Cocuk gelisimi

  • Merhaba Zeynep hocam, Kizim hakkinda bazi sorular takildi kafama onlari soracaktim misaitseniz cevaplarsaniz cok sevinirim.Kizimin adi da zeynep, iki yasina yeni girdi. Suan uc kelimelik cumlelere yeni gecti. Genelde iki kelimelik cumleler kuruyor. Buarada biz kizim dogdugundan beri yurtdisinda yasiyoruz, iki yildir yurda ilk defa geldik ve kizimin ilk defa ayni dili paylastigi arkadaslari oldu.disarda farkli bir dil var ama ben evde hep turkce konusuyorum kizimla ve ogretiyorum.Buraya geleli daha iyilesti.konusmasi, arkadaslari gelisti, cocuklarla oyun oynamaya alisti resmen. Ama arada ofkelendiginde cok hircin oluyo bagiriyo susmuyo agliyo, boyle yapmiyordu kucukken. Galiba diger cocuklari da gozlemleyip taklit ediyor. Boyu kilosu bas cevresi normal dendi. Bazen eger bir oyuna veya tv de izledigi bir cizgifilme cok dalmissa dikkatini vermisse seslendigimde duymuyo yada duyuyo cevap vermiyo anlamadim. Ismiyle hitap ederekk cagirdigimda efendim demiyo, yada diyemiyo ogrenemedi bilemiyorum ama tepki veriyo. ismini soyleyemiyo, yasini.soyluyo iki diyo hatta.parmaklariyla.gostermeye calisiyo. En korkugum sey ise, evdeki tehlikeli seylerin bazilarina.pek merakli, gecenlerde misafirlikte nerden bulduysa bir.ilac.bulmus ve disleriyle cikarmaya calismis sukur erken farkettik. Ev temizlik urunlerinden falan baya baya kapagini acicam diye ugrasiyo merak ediyo ama ben cok endiseleniyorum rahat rahat bi ortamda oynatamiyorum bazen, kontrol.ediyorum etrafta ilac yada kimyasal varmi diye agzina alabilecegi. Bir de kizimin 6. ayidan buyana D3 vitamini verdi.doktor onu kullaniyo, yasadigimiz ulkede tum.cocuklara veriyorlarmis oyle soyledi doktor, gunluk aliyo, bende artik rutin oldu kizim.gel.ilacinii vereyim diyorum hemen geliyo cok seviyo iciyo hemen.Icmek istedigi zaman da bana gelip anne ilac diyo. Acaba baska ilaclara olan meraki onlari.da kendisinin.hergun.ictigi votamin gibi oldugunu sanmasi olabilirmi? Cocugumun genel olarak nasil gelisimi hocam?

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, öncelikle bu kadar dikkatli bir anne olduğunuz için sizi kutluyorum. kızınız zeynep'in tüm gelişim basamaklarındaki ayrıntılı davranışlarını yazmışsınız. bana yazdıklarınız üzerinden bir değerlendirme yapayım. 1. dil gelişimi yaşıtları ile uyumlu gözüküyor ancak artikülasyon yani kelimeleri söyleme şekli konusunda değerlendirme yapmak gerekir. 2. şu an yaş dönem özelliği olarak inatçı, araştırmacı, hedefe odaklı bir yapısı var. bu dönem özelliklerini eğer yanlış davranışlarla pekiştirirsek o zaman karşımıza davranış sorunu olarak çıkacaktır. 3. televizyon gibi çocuğu tamamen hipnotize eden araçlar o sırada dış ortamla bağlantısı keser. bu da çocuğun gelişimsel açıdan gerilemesine neden olur. siz seslendiğinizde bakmaması konusu alanda uzman tarafından değerlendirilmelidir. temel olarak özellikle 0-6 yaş arasında çocukların gelişimsel açıdan alanda uzman bir hekim tarafından değerlendirilmesi ve gerekli öneri ve desteklerin verilmesi uygun olacaktır. saygılarımla

