Dehb-anksiyete

  • Merhabalar hocam, 4 yıl kadar(belli dönemlerde) sıkıntılı zamanlar(travma-majör deprasyon) geçirdim. İki doktora gittim ilki(1,5 yıl önce) anksiyete teşhisi koydu citoles(5) ve rixper(1) verdi. İyi hissettiğim için kullanmadım. Bundan iki ay önce sıkıntılar baş gösterince ilaçları kullanmaya başladım. (Bu dokturdan yeteri kadar ilgi görmedim ve memnun kalmadım) Kontrol için başka bir doktora gittim şikayetlerimi söyledim reçete kağıda anksiyete yazdı Anafranil(25) Rexapin(2.5) ilaçlarını yazdı.Bu dokturdanda ilgi görmedim 15 dk sürdü seans zaten. Asıl sorum şu, bende dikkat bozukluğu ve hiperaktif belirtileri çok uyuyor, bu iki doktura da söylememe rağmen geçiştirdiler. Bende şuan çok üzüntülü olabilirim ama deprasyon ve anksiyete ciddi derecede yok. Dhb deprasyona-anksiyeteye sebep oluyor belki. Anksiyete de dikkatsizlik yapar fakat dhb belirtileri bende çocukluktan beri var.(Ailem doğruluyor) Tedavinin bu yönünü neden görmüyorlar. Depresyon ilaçları ben ne yapayım ? Majör depresifteyken kullanmadım.Son olarak devlet hastanesinde muayene oldum ailemle gittim yukarıdaki şikayetlerimi dile getirdim hiçbir açıklama getirmeden strattera 25 ve 10 yazdı sabha ve öğle için neden concerta yazmadınız dediğimde ağır bir ilaç diye cevap verdi bende çocuklar kullanıyor bu ilacı dedim. Hiç memnun kalmadım ve o ilacıda kullanmıyorum sicilime işler diye almadım concerta için o riski alabilirim fakat bu ilaç için almadım. Nereye gitsem eli boş olarak dönüyorum adam akıllı bir teşhis istiyorum bu doktorlar hipokrat yeminlerini törenden sonraki gün çiğnemişler belliki. İstemediğim hayatı yaşıyorum(çok daha başarılı olabilecekken) Yaşım 22 ve bu yaştan sonra hayatımı düzeltmem lazım fakat enerjim tükeniyor. Kaybedecek zamanım yok. Nasıl bir yol çizmemi önerirsiniz,Teşekür ederim.İyi günler

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, öncelikle tanı ve tedavi sürecinde bahsettiğiniz nedenlerden dolayı yaşadığınız zorluklardan ve bunun sonucunda sıkıntılarınızın hala devam etmesinden dolayı üzüldüm. depresyon ve anksiyete bozuklukları kendi başına bir bozukluk olarak ortaya çıkabileceği gibi diğer psikiyatrik bozuklukların bir sonucu olarak ya da onlarla eş zamanlı olarak da oluşabilir. bu nedenle bu tür şikayetlerde ayrıntılı bir muayene, erken yaşam öyküsü ve aile ile görüşmeler çok önemlidir. hassasiyetinizde haklısınız. buradan tanı koymak, öngörülen tanıları ve tedavileri etkileyecek şekilde yorumlar yapmak hem sizin sağlığınız açısından hem de etik açıdan doru olmayacağından beklentilerinizi karşılayacak bir hizmet alabileceğiniz, tercihen psikoterapi becerisi olan bir erişkin psikiyatrisi uzmanı ile iletişime geçmenizi ve tedavinize kesintisiz bir şekilde aynı doktorla devam etmenizi öneririm. doğru şekilde değerlendirilip tedavi edildiğinde bahsettiğiniz şikayetlerinizin büyük ölçüde gerileyeceğini (tamamen ortadan kalkabilir de) söyleyebilirim. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 1 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Aşırı kararsızlık yaşıyorum ne yapmam gerekir ?

    Merhaba hocam , kararsızlık ile alakalı bir durumu danışmak istiyorum. memurum , ve gönlümde öğretmen olmak olduğu için kontenjan artırma gibi bir çok uğraş çaba yetkililerle görüşme vs emekler sonucu branşıma yeterli kontenjan vermelerini sağladım tek başıma yaptım bunları. ve sonucunda allah nasip...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Brintellix ve cralium

    Bir aydır brintellix 10 mg ve cralium kullanıyordum ama bitti virusten dolayı yazdıramadım birden bıraksam sorun olur mu ?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Günseli Yavaş Alpay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Genel sağlık

    Öncelikle kolay gelsin nihal hanım size bir sorum olacak yardımcı olursaniz çok mutlu olurum benim 2 yıl önce ansikiyete bozukluğu tanımlanmamış ve uyku bozukluğu tanısı var ve ben polis olmak istiyorum şimdi burda öğrenmek istedigim şu polislik yeni sağlık yonetmenliginde 2yil semtomsuz ve tedavisi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Dikkat eksikliği

