Çözüm nedir

  • hocam iki haftadır dideral hapı kullanıyorum sabah 1 akşam 1 tirememde azalma olmadı ellerimdeki titreme sanki iki misli arttı bunun için tekrar ne yapmam lazım sorun nasıl çözülür iyi günler teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    Sizin gibi genç yaş grubundaki birisinde dideral almasına rağmen titreme artarak devam ediyorsa önce tanıyı gözden geçirmek gerekir. esansiyel tremor dediğimiz titreme şeklinde dideral en etkili ilaçlardan birisidir. etki etmediği bariz şekilde gözükürse rubral tremor, distoni, parkinsonizm gibi titreme rahatsızlıkları da değerlendirilmeli. esansiyel tremor durumunuz kesinse mysoline gibi yine güçlü ama yantesiri açısından sıkıntılı , ilk günlerde çok sersemlik yapıyor, bir ilaç konusunda tartışma açılabilir. tanıda yardımcı olması açısından ; boş bir a4 kağıdının tam ortasından başlayıp tek elle iç içe geçmiş helezonları dışa kadar çizin. kağıdın altına 0 dan 9 a kadar rakamları yazın. daha sonra da anlamlı bir cümle yazın ve peşinden bu kağıdın ya fotoğrafını çekin ya da tarayıcıdan geçirin . daha sonra sadece ellerinizin tam havadayken ( eller yukarı pozisyonu ) ve öne doğru uzatmışken videosunu çekip tüm bunları mail olarak atın ya da ortak paylaşım sitelerinden yükleyip linkini atın.videolarda hasta hakları açısından yüzünüzün gözükmemesini sağlayın. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • hocam Mysoline ilacını sağlık ocağından temin ettim aldım günde kaç içim hocam bilgi verirmisiniz teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:

    Önce akşamları çeyrek olarak başlayın. çok sersemlik ve uyku yapıcı yantesiri vardır. 5 gün kadar böyle aldıktan sonra halen titremeleriniz oluyorsa sabah çeyrek akşam çeyrek alın. gün içerisinde aşırı uyku ve sersemlik olabilir dikkatli olun. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • hocam Mysoline ilacını hemen hemen iki haftadır kullanıyorum çok ağır geliyor bana uykudan başımı kaldıramıyorum nerdeyse elimi bile zor oynatıyorum bunun başka bir yolu yokmu yan etkisi ağır gelmicek bir ilaç siz gine iyi bilirsiniz tirememi derseniz tiremem gine aynı ellerde birde hocam son zamanlarda ayaklarımdada uyuşma var bunun içinde napa bilirim iyi günler teşekkürler hocam ilgilendiğiniz için

  • Doktor Cevabı:

    Bütün bu ilaçlara rağmen titremeniz halen devam ediyorsa esansiyel tremor tanısı şüpheli olabilir. rubral tremor ya da distoni gibi bir seçenek de gözden geçirilmeli ki bunu da ancak sizi görerek bir nörolog arkadaş yapabilir. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Eskişehir Nöroloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Parmak ta kesilme

    İyi akşamlar dört gün önce parmağımın ucu biraz kesildi mutfakta yıkadım . dışarı çıkınca dezenfektan kullandığımız çok yandı. bu gün sabahtan beri ara ara elektrikle me oluyo kesilen parmakta acaba suya çok girdiği içinmi dün şişdi biraz indi elektrikle me neden olur acaba ağrı yok. dezenfektan...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Melih Vural

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhaba hocam doğum yaptıktan 25 gün sonra kızım beyin kanaması geçirdi

    Merhaba hocam doğum yaptıktan 25 gün sonra kızım beyin kanaması geçirdi sebebini bulamadılar epilepsi oldu 1 ay küvezde kaldı sonra sol tarafı kısmi felç oldu %75 engel kondu şuan tedavi görüyor kızım 1 yaşında el parmaklarında gözlerinde titreme oluyor luminaletten keppra ve rivotril kullanıyoruz...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Faruk İncecik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nörolojik bir sikinti varmi

    Doktor bey merhaba 32 yaşindayim 2 ay önce yataktan kalktiktan sonra soğuk terleme el ayak boşalmasi oldu.sağlik ocağina gidip tüm tahlilleri yaptirdim.sadece alt ast yüksekliği ve kalsiyum 10.9 fosfor 2 çikti.sonra dediki doktor hiperparatroid olabilir dahiliye uzmanina gidin.samsun genelinde en iy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasan Akdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Vasküler demans

    Hocam merhaba; eşimin abisini(1979 doğumlu) uzun zamandır süregelen bir takım davranış bozukluklarından dolayı önce psikologa, onun yönlendirmesi ile psikiyatriye götürdük. buradan da nörolojiye yönlendirildik. şikayetleri; ellerde titreme, alta kaçırma, yol kaybetme, işe gitmeme, sorumluluk alam...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Semih Keskil

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mr sonucumu yorumlar mısınız?

