Çocuk gelişimi

  • benim 15 aylık kızım var yemek yediremiyorum sürekli emmek istiyor sütümde az.ne yapmam lazım bıraktırmalımıyımkilo problemide var nerdeyse 4 5 aydır hiç kilo almadı .nutrigen diye balık yagı ve vitamin şurubunu aldım kullanmalımıyım

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba.. ek vitaminlerin bir zararı olmuyor ama genede çocuk hekimizin kontrolünde kullanmanızı öneririm.. bazı dönemlerde çocukların kilo artışı durup yavaşlıyabiliyor endişelenmeyin eğer her acıktığında süt gelmemesine rağmen emmek istiyorsa açlığını orada doyurup yemek yemesini engelliyor olabilir.. öncelikle emmeyi azaltmanızı öneririm daha sonrasında zorlamadan kızınızı sizle beraber sofraya oturtmanızı onda bir tabak koymanızı ve tabağınada yemek koymanızı öneririm yemiyecektir oynıyacaktır zaten ama bırakın oynasın ve yemek yeme kültürüne alışsın sürekli ye ye demeden ara ara oyunlarla oda oynarken ona yemeklerin tadından baktırın ve yedirtmeye çalışın lütfen çok karışık yiyecekler, siizn yemediğiniz yemekleri faydası var diye çocuğunuza yedirme savaşına girmeyin gün içinde eline sık sık sevdiği sebze ve meyvelerden verin az az ve sık sık yedirin ve bir çocuk hekiminin kontrolünde olun iyi günler..

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Disfonksiyonel işeme

    Merhabalar hocam , disfonksiyonel işemeyi kendimiz anlayamaz mıyız ? ben de idrar yaparken kendimi kasıyormuşum gibi oluyor , bunun sonucunda da idra başlatma da güçlük , tazyikin de azalma , kesik kesik işiyorum . disfonksiyonel işeme de , yanma , boşalma sırasında yanma gibi şikayetler olur mu ?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ferhat Ateş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bağırsak zedelenmesi

    Mrb 2.5 yıl önce dış gebelikten bağırsak zedelenmesi yaşadım. 3 katın 2 si gitmiş 2 güne deliniyormuş şükür hayattayım. yumurta başı alındı bağırsak elle temizlendi. 2.çocuk düşünüyorum ama korkuyorum bağırsak etkilenir mi diye kendini zamanla yenilediğini söylediler çok incelmiş ağrım yok dışkılama...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Hacı Murat Çaycı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zayıf bebek

    Hocam mrblar.oglum da 3 ay önce kilosundan dolayı gelişim geriliği görüldü.infatrini mama kullanmaya başladık 3 aylık süreçte 900 gr aldı.halen çok zayıf. açlık hissi yok. çok iştahsız.mamasini anca uykudayken verebiliyorum.ek gıdayı bile pek istemiyor.suanda 10 aylık 7.650 gr. sizce sizce kilosu na...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Keskin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Boy sorunu

    Hocam merhaba benim boyum 160 ve yaşım 16 olmasına 4 ay var .52-53 kilom babamın boyu 182 annemin boyu ise 155 .sürekli esneme gerinme hareketlerini yapmaya başladım yaklaşık bir aydır fakat farkını henüz göremedim annem keçiboynuzu pekmezi ve sütü karıştırıp bana içirmeye başladı hocam bunun bu yaş...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Lütfi Akgün

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Boy sorunu

    Hocam merhaba benim boyum 160 kızım hocam 12 yaşında ergenliğe girdim şuan 16 olmama 4 ay var annem 155 babam 182 sizce boyum 165 olabilir mi? ve benim reglim hala düzensiz oluyor çevremdekiler adet düzensizliği olan kızların uzamaya devam ettiğini söylediler sizce bu doğru mudur ? ve annem bana keç...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Lütfi Akgün

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebek gelişimi

    Teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nilgün Dağdeviren (Demir)

