Çenede ve kalpte sıkışma

  • Hocam ben anjio ve efç yapmıştım sonuçlar normal çıkmıştı 2 gün öncede size yazmıştım kalpte sıkıntı yok demiştiniz üniversitesi hastanesinde mn my ve romatoloji marfan görünüm ile yönlendirmişti daha önce bir çok Dr gittim böyle birşey denilmedi bir sıkıntı olsaydıydı zaten anjio da görükürdü bende. Evet yaş 24 boyum173 kilom 50 kol ve parmaklar uzun olunca diyo wep te ama olsaydı görükürdü anjio da üniversitede hastaneyi detay için mi böyle yapıyor anlamadım. Hocam asıl sorum bugün üst çenemde ve damak, burunda aşırı baskı aynı şekilde kalpte de gerginlik sanki taş kesilmiş gibi ve sert vuruyor zayıf olduğum için kalbin atışı gözle görülüyor zaten nefesim daralıyor ellerim sararıyor kan dolaşımı sanki zayıflıyor bayılacak mış gibi oluyorum başım havasız gibi oluyor çeneyi çok gerip kalbinde öyle tetikliyor kalbe iş yükünü artıran yada tetikleyen birşey var sanki beyin mr çekindim birşey çıkmadı ama başta şakakta gerilme ler yemek yedikten sonra aynı belli bi mesafe yürüdükten sonra yine aynı şikayetler bide dinlediğim zaman kaslarda seyirmeler de arttı bu süreç beni çok yoruyor hocam lütfen bir öneriniz yada yapmam gereken birşey özellikle kalbin bu sıkıntısı azaltacak birde kalbin ağrısını hafifletecek kalp sanki bu sıkıştırma dan nabız azalıp sonra çarpıntı yapıyor daha neler yapmalıyım bilmiyorum efç, anjio, holter, ekg,kalp ultrasyonu hepsini yaptım ama bütün şikayetler kalpte mitral kapak yasıyom çenede kasılma çabuk yorulma nefes darlığı yazıyor bana uyum sağlıyor fakat muayenede doktor bunları yapmaz diyor artık çok yoruldum hocam beni bir tek siz dinleyip en iyi cevapları sizden alıyorum gerçekten alanınızda iyi olmakla birlikte insanları analiz ve empati yaparak değerlendirmeniz takdire şayandır çok teşekkür ediyorum 1 böyle ve şikayetler artarak devam ediyor. kalp romatizmasımı hangi bölüme muayene olmalıyım yada bu anlarda neler yapmalıyım kalbimi yada şikayetlerim rahatlatacak.

  • Doktor Cevabı:

    Zayıf uzun ve ince yapılı parmaklar uzun olması marfanoid görünüm deniyor. gerçekten marfan sendromu mu emin olmak için romatoloji görüşü gerekli marfan ise şikayetleriniz açıklayabilir . çünkü bir çok organı tutan romatolojik bir rahatsızlık ancak kalp romatizması olsa ekoda belli olurdu damar tıkanıklığı yada kalp krizi olsa anjioda çıkardı . ritim bozukluğu olsa zaten eps de görülürdü o yüzden romatolojiye gitmenizi ben de tavsiye edeceğim geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam gene rahatsız ediyorum kusura bakmayın romatoloji ye gittim biz bakmıyoruz tıbbi genetik bakar dedi marfan sendromu için bende beli başlı belirtileri araştırdım ve göz merceklerinde oynama, düz tabanlılık, gögüste çukur ve çıkıntı gibi göz muayenesinde oldum normal diğerlerinde bende yoktur bir dahiliye uzmanına sordum bende olmayacağını düşündü eğer olsaymış ellerimin dizlerime değmesi lazımmış dedi zaten bende anjio oldum ve kalpte tutulumu olsaydı aorta genişleme olurdu ve bunu belirtirdi Dr diye düşünüyorum hocam unutmaya çalışayım bence marfan sendromu ben Hocam asıl olarak dün akşam bende ek atım oldu bir kez ve boğazımda hissettim ve çok korktum 1 ay öncede olmuştu ama bu daha korkunç oldu ve sabaha kadar elim kalbimin üstündeydi. Geçenlerde bir yere gidecektim yolla çıktım hemen kalbte gerginlik bi tuaf oldum biraz dinlendim sonra devam ettim tabiri caizse aynı Arap attı gibi sonradan açılıyor sanki yürümeye başlıyınca ilk başta tekliyom sonrası geliyor😂kafada gerginlik, kalbte sert vurdular, teklemeler, yemek yedikten sonra kalbte sert vurdular şaştım kaldım artık psikolojik diyecem ama yürüyünce olurmu tam tersine iyi gelmesi lazım değilmi hocam ilaç ta kullanamıyom içincede kalpte ya çarpıntı ya sert vurularla nefes darlığı ve uyku basması oluyo benim napam lazım hocam marfan değil artık ikna oldum üniversitesi hstns sorumluluk almamak için başka bölüme gönderdi ve çok çok az bi şüpheyi bu ve bu teşhisten sonra özel bi kuruluşta prof. anjio yaptı ve tek dediği şey kaslarını geliştir dedi sağlam olduğumu söyledi fakat bir türlü şu kalbimin yerini unutamadım hep kendini belli ediyor tam normale dönecem diyom hop ben burdayım diyor 🤦‍♀️lütfen bir yol gösterin bana hocam😔wallahi çok yoruldum bunada şükür ama kalbin şakası olmuyor saat 23 de uyudum ve 23.30 da kalp beni uyandırdı yada sabahları bi uyandırıyor sanki nefesin kesmiş gibi oluyo kalp tuaf oluyo korkuyom Burugada sendromu gibi ani gideceğiz hocam bide kafaya bunu taktım. birde hocam birde panik atak geçirince kreatin kinaz yükselir mi yada ck mb bende yüksek çıkmıştı

