Çocuğum alerjik öksürük ve ciltte aşırı miktarda minik kabarcıklar var

  • Sayın Hocam, benim 4.5 yaşındaki oğlum yaklaşık 4 aydır öksürüyor.Son 2-3 haftadır bariz bir artış oldu,ciğerdeki hırıltının tipinin alerjik bir duruma işaret ettiğini düşünen doktor,alerjik inceleme için bizi Ege Üniversitesine yönlendirdi. Bu arada yaklaşık 10 gün önce dudak üstü ve elinin üstünde başlayan minik pembemsi çıkıntı şeklindeki kabarcıklar bugün tüm kol ve bacaklarını kaplamış durumda.10 gündür Singulair pediatrik granül ve 3 gündür buna ek olarak 1 doz Lordes şurup kullanıyoruz.Öksürük azaldı ama geçmedi,kabarıklıklar ise her gün biraz daha artıyor.Öğle ki öksürükten daha ziyade bu kabarcıklara endişelenir olduk. Yapılan kan testinde tüm değerler şu sayacaklarımın dışında normal çıktı : Eozinofil %11.5 , IgM 66.6 , Total IgE(a-IgE) 857 (Bu en sonuncusu söylendiğine göre çok çok yüksekmiş ve alerjik bünyeye işaret ediyormuş) Bunlar dışında Miks çoklu alerjen 0.04 negatif ve FX5 0.23 negatif çıktı.Solunum alerji kliniğine sevkettiler ve 3 hafta sonrasına gün verildi. Sayın hocam, tüm bunlar ışığında eğer bana fikrinizi söylerseniz çok sevinirim. Bu aşamada neler yapmalı? Babada polen,zeytin çiçeği kaynaklı alerjik astım var. Çocuğu gereksiz testlere tabi tutmalarını da istemiyorum. Sizin görüşünüz çok önemli. Teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba,kan testinin dışında da gıda ve inhaler deri testleri yapılmalı ki çocuğun neye karşı alerjisi olduğu bilinsin,ona göre o gıda ve maddelerden uzak durursunuz ve kabarcıklar geçer.örneğin çocuğunuzun yumurtaya alerjisi var diyelim,siz ilaçta verseniz yumurta yedikçe kabarcıklar artacak.o yüzden yumurta içeren gıdalar yenilmemeli gibi.eğer maddi durumunuz yeterli ise üç hafta beklemeyip size en yakın çocuk alerji doktoruna deri testlerini yaptırmanızı tavsiye ederim.sağlıklı günler dileriz.

    tarihinde cevapladı.
  • Sayın hocam, cevabınız için çok teşekkür ederim.


İstanbul Çocuk Doktorları uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Hpv/ anal kondilom

    Merhabalar ben 10 gün önce anal kondilomdan ameliyat oldum. yakılarak işlem yapildi. aldara krem kullanıma basladim cuma günü yakılan yerler yara olmuş ve çok acı çekiyorum tuvalet ihtiyacımi gideremiyorum acidan aldaradan mi olmus acaba bı bilgi verirseniz çok sevinirim

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Mehmet Gürsan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gözde kızarıklık ve kaşındı kanlanma

    Merhaba hocam gözümde iki gündür acıma batma ve kızarıklık var ara ara kaşıntı da oluyor şuan o gözümle de çok az görüyorum yıkayınca düzeliyor görme ama yine aynı oluyor ve çok sulanıyor gözlerim görmüyor uzagı 2.5 astigmat lens kullanıyorum gözlerimde kuruluk var dedi doktor ama bu olmadan önce g...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Sinan Göker

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kontakt dermatit

    Merhaba özlem hanım. benim cildim kimyasallara karşı tepki gösteriyor. sabun, kozmetik ürünler,makyaj malzemelerini cildime sürdüğümde önce hafif bir yanma kendini gösteriyor. ardından kızarıklık ve bazı bölgelerde kabarma oluyor. duş sonrası da aynı durum mevcut. tamamen kızarık bir yüzle çıkıyorum...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Özlem Tuncayengin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ilac alerjisi

    Kullandigimdan ilactan agir bir alerji atagi yasadim asiri deride dokuntu bayilma dil burun dudak sismesi ertesi gun ondan bir hafif daha atak yasadim ilac alerjisinin tekrarlama olasiligi cokmu en cok kac gun surme ihtimali var lutfen cevap verirseniz cok sevinirim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Osman Şener

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç alerjisi

    Merhaba hocam.suanda dişim çok agriyor ve yüzeyinde çürük görünüyor..dr a suana kadar gitmem gerekiyordu yalniz benim bir ilaç alerji geçmişim var..beni psikolojik olarak çok etkilediği için 2 yildir agri kesici bile kullanamadim.alerji testimi yaptirdim bir kart verdiler kullanabileceğim ilaçların...