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bebek gelişimi

    Merhaba benim 3 aylık bebeğim var anne sütü geç geldiği için mamayada başladım aptamil kullanıyorum günde 2 yada3 defa veriyorum 60 ile70gram veriyorum kilo alımı ise iyi bı sorun olurmu acaba dr da gidemiyoruz salgından sebeb öneriniz nedir şimdiden teşekkür ediyorum

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nilgün Dağdeviren (Demir)

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Testis torbası

    Peki hocam anladım şuan 17 yaşımdayım 18e girecğim 21 yaşına kadar gelişim bitmediğinden testis torbasında büyüme görülürmü görülürse ortalama ne kadar görülür bilgilendirirseniz sevinirim iyi geceler . :)

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. İlker Akyol

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Prematüre bebeğim ağzına hiçbir şey almıyor

    Bebeğim 30 haftalık 26 haftaya uyumlu 780 gram doğdu şu an 5.200 kilo 11 aylık düzeltilmiş 8.5 aylık eline aldığı hiçbir şeyi ağzına götürmüyor elinde tutuyor çeviriyor bakıyor bırakıyor ben zorla götürmeye çalışıyorum kafasını çeviriyor ağzını kapatıyor. ek gıdaya da geçemiyoruz ağzına hiçbir şey...

    Doktor Cevabı:

    Çocuk Gelişim Uzmanı Öznur Simav

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çocuk gelisimi

    Merhabalar hocam.22 aylık oğlum var.sorunumuz şu.her dediginizi anlıyor.yetiskin insanla konuşur gibi her dediğimizi anlıyor ve yapıyor.fakat anlamlı kelimeler çıkmıyor ağzından.dediğimizi tekrar ettirmeye çalışıyoruz fakat bize odaklanmıyor.sürekli eylem gerçekleştirerek istediğini yaptırıyor.örneğ...

    Doktor Cevabı:

    Çocuk Gelişim Uzmanı Tuğba Sinap

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 12 aylik oglum yemek görünce öğüruyo kusuyo

    Iyi günler hocam 12 aylik oglum 10 kg 76 cm boyunda 1 aydir yemek görünce öğüruyo yemek verince yutar yutmaz kusuyo yemek esnasında 1 aydir iştah hic yok tabi neden acaba gelişimi nasil sizce son 3 ayda 300 grm almis sadece bide

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nilgün Dağdeviren (Demir)

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Oğlun konuşamıyor

    Merhaba iyi çalışmalar diliyorum 5 yaşında bir oğlum var. yaşitları gibi maalesef konuşamıyor ama söylediğim her kelimeyi harf hataları olsada söyleyebiliyor kendi yemeğini yiyebiliyor tuvalet ihtiyacını kendi karşılayabiliyor isteklerini zorda olsa dile getirebiliyor anne su istiyorum, baba hadi gi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İlker Erdoğan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Oğlum cümle kuramıyor

    Merhaba iyi çalışmalar diliyorum 5 yaşında bir oğlum var. yaşitları gibi maalesef konuşamıyor ama söylediğim her kelimeyi harf hataları olsada söyleyebiliyor kendi yemeğini yiyebiliyor tuvalet ihtiyacını kendi karşılayabiliyor isteklerini zorda olsa dile getirebiliyor anne su istiyorum, baba hadi gi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Pedagog Bahar Erden

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızımda tüylenme

    Hocam iyi günler. benim sorum 3 yaşındaki kızımla alakalı. kızımın özellikle bacaklarında sırtında ve kollarında tüylenme var. kızım sarışın bir çocuk olduğu için koyu tüyler çok daha belli olmakta. yüz bölümünde ise bıyık olarak sık tüylenme var. endişe edilecek bir durummudur doktora götürmem gere...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nilgün Dağdeviren (Demir)

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalça gelişim geriliği

    Merhaba, kızımda 2 aylıkken kalça gelişim geriliği tespit edildi ultrasonla. bir ay sonra sol kalçası duzelmıstı fakat sağ alfa 53 derece. baska bıyerde olcturduk alfa 48 cıktı. ortopedi doktoru fızıkı muayneyı dogal gordu. kendı goruntuden olcum yaparak 56 bulunabılecegını soyledı. frejka yastıgı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Can Koşay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x