  • Doktor Cevabı:

    Kreatin kinaz yüksekliği tek başına anlamlı değil panik bozukluğu gidince evet normale dönersiniz. marfan bulguları olsaydı romatoloji yönlendirildi. ya da dahiliye suohelenirdi. psikiyatri doktorunun dediklerini uygulayın sabredin ve spor yapın zamanla kaybolacaktır geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.
  • Dün gece uykudan uyandıran ve kalpte tuaf bir his oluştu sanki duracakmış gibi nabzımı çok düştü bilmiyorum uyandığımda da etraf tuaf hissettim ama o günün sabahında damakta baskı kalpte baskı ve nefesimi daraltıyo ve kalbe set vurdular oluyordu, muhtemelen uykudaykende aynısı oldu. Kalbe ilgili problem olması muthtemelmidir? Bundan 2-3 ay önce anjio ve efç yapıldı normal çıkmıştı zaten Kalbimi bu kadar etkileyen nedir? Bu süreç zaten çok uzun süredir yaşıyom sıkıldım artık kalbimi deşip noluyo sana lan diyecek kadar artık birde hocam geçenlerde ativan ilaçını kullanıyorum 3 gün önce attığımda kalbe daralma ve çarpıntı sıcak basması oldu bıraktım onunla birlikte zestat da kullanıyordum ertesi gün ise çok halsizdim geğirme boğazda yağlanma hissi gibi sonrasında ayaklarımı soğuk dereye soktum akşam üzeride depremler oluyordu yatmadım ve yemek te yiyemedim ilaçlarda bıraktım sonrasında aşırı bir baş ağrısı sırtımda üşüme hissi oldu fakat ateşim hep normaldi Bi sonraki gün ise boğaz ağrısı çektim acille gittim ve kan testi de çok hafif enfeksiyon kalmışım ateşim normaldi denildi ve parol ve ayreten bir serum daha verildi gün içerisinde kalpte sızlamalar ve gerginlik yaşadım sıcak basması oluyordu fakat ateşim hep normaldi covid korktum fakat öyle bileyim yok dedi Dr. Bana neler oluyor hocam herşey gelip gidip kalbimi etkiliyor hergün aynı şeyler yaşamaktan yoruldum. Birde hocam bu gegirme olunca kalbimin hafif altında sanki oluşuyor nedeni nedir? Benim kalpten yana endişe etmelimiyim yada kalbimi etkileyen her ne ise kalp durması yada ani ölüm yaşatırmı? Lütfen hocam beni bu konularda aydınlattın yoksa ben bu şekilde gidersem kalbimi çok yorup gerçekten kalpten gidicem.

  • Doktor Cevabı:

