Depresyon depresyon

  • Hocam brintellix 20mg kullanıyordum iyi geldi 2 ay sonra depresyon nüksetti ilâcin etkisi kalmadi daha öncede paxerada da  böyle oldu iyi gelmişti onda da 2 ay sonra depresyon nüksetti şu anda brintellix 20mg sulinex 375mg aripa 5mg kullanıyorum bu ilaçlarla  birlikte tekrarlayan depresyon 'dan dolayı lithuril 1500mg alıyorum hiç bir işe yaramadı   ilaçların hiç bir etkisi yok doktorumu mu değiştirsem ne yapmaliyim çok teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Murat Erdem

    Tekrarlayan ya da tedaviye dirençli durumlarda bipolar depresyon olasılığını dışlamamak gerekir. lityum eklenmesine rağmen depresyonun yinelemeleri devam ediyor ise bir başka duygudurum dengeleyici (özellikle lamotrijin) eklenebilir. bu yinelemelerde stresör olayların varlığı, mevsimsel etki de dikkate alınmalıdır. bence doktorunuzu değiştirip tedaviye yeniden başlamak yerine mevcut doktorunuzla, tedavi algoritmalarına uyumlu olarak ilaç tedavisinin devamı, tms gibi uyarıcı tedaviler veya psikoterapi almanız daha etkili olur. selamlar


Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kaygı mı anksiyete mi bilmiyorum

    Hocam merhaba.25 yasindayim.bu kış hep sabaha dogru uyudum.bir gece 4 adet bira ictim.ertesi gün ruh gibiydim.donuktum.bu hal beni korkuttu baya..sonra kısa sureli bir depresyona girdim.uyuyamıyordum.3 günde gecti.yinede laroxly e yazdi doktorum.3 ay kullandim.2 ay oldu birakali.benim problemim şu o...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Kendi başınıza şu mu bu mu diye uğraşırken, esas yapmanız gereken faaliyetleri yapamadığınızı anlıyorum. bu durumun sonuçları da hiç iyi olmaz diye tahmin ediyorum. bu kadar sıkıntı çekmenize rağmen henüz bir psikiyatrist kontrolüne girmemeniz en büyük eksiklik. ne olduğu değil nasıl tedavi edileceğ... Cevabı gör

  • Acil lütfen hocam

    Hocam iyi günler benim ailemde kıskançlık takıntısı var hastalığın tam olarak ismini bilmiyorum ama amcam geçen yıl bi uzmanla görüşmüş doktor bunun genetik olduğunu belirtmiş şimdi babamda var bazı sorunlar hayal ürünü şeylere inanmaya başladı doktora gitmeyi reddediyor ne yapmamız lazım

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Burak Toprak

    Uzm. Dr. Burak Toprak

    Merhaba, bir uzmanla görüşmesi için konuşarak ikna etmeye çalışın. iyi günler.

  • Bir çözüm bir tedavi yolu yokmu?

    10 senedir antidepresan ve antipsikotik kullanıyorum. ilaçları doktor kontrolünde dozunu azaltarak yavaş yavaş bıraktım fakat 3 ay geçmesine rağmen ani tansiyon yükselmesi, bayılma, çarpıntı, vücutta gezen sinir ağrıları, nevralji, uykusuzluk, iştah azalması, göz ve burun kuruluğu (neredeyse göz kur...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Hüsamettin Güldoğan

    Uzm. Dr. Hüsamettin Güldoğan

    Merhaba ilaçlar kesildikten sonra ortaya çıkan şikayetlerinizin çoğu psikosomatik dediğimiz (gerginlik-anxietenin bedensel belirtilerle ortaya çıkması) semptomlar olduğu görülmektedir. tekrar bir psikiyatristle görüşüp yeniden bir tedavi ile bu şikayetlerinizin çoğu düzelecektir.iyileşme sağlandık... Cevabı gör



  • Anjiyu nefes darlığı

    Merhabalar hocam yaklaşık 1 hafta önce babam anjiyu oldu ara sıra nefes darlığı çektiğini söylüyor acaba bir riski varmıdır ?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Ben kardiyolog değilim. yanlış oldu sanırım

  • Sosyal fobi

    Merhabalar hocam bir sorum olacak sosyal fobide ve sosyal anksiyete bozukluğunda tecrübelerinize göre cipralexmi yoksa lustralmı daha etkilidir?kolay gelsin.

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Osman Virit

    Doç. Dr. Osman Virit

    Ikisi de etkili. kişiden kişiye değişebiliyor. geçmiş olsun

  • Şakak ağrısı ve baş

    Hocam merhabalar, yaklaşık 3 yıldır anksiyete tedavisi görüyorum, antidepresanlari kullandiktan bir süre sonra kesik uykularim oldu, yani gece ve sabaha karşı 2-3 kez uyanıp uyuyordum. kilo problemim var, tligliserid ve kolestrol'üm sınırın üzerinde. son 1-2 aydır şakaklarda ve göz kapakları, çukurl...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Nurettin Varolgüneş

    Uzm. Dr. Nurettin Varolgüneş

    Sayin ersan candan, anlattiklarinizdan yapilan işlem yeterli. beyin bt tetkikiniz normal rapor edilmiş. şayet başağrisi şikayetinde artiş olursa ya da farkli bir karakter kazanirsa o zaman nörolojik değerlendirme yeniden yapilip gerekirse ileri tetkikleriniz yapilabilir. psikiyatri kontrolunu ve ted... Cevabı gör



  • Selectra 50 mg 3 gündür kullanmıyorum

    Iyi günler hocam 1 buçuk senedir selectra 50 mg kullanıyorum . ilaci birden kestim bugun 3. günü... ve gozlerimde şimşek çakıyor gibi oluyor elektro şok almış gibi irkiliyorum gözlerim hareket ederken sarsılma yasıyor gibiyim . cok etkili yaşıyorum bu durumları . ne yapmaliyim yarin ilacı alıcam...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Ciddi bir şey olmaz endişelenmeyin. yarım dozla devam edip sonra çeyrek alarak da azaltıp keserseniz daha rahat edeceksiniz. hiç almazsanız da bir süre sonra bu etki yine de geçecektir.