    Ben 18 yaşındayım, cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. dikkat eksikligi belirtileri var bende. şimdiye dek, karakter olarak böyle olduğumu düşünüyordum, yani bir hastalık olduğunu, bundan kurtulabileceğimi hiç düşünmedim. 10. sınıfta rehberlik hocam beni pskiyatriye yonlendirmisti dikkat sorunu...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mehmet Fatih Yılmaz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dehb ve unutkanlık

    Merhaba onur bey dehb konusunda büyük sorunlar yaşamaktayım. daha önce psikiyatriye gitmiştim bana akademik kariyer düşünmüyorsam ilaçların çok faydalı olmayacağını bikaç saat etki gösterebileceğini söylediği için ilaç kullanmamıştım. üniversite döneminde ritalin kullanmıştım fakat etkisini görme...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Konsantrasyon sorunu

    İyi günler. ben yaşadığım önemli bir sorunda değerli görüşlerinizi almak istiyorum. şimdi genel olarak kendimi tanımlamam gerekirse ben 181 cm boyunda 95 kg ağırlığında 38 yaşında yetişkin bir erkeğim. preklinik diyabet, bacaklarda grade-4 venöz yetmezlik, karaciğerde hepatosteatoz ve hemanjiom v...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Canan Firdevs Eren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Zihin bulanıklığı, unutkanlık

    Merhabalar ismim umut. 2009 yılında unutkanlık için nörolojiye gittim birşeym yok dedi. 2019 yılında çenem ağrımaya başladı doktora gittim esmax 10 mg verdi tek kutuda iyileştim. şimdi ise bulanık görüyorum yolda yürürken sarhoş kafası yaşıyorum. zihnimi toparlayamıyorum. 5 dkka olmadan söylenileni...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Uyku bozukluğu

    Selam hekim bey : anksiyete ve obsesif kompulsif bozukluğu için lustral 50 mg kullanıyorum 2.aydayım çok iyi geldi desem yeridir...fakat uykuya dalarken irkilme oluyor yüzde 20 nörolojik yüzde 80 psikolojik anksiyeteden kaynaklanıyor uyku için önerebileceğiniz ilaç varsa faydalı olur.. iyi çalışmala...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Vitiligo için ne yapmalıyız?

    Hocam alakanıza çok teşekkür ederim.allah sizden razı olsun.hocam sizi rahatsız ediyorum.çok özür dilerim.antalya medikalpark hastanesinde çocuk ve ergen psikayetri polikliniğinde bugün randevumuz vardı.hocamız ile görüşdük.görüşmelerimize devam edecez.okul dan aldığımız bilgileri ve evde ki davranı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Emel Güngör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hiperaktivite ve istemsiz kas hareketleri

    Sibel hocam merhaba. bende hiperaktivite ve dikkat eksikliği var, şu an sadece secita 20 mg kullanıyorum. sormak istediğim kollarımda bacaklarımda ayaklarımda el parmaklarımda çenemde ve başımda 1-2 cmlik oynamalar,istemsiz kas hareketleri oluyor. gün içerisinde birçok kere oluyor. aynı zamanda migr...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Sibel Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Stimulan yan etki

    Merhaba. sorum medikinet ilacıyla ilgili. geçen sene ritalin kullanıyordum doktorum dikkat bozukluğu nedeniyle yazmıştı. çok iyi geldi. ancak geri çekilmesi beni çok kötü yapıyordu. bu sene medikinet kullaniyorum 20 mg. özellikle kalp çarpıntısı, göğüs de gerilme hissi ve anksiyete yapıyor. 1 hafta...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mahmut Emre Kızıl

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dehb ilaçları

    Merhaba. sorum medikinet ilacıyla ilgili. bende liseden beri anksiyete problemi var şu anda cipralex ve faverin kullanıyorum. açıkçası anksiyete problemim nerdeyse bitti ama sadece hastalık takıntısı var o da iyiye gidiyor. ama doktorum dehb bozukluğu olduğunu söyledi önce ritalin verdi inanilmaz iş...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Medikinet yan etkileri

    Merhaba. sorum medikinet ilacıyla ilgili. bende liseden beri anksiyete problemi var şu anda cipralex ve faverin kullanıyorum. açıkçası anksiyete problemim nerdeyse bitti ama sadece hastalık takıntısı var o da iyiye gidiyor. ama doktorum dehb bozukluğu olduğunu söyledi önce ritalin verdi inanilmaz iş...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ders çalışma

    Merhaba ben mehmet ben yabancı dillere karşı yeteneği olan biriyim ama beş dakika dersin başında sıkılıyorum kitap okumak istiyorum ama kitap okurken de sıkılıyorum bu bende özgüven eksikliği yaratıyor

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Murat Fettahlıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dikkat rkdikliği tedavisi

    Sayın hocam esımle ayrıyım cocugumda dıkkat eksıklıgı var nasıl bır yol cızelım ılac tedavisini var dıye annesı kabullenmek istemiyor

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Deniz Koray Görücü

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x