    tarihinde cevapladı.
  • Merhabalar Zeynep Hocam, İki yıl önce kızımla ilgili size bu site üzerinden soru sormuştum, siz de cevaplamıştınız, çok teşekkürler.Kızım şuan 4 yaşında.Size yazdığım problemlerden çoğu geçti.Bugün sizi çok daha farklı bir sorun için rahatsız edeceğim.Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için şimdiden çok teşekkür ediyorum. Zeynep yani kızım doğduğundan beri yurtdışında yaşıyoruz.Şuan buranın dili olan çinceye ve anadili olan türkçeye hakim durumda fakat kelimeleri tam olarak doğru çıkaramıyor bazen.Bu konuçmaya da azcık geç başlamış olmasından kaynaklanabilir diye düşündüm ben.R harfini Y olarak sesletiyor, L harfinde de biraz sorun var. Bu dil sorununun zamanla geçeceğini düşünüyorum ama sizin tavsiyeleriniz ışığında Türkiye'ye döndüğümüzde gerekirse uzmana danışabiliriz hatta terapi de alabiliriz.Yakın zamanda dönmeyi düşünüyoruz şuan pandemiden dolayı dönmüyoruz. Benim size asıl danışmak istediğim ve beynimi aylardır meşgul eden durum şu: Kızım burada okula başlama yaşı 4 olduğundan anaokuluna başladı.Sabah 8 de gidip öğlen orada uyuyor yemeğini orada yiyor ve aksam saat 4 te okul bitiyor.İlk başlarda çok hevesliydi nezaman başlayacak bu okul diye hergün başımızın etini yerdi.Biz de tabiki bukadar okula hevesli bir çocuk karşısında çok sevinirdik babasıyla.Nerden bilerbilirdik ki çok geçmeden hisleri tam tersine dönecek...Eminim çoğu çocuğun ve anne babanın yaşadığı bir durumdur bu.Hatta çoğu kişi umursamaz belki, fakat ben uzman olan siz sayın doktorlarımızın görüşlerini alıp ona göre hareket etmek istedim.Kızım ilk bir iki gün çok hevesli gittiği okuluna şaun tamamiyle asla ve kata gitmek istemiyor.Birkaçhafta dil döke döke gönderdim, fakat hergün sabah onun o anne gitmek istemiyorum bakışlarını ve ağlamasını gördükçe içim eziliyor, hatta kemdime tamam gitmesin önemli değil zaten geçici olarak buradayız yurda dönünce daha sevebileceği bir ortam içeren okullara gönderirim diye düşündüm fakat burada da enazından yurda dönene kadar dilini geliştirebilmesi açısından ileride ona bir artı kazandırması açısından devam etmesini istiyorum.Geliştiğini hergün yeni şeyler öğrendiğini görebiliyorum zaten görmesem asla göndermezdim içim kanaya kanaya.İlk başlarda okulda uyumak isyemiyorum diye çok söyledi onu ayarladım artık uyumuyor oynuyor diğer çocuklar uyurken, anne sen de gel benimle dedi ama malesef kurallar gereği anne baba giremiyor okula.Daha sonra enazından sabretsin diye düşünüp ona Türkiye'ye döndüğümüzde anne babaların girebildiği okullar buluruz öğlen de uyumazsın olurmu demiştim, sonra anne nezaman gidicez demeye başladı, hatta okulda öğretmenlerine ben burda okumak istemiyorum uyumak istemiyorum biz gidicez diyormuş.Okuldaki öğretmenleriyle herşeyini sıkı takip ediyorum ama birtürlü ısınamadı o okula,.4 yaşındaki bir çocuğa göre sabah erkenden gidip gün boyunca orda kalıp anne babadan bukadar uzun ayrılmak eminim çok zordur o yüzden hiç kızmadım ona, hep olumlu yaklaştım anlattım güzel güzel sakin sakin.Sonraları bana anne ben burdaki okula gitmicem artık dedi, ben de okulun birsürü güzel yanını sıraladım ama nafile ağlamaya başladı ama huysuzca ağlama değil bildiğiniz içi gidiyo çocuğun öyle sakin ve masum bir ağlamak, çok üzüldüğünü anladım ve kendi kendime ne bu üniversiteye mi gitmek istemiyor bu çocuk altı üstü 4 yaşında ve kreşe gitmek istemiyor ona daha başka seçenekler sunmalıyım diye düşündüm ve peki götmek istemediğin yere göndermem seni nasıl istersen istersen türkiyede anne babaların görebildiği okulllara gideriz olurmu dedim.Ve aniden hayır anne onlara da gitmek istemiyorum artık dedi.Hiçbir okula gitmek istemiyorum dedi. Buarada ben öğretim görevlisiyim şaun burada öğrenim görüyorum döndüğümde işe baaşlayacağim.Ona kendi okulumdan bahsettim, benim de okulum var bende gideceğim gitmezsem olmaz diyerek enazından okul sözcüğü hayatımızdan çıkmasın diye ona kendi okulumu çok güzel anlattım okulun sevilebileceğini bilsin diye.O da anne ben seninle senin okuluna gelebilirmiyim dedi bende tabiki kızım dedim. Kaydırak ve salıngaç var mı okulunda anne diye sordu, tabiki var annecim dedim.Şuan mutabıkız.Eğer birşeyler için zorlarsam onu daha da uzaklaştırırım diye korkuyorum o yüzden zorlamıyorum asla, ayrıca eğer ona söz verip tam tesini yaparsam bana olan güvenini kaybedebilir. Bu konuyu bir uzmana danışmak istedim, size bu yüzen bukadar uzun yazdım.Eğer vaktiniz olursa rica etsem değerlendirirmisiniz kızımın durumunu ve nasıl bir tavır takınmamı nasıl davranmamı tavsiye edersiniz? Çok teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, çok dikkatli ve şefkatli bir anne olduğunuz çocuğunuzu ne kadar iyi takip ettiğinizden belli oluyor. 1. soru: çift dil gittiği için konuşma gecikebilir ya da bazı kelimeleri doğru söyleyemeyebilir, ama bunun düzeyini anlamak için bir profesyonelden destek alınabilir elbette. türkiye ye geldiğinide dil-konuşma terapisti ya da eğitim odyolojisinden bir değerlendirme alabilirsiniz 2. soru: tüm çocuklar evlerinden çıkıp kreşe gitmek istemezler. tüm anne babalar aynı sorunu yaşayabilir. burada önemli olan sizin sabırlı ve istikrarlı olmanız, gözyaşları ile sizi etkileyebildiğini anlarsa bunu kullanmaya başlar. ancak şunu da gözardı etmemeliyiz, belki de oradaki ortamdan hoşlanmamış olabilir, şansınız var ise yer değişikliği yapabilir ve gözlemleyebilirsiniz, acaba olay kreşten mi yoksa kızımızdan mı kaynaklanıyor.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Çocuk Doktorları uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Bingildak ve hormon testi

