Çene kitlenmesi

  • Merhaba daha öncedende yazmıştım size. Benim dokuz ayı geçen bi çene kitlenmesi problemim var sol eklem açılmıyor hatta artık hissizleşti diyebilirim çenemi sağa kaydırarak açabiliyorum çene cerrahisine gittim plak yapıldı neredeyse rahatsızlığımın ilk gününden beri plağı kullanıyorum fakat hiç bir şekilde bi faydası olmadı üç kez sorunlu bölgedeki kulak arkası lenf bezim baya bir şişti. Hatta yirmilik dişimden diye düşündüler bende dişimi çektirdim fakat sonrasında yeniden şişti. Sonra akupunktur tedavisi görmeye başladım fakat hiç bir şekilde tedaviden olumlu dönüş alamadım.Bu durum hakkında lütfen bir bilgi verir misiniz? Bi öneri lütfen

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba gül hanım, sorunuza geç cevap verdim çünkü konuyu uzman meslekdaşlarım, kbb ve genel cerrahi uzmanı arkadaşlarım dahil bir çok hekimle görüştüm. tedavisi zor bir durum bu ne yazık ki, ama kanımca en büyük problem kapanış anomaliniz, yani çeneyi yanlış yerde konumlama alışkanlığınız. bu kaslar, tendonlar ve eklemler üzerinde sürekli bir baskı ve sonuçta ağrı oluşturmakta. sürekli parmak ucunda gezmeye çalışmak gibi düşünebilirsiniz. detaylı muayene edebilmek için ağız tam açık, yarım açık ve kapalı yan kafa röntgenlerinizi incelemek ve doğru kapanışı tespit etmek gereliyor öncelikle. sonra eklemi doğru yerde tutmak için yükseltici plaklarla ağız açıklığınızı sabitlemek gerekecek gibi.. bunun sonucunda eklem doğru yerine oturduğunda ön bölgede açıklık oluşma ihtimali var ki bu protetik veya ortodontik yollarla kapatılıp kapanışınızın o şekilde kalması sağlanmalı.. biraz zaman alan ve zahmetli bir süreç.. elinizde röntgenleriniz varsa **** adresine mail atatsanız değerlendirmeye çalışırım, tekrar geçmiş olsun..

    tarihinde cevapladı.
  • Teşekkür ederim gerçekten çok teşekkür ederim. En kısa zamanda çekilen röntgenlerimi alabilirsem alıcam alamazsam yeniden çektirip o şekilde MR sonucumla birlikte mailinize atıcam.

  • Doktor Cevabı:

    Tamam, sizden haber bekliyorum

    tarihinde cevapladı.
  • Merhaba Mailimi aldınız mı eğer aldıysanız incelemeniz gereken başka bir şey var mı acaba?

  • Doktor Cevabı:

    Gönderdiklerinizi inceleyip sizi bilgilendireceğim gül hanım

    tarihinde cevapladı.
  • Teşekkür ederim...

  • Hocam gönderdiklerimi incelediniz mi

  • Doktor Cevabı:

    Gül hanım merhaba, şehirdışı ve kongre süreçlerim yeni bitti, gecikme için kusura bakmayın anca kliniğe odaklanabiliyorum, incelemeyi tamamlayıp sizi bilgilendireceğim..

    tarihinde cevapladı.
  • Peki teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Gün hanım merhaba, öncelikle gecikme için üzgünüm, çok yoğun bir dönemdi. gönderdiğiniz tetkikleri inceledim, sol çene ekleminiz ağız açıldığında normal hareketini yapmasına karşın kapattığınızda eklem olması gerekenden daha önde konumlanıyor görünüyor. bu kapanış bozukluğundan, diş sıkma-gıcırdatmaya bağlı streslerden, eklemi yanlış yönlendirebilecek alışkanlıklardan meydana gelebilir. parotis bezine ait bulgular da o bölgede ağız açma ve kapamada oluşabilen ağrılar sebebiyle istemsiz olarak çenenizi yanlış konumlandırmanıza sebep olmuş olabilir zaman içinde. sürekli hareketli bir eklem olduğu için eski haline dönmesi zor ve uzun bir süreçle ancak mümkün olabilecektir. tam olarak eklemin orjinal pozisyonuna dönüp dönmeyeceği de kesin değil böyle durumlarda ne yazık ki. kapanış incelemelerinizin uygun arklarla detaylıca yapılıp, uygun plakların hazırlanabilmesi için diş hekimliği fakültelerinden destek almanızı tavsiye ederim. doğru kapanışın tespiti kolay bir işlem değildir çünkü. bu süreçte ağız açma kapama limitlerinizi denememenizi, mümkün olduğunca yumuşak gıdalarla beslenmenizi tavsiye ederim. tekrar geçmiş olsun..

    tarihinde cevapladı.
  • Teşekkür ederim hocam.


İstanbul Diş Hekimi uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kadranda ele gelen kas yağ doku

    Hocam daha öncede sormuştum karın bölgesinde ele gelen nodlarmı desem ne desem bütün karnımda var usg demiştiniz ben bt yaptırdım ve 10 gün öncede usg yaptırmıştım apandisit ameliyatı sonrası kontrol amaçlı. herhangi bir patolojik birşey yok ama radyologda baktı eliyle o göremedi birşey. cok derine...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Özkan Balçın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Azı dişi çekimi

    Fatma hanım önceki soruma verdiğiniz cevap için çok teşekkür ederim. bir sorum daha olacaktı.azı dişi çekimim yapıldıkran sonra yaşadığım sıkıntılarımı paylaşmıştım.gün geçtikçe çekim bölgesindeki oyuğu daha çok hissediyorum.kocaman bir delik var orda ve ben sürekli bu deliğin varlığını hissediyorum...

