Koronavirüs (COVID-19) ile ilgili bilgilenmek için Sağlık Bakanlığı ve Türk Tabipler Birliği sitelerini ziyaret edin.

Dideral bağımlılık yapar mı

  • merhaba tarık bey. benim iki ay önce bir hafta boyunca sürekli kalbim ağrıdı. daha sonra doktora gttim herşey iyi çıktı sadece kalp kapakçığnda biraz gevşeme var ciddi bişey yok sporcu olsan sorun olurdu dedi. bide biraz çarpıntım varmış. dideral yazdı ilk 15gün sabah akşam yarım, 15gün sonrasında ise hergün sabah yarım iç dedi. 2aydır kullanıyorum ilacı içtiğim sürece hiç bir sıkıntım yok kalp ağrımda nerdeyse hiç olmadı ama bikaç hafta önce birgün ilaç içmedim hemen kalbim ağrıdı . dideral bağımlılık yapar mı nasıl bırakcam bu ilacı sürekli kullanmak kalbe zarar verir mi? yoksa ömür boyu içecek miyim? gerçekten korkuyorum birde hafif sırtıma ağrı giriyor kalple alakası olduğunu düşünüyorum .. şimdiden teşekkürler..

  • Doktor Cevabı:

    Öncelikle geçmiş olsun. sanirim size mitral kapak prolapsusu dediğimiz mvp tanisi konulmuş. kullandiğiniz ilaç bu rahatsizlikta iyi bir seçenektir. nitekim ağriniza ve çarpintiniza iyi gelmiş. bu ilaç bağimlilik yapmaz. en az 6 ay kullanmanizi öneririm...daha sonra hekiminizin kontrolünde birakabilir şikayetlerinizin olduğu dönemlerde kullanabilirsiniz. aralikli olarak hekiminize düzenli gitmenizi tavsiye ederim.. tekrar geçmiş olsun...

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • İlaç ile ilgili

    Atilla hocam merhabalar.birkaç sorum olucak size.uzun zamandır esansiyel tremor tanısı konumuştu bana 10 yıldır.yaşım 25 ve bununla ilgili dideral,mysoline,neurontin 600 ve topamax 1000 lik ilaç kullanmıştım çok fayda görmedim ancak geçen hafta gittiğim nörolog bende miyoklonik tremor olduğunu ve ge...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tansiyon mu

    (#1895892) soru tansiyon hastası mıyım dr bey merhaba.43 yaşında bayanım.aşırı stresli ,panik biriyim.migren atakları sırasında tansiyonumun yükseldiğini fark ettim.çok yorgun olduğum birgün çarpıntı hisstip tansiyonuma baktığımda 12/7 nabzında 120 çıktı.ben sürekli bakmaya devam edince 15/10nabız...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tansiyon hastası mıyım

    Dr bey merhaba.43 yaşında bayanım.aşırı stresli ,panik biriyim.migren atakları sırasında tansiyonumun yükseldiğini fark ettim.çok yorgun olduğum birgün çarpıntı hisstip tansiyonuma baktığımda 12/7 nabzında 120 çıktı.ben sürekli bakmaya devam edince 15/10nabızda 138 oldu.2-3 gün bu şekilde devam etti...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Enis Oğuz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Dideral kullanımı ve kalp çarpıntısı.

    Hocam merhabalar ben 19 yaşımı yeni doldurdum. kendimi bildim bileli çekingen utangaç ve stresli bir yapım var. öyle ki bunların hepsi bir gün patlayarak geri döndü bana. eskiden kafaya takmıyordum ama 3 ay önce gelen çarpıntı atakları beni epey korkuttu. doktor bey, kalp ultrasonundan 1 dakika kada...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Cengiz Çeliker

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Uzun süre dideral kullanımı

    Hocam merhabalar ben 19 yaşımı yeni doldurdum. kendimi bildim bileli çekingen utangaç ve stresli bir yapım var. öyle ki bunların hepsi bir gün patlayarak geri döndü bana. eskiden kafaya takmıyordum ama 3 ay önce gelen çarpıntı atakları beni epey korkuttu. doktor bey, kalp ultrasonundan 1 dakika kada...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Filiz Ersel Tüzüner

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dideral

    Merhabalar hocam; ben kalbimin fazla atımı şikayetiyle kardiyoloji doktoruna muayene oldum. ekg 'de taşikardi teşhisi kondu. kalp ekosu ve 24 saatlik holterde her şey normal çıktı. doktorum heyecanlı tiplerde taşikardinin olabileceğinden bahsetti ve bu doğrultuda sabah akşam yarım olmak üzere günde...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ahmet Sağbaş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete

    Hocam öncelikle iyi günler diliyorum. ben kısaca hastalığımı anlatmak istiyorum. yaklaşık olarak 1 yıl önce başladı rahatsızlığım. daha önceki yıllardada vardı fakat hastalık derecesinde deildi. uzamana danıştım bana paxil ve dideral kullanmamı önerdi 9 ay kadarda kullandım bu ilaçları . kullandığım...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Servet Ebrinç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör


.
x