    Hocam peki bizde hormon düşüklüğü de var parathormon test değeri 3.45 olarak çıktı bu hormonun düzelme gibi bi ihtimali var mi kalıcı bir hasara yol açar mi? düzelmesi için ne yapmamız gerekir... cok teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdal Güngör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bingildak ve hormon testi

    Hocam tekrardan mrb. ilginiz için çok teşekkür ederim. kızımı üniversite hastanesine götürdüm bizden tahlil istendi pth. 3,45 ve 25 ohvtam nd ise 8.8 olarak çıktı. bıngıldakta ufak bi açıklık vardi ordan ultrason çekildi gözlenebildigi kadar ordanda bi sorun çıkmadı çok şükür. ayi ile ilgili motor g...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdal Güngör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Serebeller atrofi

    İyi akşamlar hocam, mustafa efe yılmaz in isteğiniz test sonuçları çıktı vatsaptan gönderin demiştiniz gönderdik bakabilir misiniz teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdal Güngör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Gerilme kasilma

    Hocam oğlum 3 ay 12 günlük...2.5 ayliktan beri kendini ayaklarini geriyor kollarini yukari doğru atıp asagi yukaro hareket ettirerek geriyor..bunu yaparken göz teması kuruyor beni takip ediyor ..konustugimda yapmayo birakiyor cocuk doktoumuz ay ay kontrol ediyor herseyi normal..cocuk norolog...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Nuran Gürses

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kafa bozukluğu

    Merhabalar hocam. kızım 1 aylık kafasının arka iki yanında kemikleri dışa doğru elle belli oluyor aynı şekilde öndeki iki kemikte elle belli oluyor dışardan da belli oluyor. şakak kısımları da içeri doğru. ön bıngıldağının arka kısmındaki kemikte biraz dışarı doğru . önemli birşey mi acaba? kafa boz...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Nuran Gürses

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çoçuğum troidi yüksek mi

    Erdal eren hocam,10 yaşında oğlum 1.40 boy 59 kg,insülin 28.20 tsh 6.39 serbest t4 1.24 çıktı troid ya da diyabet sorunu olabilir mi.randevu almak istiyorum

