Çocuğumuza verdiğimiz soğuk algınlığı ilaçları yan etkiler oluşturdu?

  • Oğlumuza soğuk algınlığı için verilen ilaçları 5 gündür kullanıyoruz 4. ve 5. günde oğlumuzda aşırı bir hareketlenme, hırçınlaşma, sinirlilik, kurallara uymama, daha önce korktuğu şeylerden korkmama, gibi davranışları ortaya çıktı. İlaçların yan etkilerini okuduğumuzda verilen üç ilaçta da bir takım psikolojik yan etkilerinin olduğunu gördük (hiperaktivite, anksiyete, sinirlilik, vb.) İlaçların adını da vermek istiyorum: Klamoks antibiyotik, Dolven ateş düşürücü, Benical öksürük şurubu. Merak ettiğimiz ve sormak istediğimiz şey yan etkiler geçer mi? Ne kadar sürede geçer? Teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar, bu ilaçlardan benicalin içindeki psödoefedrinden dolayı böyle yan etkiler yapması daha çok beklenebilir, klamoks zaten bitmek üzeredir, dolcen ağrı kesici-ateş düşürücü içindeki madde böyle bir sorun yapması pek yaygı değil ama olabilir, tedavi uzun sürecekse doktorunuza durumu anlatıp çözüm isteyiniz, size kolay gelsin.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x