Çocuğum üstün zekalı mı

  • Hocam merhabalar, oğlum 18 aylıkken sayıları ondan biraz önce de ana renkler ve ara renkler dahil hepsini öğrendi ve 2 yaşındayken 100lü 1000li basamakları okuyup yazıyordu. Ayrıca tersten ve düzden İngilizce sayı sayıyor ve 5er 10ar sayabiliyordu,tüm geometrik şekilleri biliyordu, 3 yaşında okumayı öğrendiğini bilgisayar ekranına yazınca anladık. 3 yaşında yetişkin insan gibi okuyordu ve 4 yaşına doğru tüm Türkiye haritasını öğrendi illerin yerlerini ayın hallerini biliyordu basit toplama çıkarma yapabiliyordu. Şu anda 6 yaşına girmek üzere ram.da zeka testi yaptırmamızı önerdiler 6 yaşına gelince, siz ne dersiniz üstün zekalı olma durumu nedir, bu arada 6 aylıkken emekledi 14 ayda yürüdü 5,5 ayda diş çıkardı, 1 yaşındayken pek çok kelimeyi söyleyebiliyordu ve hala konuşurken çok süslü cümleler kurar. Sadece tuvalet eğitimini kabızlıktan dolayı geç aldı, gürültüden nefret eder ve doğduğu günden bu yana çok zor uyur, büyüdükçe uyumayı sevmediğini anladım bebekken gazdan vs. Uyumuyor zannediyordum, derdi hemen sabah olması ve işine gücüne bakmasıymış...şunaralar okumayla ve kitaplarla arası yok daha çok bilgisayar ve oyunlarla ilgileniyor ama bilemiyorum kreşteki öğretmenler farklı olduğunu seviyor, 15 aylıkken falan puzzle tarzı oyuncaklar severdi, şimdi de okuldaki bulmaca etkinliklerini ve hafıza oyunlarını seviyor, bir yol gösterirseniz sevinirim, eğer üstün zekalıysa Nasıl bir yol izlememiz lazım doğru eğitim için ne yapmamız gerekir...teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    İyi geceler 6 yadını doldurduktan sonra wısc-r zeka testi yaptırın. büyük ihtimal yüzde ikilik kısımda yer alacak. okul arastırması yapın muhakkak seviyesi uygun olan arkadasların oldugu bir okul bulmalısınız bilgisayar oyunlarını azaltın akademik olarak cok zorlamayın zeki oldugunu da cok vurgulayıcı olmayın. saygılarımla...

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Çocuk Psikolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Herşeyden korkuyor

    3.5 yaşındaki oğlum herşeyden korkuyor..balık oyuncağı ile beraber başladı balik korkusu ..şu an gündemde o yok fakat şu an sineklerden aşırı derecede korkuyor dışarı çıkmak istemiyo görünce çığlık çığlığa agliyo evde etrafına bakiniyor sürekli sinek varmı diye..

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Rukiye Çolak Sivri

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebeğimde uyku problemi

    Çok teşekkür ederim allah razı olsun sağlıklı günler dilerim

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebeğimde uyku problemi

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. bir çok kitap okudum fakat beni tatmin etmedi. uzman gözetiminde bu eğitimi vermekte oldukça külfetli. kendim de eğitim fakültesinde okuyorum. sağlıklı uykuya ihtiyacım var. eşim çok destek bana ama tabiki yine de bebeğim beni istiyor ve tabiki isteğini asla geri...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Korkularimiz

    Mrblar hocam.1. sınıfa giden kızımda anlamlandiramadigimiz korkular var birden bire geliyo sebepsizce herhangi bi nesne cagristira biliyor ağlama krizleri oluyo dört yaşında kardeşinin dogumundan sonra başladı geçen sene uzmana gittik ilaç tedavisi gördük.gecmisti korkusunu tetikleyen şeylerin üzeri...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb olabilir mi

    Hocam ben 15-16 yaşlarımda parodi diye bir şey kullanıyordum şöyle bir şey ünlü kişilerin fotoğraflarını instagram'da paylaşıyorduk kendimiz gibi konuşturuyorduk ama biz olmadığımız belliydi burda arkadaş olunuyordu sevgili olunuyordu ve bu ortamda genelde küçükler takılıyordu mesela 12 yaş falan ve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 19 aylık bebeğim