    Doktor Cevabı:

    Dt. İbrahim Paşa

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Alerji kizarıklık

    Yaklaşik 2 haftadır vücudumda kizarıkliklar var doktora gittim alerjik bir reaksiyon olusmuş dedi. ovadril losyon (günde 2 defa) ve deloday tablet (günde 1 defa) verdi. 3 gündür kullanıyorum ama belirgin bir sonuç yok gibi. kızarıp 1 cm gibi oluyor içleri pul pul oluyor....yardımcı olursaniz sevinir...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Özkay Özgör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hepatit taşıyıcısı aşı olursa

    Hocam hepatit taşıyıcısı hepatit b aşısı olursa herhangi bir zararı olur mu? yararı olmayacağını biliyorum fakat bir zarar söz konusu olur mu? teşekkürler iyi çalışmalar dilerim.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Yusuf Akcan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sistemik sorun

    Teşekkür ederim hocam cevabınız için çölyak testi yapıldı o da negatif geldi tuhaf bir şekilde alerjik reaksiyon da oluşuyor ben de. ayıptır söylemesi bunu lahmacun da farkettim mesela. bi gün acilde buscopan serum ritm bozukluğu oluşturdu ben de nasıl bir hastalık ise çepeçevre sardı beni dediğiniz...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Evigen ve bepanthen ampul saça nasıl uygulanır?

    Tekrar merhaba, ben bu karışımı 3 defa uyguladım. kafa derimdeki kaşıntı, yanma ve sivilcelenmede artış oldu. sanırım bu bepanthen ampulden kaynaklanan bir alerjik reaksiyon. sizce bu karışımı kullanmayı bırakmalı mıyım?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Çağnur Özcanlı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mide bulantısızü

    İyi günler hocam.dun 3'5 yaşındaki kızıma kusmasini önlemek için trimebudin içeren ismi t ile başlayıp t ile biten bir ilaç verildi fakat ilaç alerji yaptı ve yüzü şişti.biz hemen ilacı kestik bunun yerine ne yapabiliriz

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Adem Koçak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tetanoz aşısı sonrası burun kanaması

    Ayağıma zımba battı, küçük bir kanama oldu, tetanoz aşısı oldum ama iki gündür aşırı halsizlik, ateş, ağrı oldu. sonrasında gece burnum kanadı. burun kanaması da bir yan etkisi midir?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Kadri Demirel

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Alerji ilaçları hiv testini etkiler mi?

    Hocam, alerji ilaçları hiv testini etkiler mi? bende uzun zamandır alerjik kaşıntı mevcut o yüzden 2 haftada bir deloday adlı ilaç içmekteyim dolayısıyla bu ilaç hiv test sonucumu etkiler mi?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Kadri Demirel

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hapşıramıyorum

    Iyi calışmalar saygıdeğer hocam. bende sık sık son zamanlarda hapşırırken ikinci seferde hapşırık tamamlanmıyor ve sonrasında hapşıramama oluyor. yaklaşık olarak 20 gündür hapşıramıyorum. bazen bulunduğum ortama göre klımalı ortamlarda burun kaşıntısı oluyor. hapşırık hissi geliyor ama tamamlanmıyor...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Teoman Dal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kontrast madde

    Hocam öncelikle çok teşekkür ederim. bir sorum olacak musadenizle. ben ct koroner anjiyo olmak istiyorum.kardiyolojide psikolojik olarak rahatlamam için önerdi. ama tomogrofi çekmeden önce kalbi göruntuleyebilmek için bir madde veriliyormuş. ben bu maddenin alerji yapmasindan çekiniyorum. bu tarz ol...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Zekai PEKKAFALI

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Peniste sivilce

    Hocam penisimin üzerinde daha önce sulu ve kabarcıklar şeklinde sivilce vardı şimdi ise sadece kabarcıklar var bunun sebebi ne olabilir yaklaşık 1 aydır vücudum alerjik reaksiyon gösterip kaşıntıya sebep oluyor

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Barış Nuhoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x