    Kalpde ciddi sorun olsa anjio ve eps ile ortaya çıkardı o yüzden endişelenecek bir durum yok ama anksiyete ye bağlı adrenalin yüksekliği sikayetlerinizin hepsine neden olur. psikiyatri ilaçlarını aniden kesmek de ertesi gün yaşadığınız şikayetlere neden olur. doktorunuza danışmadan ilaç doz degiskiligi yapmayın lütfen vücudun adaptasyon mekanizması çalıştığında halsizlik yorgunluk çarpıntı ataklarinizi arttırır. kardiyoloji kontrollerde ilaç önerdi mi bilmiyorum önerdi ise devam edin ancak esas psikiyatri onerilerine uyun geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam kalp ile ilgili ilaç kullanmadımbi ara Bi Dr dideral ve diğeri ise beloc yazmıştı fakat almadım anjio yapan Dr gerek duyup yazmadığı için kullanmadım. Bugün gece yine oldu hocam ama bu sefer ciddi anlamda kalbin ağrıyordu takmadım psikolojik tir dedim fakat soluma dönüyom yine ağrı oluşuyor anladım ki kalp gerçekten ağrıyo yine takmadım gece 3 te yattım fakat 4 uyandırdı beni ani Bi sıkışma geçmek bilmeyen çarpıntı oluştu ateş basması ve terleme dedimki bu sefer tamam ciddi ciddi gidiyor aileme seslendim fakat uyuyolardı 2,3dk sürdü çarpıntı geçti ama o sıkışma geçmedi korkudan yatamadım muayeneye gidecek coronodan dolayı gidemiyorum ve gerçekten kalp ile ilgili sıkıntı oluşmudur? Bu yaşadığında anksiyetemidir? Kafam çok karıştı hocam cidden kalbe zarar veriyorum bu şekilde stres kalp krizi yaşatır mı yada ileriki zamanda bilemiyorum ama bu geceki çok kötüydü hocam kelime şahadet bile getirdim hocam o kadar etkiliydi. kalp krizi diyecem fakat kolum uyuşması olmadı, çenem ağrıyor ama hep üst çene kalp krizi belirtileri nedir? Bu anlar olunca ne yapmam gerekli hocam ilaçları kullanmaya başlıyacam bugün fakat bu yaşadıklarınla ilaçta kullansam benle Bi süre devam edecek gibi çarpıntı yada bu sıkışma zamanında kendimi nasıl kontrol yada telkin edebilirim kalple ilgili bir sıkıntım olmadığına ikna etmem için sizide usandırdığımın farkındayım çok özür dilerim ama gerçekten harika bi dr sunuz hastaneye muayene olmasamda bu dönemde sizde bilgi almak beni çok rahatlamakta Allah razı olsun

  • Doktor Cevabı:

    Anksiyete adrenalin yüksekliğine neden olup çarpıntıyı, çarpıntılar da anksiyetenin artmasına neden olup çarpıntiyi tetikler . yani kısır bir döngü başlar . dolayısı ile panik atak tedavisinin yanında beloc grubu ilaç da kullanılarak kısır döngü kırılır. kalp krizine neden olmaz merak etmeyin çünkü anjio temiz. o yüzden hem kalp hem stres kontrolü önemli. ilk 2 hafta hemen etkisini görmezsiniz 2 ayın sonunda daha rahatlarsınız geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.

Bursa Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Çenede ve kalpte sıkışma

    Dün gece uykudan uyandıran ve kalpte tuaf bir his oluştu sanki duracakmış gibi nabzımı çok düştü bilmiyorum uyandığımda da etraf tuaf hissettim ama o günün sabahında damakta baskı kalpte baskı ve nefesimi daraltıyo ve kalbe set vurdular oluyordu, muhtemelen uykudaykende aynısı oldu. kalbe ilgili pro...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Damar şişmesi

    Hocam merhaba. iki haftalığına kasiyer olarak çalıştım ve boynumdan ayağıma kadar sol tarafta ağrılarım oluştu. ftr uzmanına göründüm ve boyun bel fıtığı olabileceği söylendi fakat özellikle sol kolumda en ufak harekette kol damarlarım şişiyor bazen de karıncalanma uyuşma yapıyor sinir sıkışması ola...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Süleyman Tanrıverdi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sol kol ağrısı

    Aybars bey 57 yaşında bayanım yüksek tansiyonum var ama her sene corona çıkıncaya kadar tüm tahlillerimi ve dr kontrollerimi düzenli yaptırırım hiçbir sorunum yok ama 20 gün önce uykudan uyanınca sol elimin önce bileğe sonra dirseğe kadar uyuştuğunu hissetim o günden bir kaç defa karıncalanma yaşadı...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aybars Akkor

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sol kolda agrı

    Hocam iyi akşamlar bişey sorucakdım sol kolumda böyle agrı var akşam üzeri başladı internetten bakdım 10 üzerinden degerlendirin felan yazıyodu 10 üzerinden 2 3 felan bir agrı sadece sol kolda olan bir agrı kalp krizi ile alakalımıdır gögüsümde felan yada başka bir yerimde agrı yok mide problemim va...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp ve damar rahatsizligi

