Çarpıntı yüksek nabiz

  • Merhaba hocam ben 23 yaşındayım nabzim bir ay arayla iki defa 180 lere çıkti ilk olduğunda acile gittik ekg ve kan sonuçlarım normal dendi damar yolundan iki defa ilaç verildi normale dönmedi üçüncü bir ilaç daha verildi ve toplamda altı saat sonra eve donebildim kardiyolojiye gittiğimde eko ve ekg çekildi kan sonuclarimda tiroit çıkmadı B12 eksikliği var sadece ekg ve eko da normal eko da mitral 1.derece yetmezlik yazıyor doktorum pots veya uygunsuz sinüs tasikardi olabileceğini söyleyip dideral verdi ikinci olduğunda çarpıntı hissettim nabzim 120 lerde ydi kalkıp dideral içtik oturduğumda tansiyon aletinde nabzimi 178 gördüm ve çarpıntı çok fazlaydı 30-45 dakika içinde normale döndü. Sonrasında göğüs çevremde ağrı sızı olmaya başladı bir kaç gündür de nabzim normal fakat kalbim çok kuvvetli atıyor gibi gece rahatsız oluyorum. Holter takılacak fakat ondan önce bir hafta tek başıma kalicam bu sürede bir şey olursa diye korkuyorum. Size sormak istediğim acaba bu durum tekrar başıma gelirse ne yapmalıyım, bu şekilde artan nabız kalbime zarar verir mi, ölümcül bir sonuç doğurur mu ve bu pots veya uygunsuz sinüs tasikardi ise bu hastalıkların tedavisi nasıldır. Şimdiden teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    İyi günler, tarif ettiğiniz nabız yükseklikleri eğer sinüzal taşikardi denilen normal hızlanma reaksiyonlarıysa endişe etmenize gerek yok. ritim bozukluğu atakları olsa bile, nabız çok yükseldiğinde tansiyonunuz biraz düşecektir, bunun için uzanıp ayaklarınızı biraz yüksekte tutmanız rahatlamanızı kolaylaştıracaktır. acil serviste çekilen ekg'nizde taşikardi yakalandığına göre tanı konmuş olmalıdır, ancak bazen ritim bozukluğu atakları acile geldiğinde sonlanmış olduğu için yakalanamayabilir, sonrasında oluşturduğu heyecanın verdiği kalp hızlanması yakalanabiliyor sadece. sonuç olarak, ritim holter sonuçlanana kadar çarpıntı atağı olursa sadece dinlenip çarpıntının geçmesini bekleyin, eğer 15-20 dk düzelmezse tekrar acile başvurmanızı öneririm. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • Çok teşekkür ederim

  • Merhaba hocam. Holter sonucum da çıktı max hr 154, minimum hr 50, 24 saatlik ortalama 82. Duraklama 2.5 saniyeden fazla yok. Bazal ritim sinüs, svt-vt pause izlenmedi yazıyor sonuçta. 24 saatte yedi defa da 100 un üzerine çıkmış en yüksekleri 150, 140, 130gibi değerler. Fakat normalde her gün bir adet dideral kullanıyordum holter takılı olduğu gün kullanmadım. Gittiğim doktor bir şey olmadığını söyledi. Öncesinde iki üç aylık bir dideral kullanımım vardı. Uzun süre kullanılmadığını söyleyip beloc 25 mg verdi. İki ay sonra tekrar gel dedi. Fakat ben şu an ramazanda olduğumuzdan ilacı hala değiştirmedim. Size sormak istediğim sorular şunlar hocam siz de ilacı degistirmemi onerirmisiniz holterde bu değerler normal mi ilaç içmediğimde nabzim neden bu kadar yükseliyor bir de ilaç kullanınca nabzim normale döndü kalbimde de bir şey yoksa ilacı bırakmak istiyorum bırakırsam nasıl bırakmalıyım birakmamam gerekiyorsa sürekli kullanacak miyim bu ilaçları. Bu sorular kafama takılıyor. Tekrar bir muayene gerekir mi. Tekrardan teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    İlacı birden bırakmak çoğu zaman reaksiyonel taşikardilere neden olabilir. dideral, beloc gibi betabloker ilaçları doz azaltılarak yavaş bir şekilde bırakmak ve takip etmek gerekir. ritim holter sonucunuz normal. önerim, taşikardiye neden olan diğer nedenlerin üzerine eğilmeniz, taşikardi için bu düzeylerde sürekli ilaç kullanmamanız yönünde.

    tarihinde cevapladı.