    Hocam merhaba 19 aylık bir kızım var hiç yerinde durmuyor geceleri 3 4 defa uyanıyor emziriyorum ve bazen geceleri bile bir saat göğsümde kalıyor bensiz oyun oynaması çok nadir çok yıpranıyorum gerçekten ne yapacağımı şaşırdım mesela ellerimi yıkarken gelip lavaboya elini sürtüyor ve ağzına götürüyo...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ömer Faruk Akça

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sorun nedir

    Hocam merhaba ben sinirlenince gözüm hiçbir şey görmüyor en sevdiğim insanları bile üzüyorum hatta annemin üstüne yürümüşlüğüm bile var ama bu hayatta en çok annemi seviyorum 1 sene kadar önce kavga ettiğimizde sinirden şekeri çıkıp bayılmışlığı oldu. erkek arkadaşımın üstüne de çok gidiyorum o an i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızım kendini kasıyor

    17aylikçok hareketli algısı yüksek neşeli mutlu bi kızım vardi 9aylik ken kızımda kendini ellerini sımsıkı yapıp karnının alt kısmına doğru bacaklarını kasarak kendini sıkıyor aynı zamanda terleyip kırmızı oluyodu bu bir hafta kadar sürekli yapınca doktora götürdüm idrar testi kültür falan yapıldı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kendini suçlamak

    Hocam ben 15-16 yaşlarımda parodi diye bir şey kullanıyordum şöyle bir şey ünlü kişilerin fotoğraflarını instagram'da paylaşıyorduk kendimiz gibi konuşturuyorduk ama biz olmadığımız belliydi burda arkadaş olunuyordu sevgili olunuyordu ve bu ortamda genelde küçükler takılıyordu mesela 12 yaş falan ve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bebeğimde uyku problemi

    Hocam merhaba, 7 aylık kızım var. yaklaşık 3.ayından beri ciddi şekilde uyku problemi var. mesela müzikle uyutmaya çalışıyorum fakat o müziği artık uyku için açtığımı anlayınca şiddetli ağlıyor. gece de böyle gündüz de. yani bunun gibi denediğim bir çok yöntem var. ama ne denersem onun uyku için old...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tuvalet eğitimi

    33 aylık kızım var tuvalet eğitimine 24 ayından iki hafta sonra başladık. sabırlı bir anne olduğum için başladım ve büyüdüğünü yaptığında saklanıyordu bezden rahatsız oluyordu bunları kendime işaret kabul ettim.baslarda küçük olduğundan mi bilmiyorm baya kazalar yaşadık ben kızmıyorum ama çevre bask...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Disleksi yada debh mi

    Merhaba oğlum tam 5 buçuk yaşında 3 yaşında anaokuluna yarım gün gidiyordu 4 yaşında başladığında pandemi çıktı ve alerjik bir sorunu olduğundan direk ciğerlerinden hastalanabileceği için doktorumuz gitmemizi önermedi yani 1 buçuk sene anaokuluna gitti 1 senedirde gitmiyor. ben evde kendim artık s...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Caferov

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • 31 aylık çocukta bazı hareketler

    Merhabalar, nöroloji ve psikoatriye gittik bir sefer. şuan 4.5 yaşında ve hareketler değişti ve azaldı.umarım zamanla tamamen geçer diye ümit ediyorum.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tuvalet eğitimi

    Merhaba hocam 32 aylık bir kızım var 25 aylıkken tuvalet eğitimine başladım başlarda baya zorladı ama kizmamaya çok özen gosterdim olabilir kaza oldu bir dahakine yetisiriz şeklinde yaklaştım .. bir süre sonra çevre baskısı oldu eğitimin uzun sürdüğünü söyleyenler çocuğu sikmadigim için yanlış yaptı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Asabiyet huysuzluk

    Merhaba hocam bir tane 16 aylik bir tanede 1 haftalik iki bebegim var.buyuk olana annem esim ve ben bakiyorduk ama dogum olunca esimin annesi,babasi ve ablasi bakti.2 gun ayri kaldik eve donuncede cok ilgilenemedim tabi.bana asiri bagliydi ben evdeysem kimseye gitmezdi yanimdan ayrilmazdi ama simdi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x