  • Hırçınlık sinir

    Kız kardeşim 19yaşında sabahtan akşama kadar ağlıyor hırçın bana ve küçük kardeşimi yırtıp sürekli zarar veriyo ilaçlardan bi fayda göremedik ilaç değişikliği oldu bi fayda göremedik aşırı kıskançlık var hiçbir doktordan memnun kalamadık? sürekli sizi boğcam gibi kelimeler kullanıyor.

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    Merhaba iyi sabahlar, isterseniz birde bana getirebilirsiniz. hangi etkenlerin etkili olduğunu irdelemek gerekir. psikoterapi, dinamik inceleme, veya hipnoterapi gibi ilave uygulamalardan fayda görebilirsiniz. saygılarımla.. adres: meydan, halis çebi iş merkezi kat 5 ortahisar trabzon gsm 0462... Cevabı gör

  • Yardımcı olursanız sevinirim

    Merhaba hocam ben 4yıldır anti depresan kullanıyorum sulinex 150 mg kulanmadığımda beynimde elektrik çarpması oluyor bu tür ilaç kullanmak istemiyorum nasıl bırakabilirim (teşekkür ederim)

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Mehmet Akif Ersoy

    Prof. Dr. Mehmet Akif Ersoy

    Merhaba, öncelikle bırakma kararını bir uzmanla birlikte vermelisin. bu ilacı bırakmak bazı hastalar için zor olabiliyor. eğer bırakma kararını bir uzman onaylarsa, çok yavaş olarak azaltarak bırakmalısın. her hafta 37.5 mg azaltarak dene. eğer bu da olmazsa o zaman bir uzmanla görüş daha karmaşık... Cevabı gör



  • Ilaç hakkında görüş

    Selamlar bir şey sormak istiyorum,sosyal fobi için citoles kullandım 20 gün sonunda, 3 4 gün çok iyi geliyor sonrasında etkisi gidiyor, üstünden 2 ay daha kullandım o etki bir daha gelmiyor,onu bırakıp paxil kullandım oda o şekilde 21 22 günün sonunda iyi geliyor,1,2 sonra etkisi gidiyor,doz yükselt...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Öncelikle sadece ilaç tedavisi sosyal fobide yeterli olmaz. bireysel psikoterapi, grup terapisi gibi tedavilere de ihtiyacınız olabilir. geçmiş olsun.

  • Ilaç alerjisi

    Iyi günler hocam uyku problemim olduğu için doktora gittim ve bana desyrel adında bir ilaç verdi ancak ilacın prospektüsünü okuduğumda içinde balık nefsi olduğunu öğrendim ve benim balığa alerjim var daha önceden balık yağı tükettiğim için 1 ay kortizonlu ilaç kullanmak zorunda kalmıştım size sorum...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Osman Virit

    Doç. Dr. Osman Virit

    Bildiğim kadarıyla balık yağı yok ilaçta. eğer çekinceniz varsa baska ilac tercih edilebilir. geçmiş olsun

  • İçimde sıkıntı var

    Merhaba hocam beş gündür göğsümde içimde bir sıkıntı yaşıyorum çıkmak bilmiyor yemek su yada birşey yapmak istemiyorum oruç tutuyorum hocam iftardada birşey yemek istemiyorum aktivitilerimi değiştirdim günde 10km yürüyorum temiz hava almaya çalışıyorum ne yapsam geçmedi eşimlen çoçuğumla ilgilenemez...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Osman Özdemir

    Doç. Dr. Osman Özdemir

    Anksiyete dediğimiz bir duruma benzettim ama emin olamadım.



  • Baş ağrısı

    Merhaba ben 15 yaşındayım baş ağrım günlük yaşantımı artık o kadar etkiliyor ki hep depresif bir ruh halindeyim benim 7-8 aydır süren bir baş ağrım var şöyle başladı başka bir şehirden yaşadığım şehire dönerken otobüste müzik dinliyordum ve kulağımda tıkanmalar basınç değişikliği oldu sonrasında baş...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    Tarif ettiğiniz ağrılar migren ve gerilim tipi başağrısı gibi primer başağrıları grubundan olabilir. bu grupta mr normal saptanır. ayrıntılı başağrısı öyküsü ve nörolojik muayene ile tanı konur. depresyon, anksiyete, panik bozukluk gibi psikiyatrik hastalıklarda da başağrısı görülebilir. bu nedenle... Cevabı gör

  • Tedavi gormek

    Sagolun, burda rontgen cektim, mideye hortum yaptim, bir sey bulmadilar, sizce hangi bransa gitmem lazim, ic hastalik ?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    Merhaba bu durumda en uygunu psikiyatrist muayenesine gitmek kalıyor.

  • Bu ilaçların etkileşimi var mı?

    Merhabalar hocam, bir sorum olacak. ben citoles kullanıyorum, acaba bu ilacın kortizon iğnesiyle herhangi bir etkileşimi olur mu?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Merhaba. çok önemli bir etkileşim yok.






.
x