    Hocam merhabalar benim sürekli hdl kolesterol um düşük çıkıyor 27,32,36 civarı sürekli böyle dusuk. diğer kolestorol değerlerinde normal çıkıyor trigliserid ldl gibi. son zamanlarda tansiyon yukseklemesi ve damarlarda yanma ağrı mevcut, bir de benim.kalbim.surekli 100 un üzerinde atıyor 8 yıldır he...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çenede ve kalpte sıkışma

    Hocam gene rahatsız ediyorum kusura bakmayın romatoloji ye gittim biz bakmıyoruz tıbbi genetik bakar dedi marfan sendromu için bende beli başlı belirtileri araştırdım ve göz merceklerinde oynama, düz tabanlılık, gögüste çukur ve çıkıntı gibi göz muayenesinde oldum normal diğerlerinde bende yoktur bi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalp kapakçığı

    Merhaba hocam. kendimle ilgili de bir soru sormak istiyorum. belki tam anlamıyla sizin alanınızla ilgili değil fakat 23 yaşındayım ve küçük yaşlardan beri var olan bir nefes darlığı ve kalp sıkışması problemim var. bunu için daha küçükken bir araştırma hastanesine gitmiştik bir sorun bulunamamıştı....

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ersan Özbudak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • El-ayak yanması

    Merhaba nergiz hanım ben istanbul'da memurum . benim ellerim ve kısmen ayaklarım yanıyor, el parmklarında kızarıklık var.elin tamamı yanıyor ve kızarıklık hepsinde var parmak uçlarımda yanmayı daha çok hissediyorum.elimi ıslayınca rahatlıyorum.bende gravez hastalığı vardı guatr ameliyatı oldum.ameli...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Nergiz Hüseyinoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Üroloji soru

    Merhaba babam 93 yaşında. düşmeye bağlı kafa travmalarıyla ilgili birçok ilaç verildi hepsi ayrı yan etki yaptı idrar yollarında iltihap çıktı ve ayaklarının üstleri şişiyor üre dendi piyoleseptil ve cipro verildi.şuanda ayrıca kalp tansiyon ilaçlarıyla birlikte gabaset verildi başı için.ayakların ş...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Yaşar Issı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalbe aniden gelen ağrı

    Merhabalar hocam ben 18 yaşındayım. yks sınavına hazırlanıyorum yaklaşık 1 aydır kalbimde arada sırada bıçak saplantısı gibi bir ağrı giriyor ve uzun süre geçmiyor geçse bile tekrar tekrar devam ediyor. kardiyolojiye gittim her türlü test yaptım kalp ritim cihazı vs taktılar ama birşey olmadığını sö...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Adnan Celkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalpte oluşan bıçak batması

    Merhabalar hocam sizlere bir sorum olacak.ben 15 yaşındayım,yaklaşık 5 ay önce kan tahlili verip akciğer grafiği ve ekg çektirdim kalbimde hiçbir sorun olmadığını söyledi doktorum.fakat 1 haftadır kalbimin alt ve yan kısımlarında arada bir olan, 15 saniye gibi kısa bir sürede oluşup geçen bıçak batm...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • By-pass ameliyatı olmalı mı ?

    Sayın kalangos ; değerli hocam babam 61 yaşında tip 2 şeker hastası 2010 yılında kalp krizi geçirdi 15 dakika sonra müdahale edilip stent takıldı, erken müdahaleden mütevellit kalp zarar görmemiş.geçtiğimiz günlerde göğüs sıkışması problemi ile kontrol anjiyosu yaptırdık, kriz geçirmediği tahlillerd...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalp sıkışması

    Iyi günler hocam bnm yatarken yâda normal otururken kalbimin arkasında bi sıkışma oluyor neden acaba hocam bıçak saplaması gibi de oluyor

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Adnan Celkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bel agrisi

    Selam hocam annem yaklaşık 15 sene once belinde ameliyat oldu kemik yamulma mi çürüme mi tam bilmiyorum şimdi yine ağrısı var bel fitigida var diyor lar hocalar omurga kemiğinde düzle me varmis kayma gibi bişey düz bi şekilde yürüye miyor yürürken nefesi kesiliyor nefes nefese kalıyor ne önerir si...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Tufan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zihin bulanıklığı tansiyon

    Hocam yaşım 18 benim şikayetlerim kafa travması geçirdikten sonra başladı 3 yıl önce gecirmistim daha sonra 2 kere mr 2 kere bt çekildi beyininle ilgili bi sorun yok denildi daha sonra benim göğüs ağrım vardı 3-4 defa ekg 2 kere eko 1 kerede eforlu ekg çekildi bunlar çoğu 2 sene önce yapıldı sadece...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Saçar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x