    Doktor Cevabı:

    Dt. Fatma Nur Kuyucu Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sertlik kist

    Merhaba hocam, çenemle kulağımın arasında çene kemiğimin olduğu kısımda kist gibi bir sertlik var önceden roaccutane tedavi gördüğüm sırada bir sivilcenin kistleştiğini düşünüyorum, çıkıntılı görüntüsü rahatsız ettiği için doktora gittim iğneyle birşey enjekte içine bir ay aralıkla iki kez, bir küçü...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Nuran Atmanoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Dış apsesi

    Merhaba hocam umarım rahatsız etmiyorumdur bi sorum olacaktı. hocam benim üst damak da bi tane dişimde iki yıldır apse var bi ara antibiyotik tedavisi gördüm ama iltihap kurumadı sonrada bi daha doktora gitmedim sizce iltihap ilerlemiş mıdır bi riski olur mu?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dt. Selcan Hasipek İnan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhaba, mr sonucumu değerlendirir misiniz

    Patellofemoral eklem ilişkisi korunmuştur. patellar kartilaj normaldir. diz eklemi içi ve suprapatellar bursa sıvı miktarı normaldir. posterior krusiat, medial ve lateral kollateral ligamentlerin devamlılıkları korunmuş olup, intensiteleri normaldir. acl interkondiler çentik düzeyinde milimetrik boy...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Levent Bayam

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhaba, mr sonucumu değerlendirir misiniz

    Patellofemoral eklem ilişkisi korunmuştur. patellar kartilaj normaldir. diz eklemi içi ve suprapatellar bursa sıvı miktarı normaldir. posterior krusiat, medial ve lateral kollateral ligamentlerin devamlılıkları korunmuş olup, intensiteleri normaldir. acl interkondiler çentik düzeyinde milimetrik boy...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Yetkin Söyüncü

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Diş kisti temizleme

    Sol arka alt dişim kist olduğu ve temizlenmesi gerektiğini söylendi. diş kisti temizleme ücretini öğrenebilir miyim?

    Doktor Cevabı:

    Dr. Dt. Halil İbrahim Önal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çene altında şişlik

    Hocam merhaba benim boynumda çenemin altında toplu iğne ucu kadar bir şişlik var sert ve bastırınca acıyor hafif kızarıklık olmuş sivilce desem pek sivilce gibi değil ne olabilir bu aşı olamadığım için doktora gitmeye çekindim ama içimde de korku düştü. şimdiden çok teşekkür ederim 🙏🏻

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Enver İhtiyar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çoçuğumuz un azı dişi problemi

    Merhaba hocam bizim 13 aylık bebeğimiz var ilk azı dişlerinin çıkacağı yerde kist oluşmuş dişler çıkamıyor cerrahi işlem gerekiyor size mi gelmemiz lazım yoksa diş hekimliğine mi manavgat akdeniz hastanesi kulak burun boğaz bölümünden öğrenciniz selcan bey yönlendirdi size

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İsmail Külahlı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Apseli diş

    Merhaba hocam kanal tedavisi olmuş dişim kırılmıştı çektirmek için gittigimde kist var dendi antibiyotik verildi kullanıp tekrar gittigimde film çekmeden dişim çekildi yaklaşık 1 hafta oldu acısı dinmiyor ağrı kesiciyle duruyorum her sabah kanama oluyor bi tanı koyamadılar şuan antibiyotik kullanıyo...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Dt. Mutan Hamdi Aras

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yemek yerken dişte acı

    Merhaba, alt köpek dişimin sol taraftaki dişte yemek yerken bir acı oluşuyor bastırdığımda nedeni ne olabilir? diş etinde görünen bir şey yok geçen aylarda film çektirmiştim başka bir diş sorunum için apse veya iltihap olsa bu gözükür müydü filmde? ve ara ara çene altımda basınç ve ağrı oluyor neden...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Dt. Tansu Erakman

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Polikistit over sendromu

    Merhaba hocam kadin doguma gidip ultrasonla kasiklarima baktilar ve polikistir over sendromu zayifla gecer kicuk kucuk kistlerin var dedi ve yolladi beni eve adetim duzenli her sy oluyorum fakat bu ay 3 gun surdu sonra leke leke geldi napmaliyim?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çekilen yer ile yemek yiyebilir miyim

    Merhaba yaklaşık 20 gün önce sol azı dişimi operasyonlu bir şekilde çektirdim kanal dolgusunda kist var diye bugün de sağ azı dişimi çektirdiğim için sağ tarafımla bir şey yiyemem sorum şu 20 gün önce çektirdiğim yerden bir şey yiyip içebilir miyim bir sıkıntı olur mu?

    Doktor Cevabı:

    Dr. Dt. Seyfi Kelebek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Diş kisti alınmış mıdır?

    Merhaba bugün sağ yarısı kırık kanal dolgulu dişimi çektirdim 2 doktor ilgilendi benim ile biri çene cerrahisi diğeri diş hekimi ilk diş hekimi olan doktor başta normal çekim olucak demişti fakat geçen hafta bu çekilen dişimde küçük kist olduğunu söyledi filmde fark edememişim küçük sinire yakın bay...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Dt. Tansu Erakman

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Beyin mr sonucunu yorumlarsanız sevinirim

    Beyin mr sonucunu yorumlarsanız sevinirim hocam merhaba eşim 30 yaşında baş ağrısı baş dönmeleri son zamanlarda çene ağrısı şikayetiyle beyin mr ı çekildi henüz doktora gidemedik yorumlarsanız sevinirşm bulgular : bilateral koroid pleksusta dag'da hiperintens ksantogranulamatoz kistler izlendi. "s"...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Yunus Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x