise yanmam halen devam ediyor özellikle idrar yaparken idrar yolu enfeksiyonum ve iltihabım var bununla bir ilgisi varmı dır? monurol şase 3 gr tek doz ilac verildi fakat korkuyorum bir zararı olurm...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Kemal Hükmen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Östrojen hormonu

    Peki hocam östrojende çok düşük emzirmemden dolayı mıdır çünkü gebe kalmadan önce düzenle adet görürdüm

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Arzu Çabuk Dökmeci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Diane35 in etkileri

    Merhaba 2 aydır hem korunma hem de adet düzensizliği için diane35 kullanıyorum.fakat kullanmaya başladığımdan beri göğüslerimde büyüme meydana geldi ve sertleşti,dokundukça çok acıyor dokunamıyorum.bu normal bir durum mu

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızlık zarı

    Merhaba seval hanım size bir sorum olacak kızlık zarimda şekil farklılığı olduğunu görüyorum yani internette görünen zar resimleri genelde hep aynı kusursuz yuvarlak bir şekilde. ancak benim zarımın alt kısmı normal görünsede üst kısmı çok kalın görünüyor yani idrar deliğinin aşağı kısmı bayaa kalin...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Seval Taşdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızlık zarı

    Reşit olsam ederlermi peki

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Ayşecan Enmutlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x