D vitamini hakkında

  • merhaba.22 yaşında erkeğim.vücutta d vitamini eksikliği yok fakat bir süredir besin desteği olarak etkisini görmek adına d vitamini kullanmayı deniyorum.fakat her d vitamini aldığımda doz çok az olsa bile aldıktan 5-6 saat sonra kafadaki tüm saçlar zayıflamaya başlıyor.saçların rengi açılmaya başlıyor ve dökülme normale göre artıyor.bu durum sadece tepe bölgesi bölgesi değil yanlar ve ense bölgesinde de olmaya başlıyor. d vitamini almadığım zaman 1-2 gün içinde tekrar eski haline dönüyor saçlar. doz olarak 1000,400 hatta 200 iuda bile bu durumu yaşıyorum. ayrıca uzun bir süredir çinko besin desteği olarak kullanmıştım.buna bağlı bakır eksikliği oluştuğunu düşünüyorum.acaba d vitamininin bakırı azaltıcı bir etkisi olabilir mi veya bu durum ne ile ilişkili olabilir? teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Adnan GÖKÇEL

    D vitamini eksikliğiniz yok ise niye kullanıyorsunuz?


  • İstanbul Dahiliye uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

    Site içerisinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.
    Bu soruya oy verin :

    Diğer Hasta Soruları

    • Kolesterolyuksekligi

      Menüdoktor ana sayfabenimsayfamsorularım (#2087705) soru kolesterolyuksekligi soru kolesterolyukseklıgı kolesterol hocam saygilar son tahlilde hdl40 ldl140trig230tkol239 hbac15.25 ldlyi ve trigleseritim yuksek dusuremiyorum bunun icin oneriniz yokmu sabah 8zeytin birtatlikasigi tahinpekmez karis...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Diyabet hastalığı, kalp hastalığı veya inme gibi kalp damar hastalığınız varsa ilaç kullanmanız gerekir. detaylı tetkik ve değerlendirme için izmirde endokrinoloji polikliniğine başvurabilirsiniz. geçmiş olsun

    • İlaç kullanımı hakkında

      İyi günler ramazan hocam.eklemde iltihap nedeniyle kalçadan sadece 1 tane diproklenat 1 ml kortizon iğnesi yaptırdım.iğne yapılan yerde daha sonra kas kütlesinde küçülme, incelme, erime gibi yan etkiler olacağı söyleniyor.bu doğru mudur ? herkeste görülür mü bu yan etkiler ve tavsiyeleriniz nelerdir...

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Ramazan Sarı

      Prof. Dr. Ramazan Sarı

      Bu yan etki hastalarda nadir de olsa görülebilen bir sorundur

    • D vitamini

      Merhaba hocam,ben hiperhidroz hastasıyım şiddetli genel terlemem var tirioid,kilo vs problemim yok. d vitaminim çok düşük çıktı 2,6 çıktı terlemenin nedeni bu olabilir mi?

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Metin Alış

      Uzm. Dr. Metin Alış

      Merhaba rümeysa hanım çok düşük vitamin d seviyesinin hiperhidrozis ile ilişkisi yoktur. yerine koymak zor değildir ancak ancak bu kadar düşük d vitamini seviyesinin araştırılması gerekli . endokrinoloğa gitmenizi tavsiye ederim . sağlıkla kalın



    • Tiroid us tiroid bezini çalışmaması

      Tiroid sağ lobu 14×12 mm sol lobu 14×12 mm boyutlarında isthmus 4.2 mm kalınlıgındadır.her iki parakim ekojenitesi azalmış olup heterojendir.parankim ekotekstürü kabalaşmış olup içerisinde ince ve kalın septasyonlar izlenmiştir. septasyonlar parakimde distorsiyona sebep olmuştur.konturu düzensiz ve...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Metin Alış

      Uzm. Dr. Metin Alış

      Tek başına ultrasonografi ile yorum yapmak mümkün değil. diğer testler ve muayene ile net bir şey söylenebilir. sağlıkla kalın

    • Kan değerlerinde anormallik

      Hocam merhabalar. 15 yaşındaki kız kardeşimde adet görememe şikayetiyle gittiği jinekoloji bölümünde 2 ay önce prolaktin yüksekliği çıktı 900'lerde bir değer. beyin mr'ı ile bakıldı ve 6mm bir kitle şüphesi vardı takip gerekir denildi. geçen gün bu prolaktin seviyesi belki laboratuvar hatasıdır diye...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Metin Alış

      Uzm. Dr. Metin Alış

      Merhaba furkan bey kardeşinizin rahatsızlığının adı prolaktinoma . ölçülen yüksek prolaktin seviyeleri hipofiz bezi denen hormaon organından mr da görülen 6 mm lik adenom denen kitleden fazla hormon üretiliyor. ilaçla tedavi mikündür ve takip gerekir. tabi diğer hipofiz hormonları açısından değerle... Cevabı gör

    • Boğazın sıkışıp ağrıması

      Merhabalar.sağlık ocağında kan tahlili yaptırdım.değerlerim düşüktü.tsh değerim yüksek çıktı doktorum endokrine gitmemi söyledi dahiliye bölümüne gittim önce yeniden tahlil yapalım ona göre ultrasonla bakarız denildi kan tahlilim normal çıkmış ultrasonla bakılmadı 2 ay sonra kontrole gideceğim yalnı...