    Merhaba, yaklaşık 2 yıldır çektiğim yoğun baş ağrısı ve bu baş ağrısıyla beraber yaşadığım mide bulantısı, baş dönmesi, denge kaybı, fazlaca el titremeleri sonucu bir doktora başvurdum. benden mr istedi ve mr sonucumda beynimde 8×2mm büyüklüğünde kist olduğunu bir beyin cerrahına gitmem gerektiğini...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Güven Çıtak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kas seyirmeleri

    İyi çalışmalar doktor bey yaklaşık 1ay önce sanki sallaniyormusum gibi hissediyordum daha sonra elimde kollarımda her yerimde milimetrik titremelerve dilimde titremeler hissettim nöroloji doktoruna gittim o belirgin bı titremen yok dedi ve klinik muayene mr kranial mr ve ultrasonla şah damarlarima...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasan Akdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Konuşma güçlüğü, dil de uyuşukluk

    Bir yakınımın önce bayılmaları baygınken titremeleri vardı dişleri bir birine çarpıyordu sürekli sonra da dil de uyuşukluk konuşma güçlüğü konuşamama gibi problemleri var hastane de yaptığı işlemler bu şekil de sonuçlar altta yazıyor fakat ben anlamıyorum bir sorun var mı sağlığın da özellikle neden...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Fethi İdiman

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Psikolojik el titremesi

    Ben paramedik okurken stajda bi kaç kez el titremem oldu bu çok canımı sıktı ve bunu düşüne düşüne takıntı haline getirdim 1 bucuk yıldır şimdi ise en ufak heycanda titriyor buna engel olamıyorum bu arada kpss çalışıyorum ama bu yüzden bu mesleği yapmak istemeyecek hale geldim aşırı çaresiz hissediy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Fatih Kirişci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızım yüksek sesten ağlama krizine giriyor

    Merhaba benim 7 yaşında bir kızım var dışarıda havai fişek sesinden ya da araba motor seslerinden kısacası yüksek bises duyduğunda krize girip titremeye başlıyor. çığlık çığlığa ağlıyor. küçükken düdüklü patlamıştı ve o da arkası dönük çok hafif yaralandı onun etkisi olduğunu düşünüyorum. ocakta yem...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hozan Saatçioğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hiperekpleksia

    Hocam kolay gelsin bebeğimiz doğduktan sonra dokuz eylül hastanesinde tüm tahlillerini yaptık hiperekpleksia tanısı konuldu rivotil ilacını kullaniyoruz ama titremeleri sürekli olarak devam ediyor hastaneden 10 gün sonra norolojiye kontrole gelin denildi ama ne norolojiden nede özel muayenelerden hi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Uluç Yiş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Randevu almak istiyoruz

    Hocam kolay gelsin bebeğimiz doğduktan sonra nöbet şeklinde titremeleri oluştu dokuz eylül hastanesi'nde tüm tahlillerini yaptık rivotil ilacı kullanıyoruz sizden randevu almak istiyoruz nasıl alabiliriz

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Uluç Yiş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp ritmi

    Merhaba sayın hocam bazen elime telefon felan aldıgımda telefon ve elımde kalp atısı gıbı bir tisreme oluyor . bazen bacak ustunr attıgımda o ritimli titremeye benzeyen sey ayagımda da olulor bu nedne olabılır ne yapmam lazım

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bilinç kaybı ve titreme

    Merhaba, iyi çalışmalar. geçen hafta durduk yer 2 kere baygınlık geçirdim fakat tamamen bilincim kapalı değildi. tüm vücudum karıncalandı, gözlerim karardı o an hiçbirşeyi göremedim ve yere yığıldım. normal bir baygınlık değildi çünkü yere düşünce vücudum istem dışı titremeye başladı, bir nevi nöbet...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ebru Ergin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nabızda dalgalanma

    Hocam nazar değdi :) az önce uyandım zaten bu aralar hep olan bi şey ama uyandıktan 4-5 sn sonra bi çarpıntı başlıyor ben sakince beklersem saniyeler sonra geçiyor (115 civarı) bu sefer sakin olamadım sanırım çünkü sanki nefesim yetmiyor nefes alamıyorum dedim daha da yükseldi normalde hemen acile k...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygı bozukluğu ilaç tedavisi

    Hocam merhaba ben kaygı bozukluğu ve okb nedeni ile ativan ve paxera kullanıyorum istemsiz titremelerim nedeni ile doktora gittim her şey temiz çıktı dideral verdi bu ilaçların yanında dideral kullanmamın bir sakıncası olur mu ayrıca avmigran da içiyorum başım ağrıdığı zamanlarda .bu ilaçları kullan...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hüsnü Kurtuluş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x