Bursa Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kardiyak mr cekimi

    Zekeriya hocam öncelikle allah razi olsun cevabiniz için...hocam 7 yıl önce ilaçlı bt yapilmişti nabiz 60 civarinda tutulmaya çalışıldı hatta sakinleştirici ilaç verildi ama nafile kendimi kontrol edemedim bundan dolayı bt pek amaca hizmet etmemişti...kardiyak mr da da nabiz bu kadar önemli mi hocam...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aşırı baş agrisi

    Hocam iyi günler.2 gündür aşırı basım ağrıyor.basimin yukarısı aşağısı gözlerde sürekli yoğunluğu artıp azalan ama geçmeyen bir ağrı var.bulanti yapıyor gece boyu çıkardım ama geçmiyor.carpinti aritmim olduğundan ve parasetamol alerjim olduğundan ağrı kesici almamıştım.birsey yiyince daha kötü artıy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasan Akdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Brugada sendromu nabız dusuklugu

    Hocam peki beni vt ve apt zonum kapalı sadece vf de açık bu tehlikeli dgilmi

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çarpıntı yüksek nabiz

    Merhaba hocam. holter sonucum da çıktı max hr 154, minimum hr 50, 24 saatlik ortalama 82. duraklama 2.5 saniyeden fazla yok. bazal ritim sinüs, svt-vt pause izlenmedi yazıyor sonuçta. 24 saatte yedi defa da 100 un üzerine çıkmış en yüksekleri 150, 140, 130gibi değerler. fakat normalde her gün bir ad...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı ve ilaç

    Hocam merhabalar.ben 26 yaşında erkek bir bireyim.dehb hastasıyım.her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etki...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mahir Avkaroğulları

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç kullanımı

    Teşekkürler hocam yanıtınız için çok sağ olun. bir süre beloc kullandıktan sonra peki strattera'nın kardiyak yan etkileri geçebilir mi hocam?yoksa strattera bir kez çarpıntıya sebep olunca sürekli beta bloker kullanmak mı gerekir sürekli?saygılar

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aritmi antidepresanlar

    Hocam mutlu hafta sonları dilerim umarım iyisiniz..hocam devlet poliknikleri 5 dk bakmıyor özele bu 3 ay durumum kötü gidemiyorum aslinda durum bu..simdilik mecbur buradan yazıyorum hocam 😐 gece gündüz 160-180 'le uyandıran tasikardilerim ve gün içinde 10 kez felan ayakta dinlenirken teklemelerim va...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yemek yedikten yaklaşık 20 dakika sonra ritim bozukluğu

    Doktor bey cevap verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum. fakat mesela muz sütlaç yağsız yiyecekler yediğim zaman ve düşük miktar yediğim zaman bu çarpıntı fazla ritim bozukluğu oluşmuyor. ancak ne zaman yağlı baharatlı ketçap mayonez protein karbonhidrat karışık yemek yesem oluyor. işin ilginç tara...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozuklugu

    Merhaba hocam. her ritim bozukluğu öldürücü müdür? diyelimki bir ritim bozukluğumuz var senede 3 4 kez olan ama sık olmadığı için bir sürü kardiyologa gitmemize ragmen ekg eko holterde çıkmıyor. onlarda stres anksiyete diyor sonuçlara bakarak. mesela dinlenirken aniden düzenli ama 155 atmaya başlıyo...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kaan Kulan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Düzensiz atım

    Hocam iyi günler dilerim.21 yaşındayım.istirahat halindeyken kalbimde ekstra atımlar oluyor.kalp atışlarımın aniden düzensizleştiğini hissediyorum.bazen haftada 1-2 kere olmasına rağmen.bazen de ölüm korkusu yaratacak kadar fazla oluyor.fazla dediğim bazı günlerde 4-5 kere.doktora gittim kalp yapısı...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sicak ablasyon

    Cok tesekkur ederim sayin doktorum.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp ritim bozukluğu

    Hocam merhabalar, eu...yox 50mcg kullanıyorum 1x1 şeklinde bir de 3 ayda bir trt için ne.b.do enjeksiyon yaptırıyorum. kıştan bu yana aritmi şikayetlerim oluyor zaman zaman. günün herhangi bir saatinde farketmiyor, dinlenme halinde bile kalbim 3-4 saniyelik süre aralığında hızlı hızlı atıp normale d...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aritmi çarpıntı

    Hocam çok teşekkür ederim sabırla verdiğiniz cevaplara hocam ben dün duş alırken boğulur gibi oldum titredim nabzım hızlandı ve çok tekleme oldu hemen çıktım banyodan sonra nabzım ölçtük 165 atıyordu nefes alamıyorum ambulansı çağırdı eşim onlar gelene kadar ben yarım dideral içtim sonra ambulans be...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Seyrek gelen ves

    Cevabiniz icin tesekkurler.

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tilt,ekstrasistol

    Cok tesekkurler doktor bey peki bu atimlar disinda duzenli kardiyolojik muayene gerektiren bir durumum var mi acaba?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x