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Ayşe Nur İzol Torun

      Doç. Dr. Ayşe Nur İzol Torun

      Bir yakınmanın sebebini ancak muayene ile anlayabiliriz. geçmiş olsun



    • Boyum ne kadar uzar

      Merhabalar ben sporcuyum voleybol oynuyorum boyum 1.82 şuan boyum 1.90 geçermi acaba annemin boyu 1.63 babamın ise 1.78 daha ne kadar uzağım

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Ayşe Nur İzol Torun

      Doç. Dr. Ayşe Nur İzol Torun

      18 yaşini doldursaniz, bu yaştan sonra önemli bir boy uzamasi beklenmez.

    • Iyi akşamlar

      Tşk ederim hocam

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Geçmiş olsun

    • Kolesterolyuksekligi

      Soru kolesterolyuksekligi hocam saygilar son tahlilde hdl40 ldl140trig230tkol239 hbac15.25 ldlyi ve trigleseritim yuksek dusuremiyorum bunun icin oneriniz yokmu sabah 8zeytin birtatlikasigi tahinpekmez karisumu haf tafa3 yumurta yiyorum zarari varmi kolesterol hapi icmiyorum sersemlık unıtkanlık yap...

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Ramazan Sarı

      Prof. Dr. Ramazan Sarı

      Kalp ve damar hastalığı açısından risk düzeyinizin belirlenmesi ve tedavi ihtiyacınınzın ona göre değerlendirilmesi gerekir. geçmiş olsun



    • Hipertroidi

      Hocam saygılar. 3 ay önce hipertroidi tanısı ile 3x2 thyromazol tedavisine ve 0,5x2 dideral tedavisine başladım. şu anda tsh t3 ve t4 normal seviyeye geldi ve 2x1 thromazol kullanıyorum diderali bırakalı 3 hafta oldu. diğer şikayetlerimin neredeyse hepsi geçmesine rağmen el titremem devam ediyor. ka...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      El titremesi devam ederse nöroloji bölümünde de bir muayene olun. geçmiş olsun

    • Erkeklerde östrojen fazlaligi

      Hocam ben 19 yaşındayım.boyum 178 kilom ise 78.kalçam ve bacaklarım vucudumla orantısız olarak daha büyük.yağlarım çok fazla.erkeklerde sık görülen bir durumda değil.acaba östrojen fazlalığı olabilirmi ?

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Sanmıyorum. ama endişeniz varsa tetkik yaptırın.

    • Gebelik ve hormonlar

      Merhaba, beta-hgc 67,49 ft3 3,37 ( ref.ar. 2-4.4) ft4 1.27 ( referans.ar.0.94-1.7) tsh 6.12 (ref.ar. 0.27-4.2) acaba ne yapmalıyım

      Doktor Cevabı:
      Doç. Dr. Ayşe Nur İzol Torun

      Doç. Dr. Ayşe Nur İzol Torun

      İnternet ortamında, muayene etmeksizin tetik yorumlamıyorum. geçmiş olsun



    • Aft yarası

      Agizda ve dil uzerinde aft yarasi ara ara çıkıyor geçiyor tekrar ediyor hocam. ne yapmalıyım? şimdiden teşekkür ederim.

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Sinan Altıner

      Uzm. Dr. Sinan Altıner

      Bunun bir çok nedeni olabilir. kan tahlilleri yaptırın (hemogram ile başlayın). bir doktora gittiğinizde zaten o da kan tahlilleri isteyecektir

    • B12 eksikliği

      Hocam saygılar b12 değerim 100 çıkmış değerlendirebilir misiniz ? saçlarımda aşırı derece dökülme , halsizlik ,yorgunluk ve bulanık görme sikayetlerim mevcuttur. simdiden cevabınız icin teşekkür ederim.başarılarınızın devamını dilerim.

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Vitamin b12 eksikliği var. bu yönde tedavi görmeniz gerekir. geçmiş olsun

    • Yüz kızarması,hiperemi

      Merhaba hocam 21 yaşındayım.bende biraz irsi yanak kırmızılığı var ama son 5 yılda çok arttı sürekli bir alevlenme oluyor,stres,heyecan, sıcakta,soğukta,havasız ortamlarda,duşta,yüzümü yıkadığımda ,güneşte,hafif dokunmayla bile kırmızılık artıyor.gün içinde alevlenme kızarma (facial blushing)ve terl...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Uzm. Dr. Mustafa Ünal

      Bazen hormonal olabir. endokrinoloji bölümüne başvurmanızı tavsiye ederim






    .
    x