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Erdal Eren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Konuşma sorunu

    İyi günler eda hanım. 43 aylık bir oğlum var. şu an konuşma problemi yaşıyoruz. söylenenleri tekrar etmeye çalışıyor lakin tam olarak telaffuz da sıkıntı yaşıyoruz. yeri geliyor kelimeleri ağzından yuvarliyor. yeri geliyor ağzının içinde konuşuyor örneğin yeşili ağzında söylemek gibi. kimi zamanda b...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Pedagog Elda Tatlı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ergenlik ile ilgili

    Merhaba benim 15 yaşında bir oğlum var liseye geçti ama boyu uzamadı bıyıkları çıkmadı vs hiç bir ergenlik belirtisi göstermiyor ve ondan 1 yaş küçük kardeşinin boyu onu geçti sesi kalınlaştı oğlum ve biz bu durumdan rahatsızlanıyoruz ne yapabiliriz ve ya ergenliğe girdi mi girmedi mi nasıl anlayaca...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Zeynep Üstünyurt

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Meme gelişimi

    Çok teşekkür ederim doktor. hemen randevu alacağım. iyi haftalar dilerim.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Zeynep Üstünyurt

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Meme gelişimi

    Iyi çalışmalar dilerim hocam. kızım 16 buçuk yaşında. 43 kilo ve boyu 158 cm. yediklerine dikkat ediyor kilo almamak için. buna engel olamıyoruz. kendince sağlıklı besleniyor. 14 yasinda regl oldu. tüylenme de fazla. ancak sıkıntısı meme gelişiminin henüz hiç olmaması. bununla ilgili yapılması ge...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Zeynep Üstünyurt

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardımcı olur musunuz?

    Hocam iyi gecelerr.öncelikle umarım rahatsızlık vermiyorumdur....hocam 9 yaşında bi oğlum var..doğuştan kafa yapısı biraz büyüktü..hidrosefali teşhisi koydular...2 tane de küçük araknoid kirst var..zararsız olduğunu söylediler...her yıl krenial mr ve eeg çektiriyorum...epilepsi başlangıcıda var..kep...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Yahya Kemal Yavuz Gürer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dil gelişimi

    Merhaba burcu hanım,5 yaşında ki oğlumda dil gelişimi geriliği var iletişim kurabiliyoruz fakat yaşıtları kadar sorular sorup uzun cümleler kurmuyor (hiç soru sormuyor diyemem fakat az)doktora gittik okula gitmesi ve daha çok iletişim kurmamız gerektiğini önerdi okula başlamıştı malum pandemi etkile...

    Doktor Cevabı:

    Çocuk Gelişim Uzmanı Burcu Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • D vitamini.eksikligi,belirsizlik

    Hocam merhaba ordu unyeden yaziyorum.6 yas kizimi genel kontrl icin cocuk dr goturdum dönüşte 10 dk lik yol geldik evin onune geldigimizde kizima cagir çağır ses vermedi maskesini cikarttik kusmus hemen acile goturdum yolda cam açtım yanaklarina vurup çağırdım agladi acilde sedyeye oturdu doktorun d...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İbrahim Etem Pişkin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Konusamama

    Merhabalar dilek hanım ben balıkesir'den psikodemden zeynep durunun annesiyim karşınızda bol bol ağlayan şuan kardeşimiz için yazıyorum 3 yaşına girecek konuşmuyoruz baba,mama bir iki kelime falan söylüyor herşeyi anlıyor ve bize anlatıyor konuşmada bile tuvaletini öğrendi algılamada bir problem old...

    Doktor Cevabı:

    Dil ve Konuşma Terapisti Dr. Dilek Demiral

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dil gelişimi

    Merhaba hocam iyisinizdir umarım. ben inegöl'de öğretmenim. oğlum şubat 2021'de 3 yaşına girecek hala anlamlı tek kelime konuşmuyor. işitme testine götürdük sorun çıkmadı. dortcelik çocuk hastanesi'ne gelişim için 4 ay önce götürdük sadece yaşıtlarına göre 5-6 ay geride olduğunu söylediler. fakat ço...

    Doktor Cevabı:

    Dil ve Konuşma Terapisti Ahmet Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x