Çarpıntı ve ilaç

  • Hocam merhabalar.Ben 26 yaşında erkek bir bireyim.DEHB hastasıyım.Her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum Strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.Tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etkiler geçmedi.Bu ilacı gerçekten sonuna kadar denemek istiyorum son çarem olduğu için.Ayrıca anksiyete için cipralex de alıyorum.Herhangi bir kardiyolojik problemim yok sadece geçmişte anksiyete sonucu çarpıntılar yaşadığım için beloc kullanmıştım.Ailemde de kardyiolojik herhangi bir rahatsızlık yok.Hocam sizce SSRI grubu cipralex de Strattera'nın kalp üzerindeki bilinen etkisini artırmış olabilir mi?Ciddi bir kardiyolojik problem yoksa Strattera ve cipralex tedavime bir beta bloker eklense hocam onun Strattera'nın kardiyak yan etkilerini tedavi etme şansı var mı yoksa sürekli kullanmam mı gerekir?

  • Doktor Cevabı:

    Sterattera içerdiği etken madde ile kalp hızında artış ve tansiyon yüksekliğine neden olabilen ve bu yan etki hiç de anımsanmayacak düzeyde görülen yan etkilere sahip bir ilaç. bu kalp hızı artışı sinus taşikardisi şeklinde normal olan atımım hızlanması şeklinde ise beloc kullanılabilir ve beloc şikayetlerinizi azaltacaktır. ancak değişik türde ritim bozuklugu oluşturmuşsa ilacın kesilmesi gerekir. bu ayrım ekg çekilerek yapılmaktadır. öncelikle bir kardiyoloji bölümünden randevu alarak ekg çekilmenizi öneririm

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam çok çok teşekkürler çok sevindirdiniz.Hocam peki sinüs taşikardi vücut stratteraya alıştıktan sonra ve bir süre beloc kullandıktan sonra geçer mi?Demek istediğim beloc sürekli mi kullanmam gerekir yoksa beloc bir süre sonra sinüs taşikardiyi iyileştirebilir ve ilacı kesebilir miyim?Saygılar selamlar.

  • Doktor Cevabı:

    Beloc tedavi edici özelliği ilacı kullandığınız süre için geçerli. etkisi ilacı bıraktıktan bir süre sonra kaybolmaktadır.ilacı kesmeniz durumunda taşikardi tekrar oluşabilr

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • İlaç yan etkileri

    İyi akşamlar hocam kusuruma bakmayın biraz uzun olacak sorum panik atak için psikiyatri bana seçita 15mg vermişti yarım kullanmaya başladım göbeğimin sağ tarafında çarpıntı olmaya başladı ağır geldi ilaç 4 gün kullanabildim bi kaç gün sonra grip aşısı oldum 2 . günü üşüme titreme , mide bulantısı is...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Cengiz Kırmaz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu ve genetik geçiş

    Hocam çarpıntı şikayeti nedeniyle betabloker kullanmaktayım 32 yaşındayım kalp hastalıklarında genetik geçiş olduğu söylenmekte. annemin anneannesi erken yaşta ritim bozukluğu nedeniyle vefat etmiş bu tür bozukluklar genetik geçişle alt kuşaktaki bizlere kadar geçermi? teşekkürler.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ayakta karıncalama

    Hocam merhaba kasım 2020 de covit oldum ağır geçtiği için dr kortizon ilaç verdi 15 tane kullandım önce kulakta çınlama uğultu özellikle geceleri vücutta çarpıntı şikayeti ile dr gittim şubat ayının sonunda açlık önce 102 sonra 96 çıktı hbc1a 5.2 çıktı hocam asıl sorum mayıs ayından sonra ayaklarımd...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Fethi İdiman

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sadece özel günlerde içmek istiyorum

    Hocam iyi akşamlar ben 15 sene bir fiil alkol aldım.yaklaşık 1 senedir yarım bira bile içemiyorum içince nefes darlığı kızarıklık (bütün vücudumda)oluyor nabız 140 çarpıntı ve halsizlik konuşamayacak kadar oluyorum bir araştıra yaptım adhl 2 emzinden oluyor diye okudum tamam artık içmek istemiyorum...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Levent Kurşun

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp çarpıntısı

    Hocam benim kalbimde zaman zaman çarpıntı oluyor ve hani yürek ağza gelir derlerya öyle bir his veyahut göğsümde birşey yuvarlanıyor hissi. nabzım en çok 104 gördüm. bir kere nabız öyle çıktı sonra genelde normal. çarpıntı bi anda geliyor ve yavaş yavaş gidiyor. sebebi ne olabilir. teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp kapağımda kaçak

    Hocam merhaba ben 25 yaşımda bir kadınım sigara kullanmıyorum ailemde kalp hastalığı yok. göğüs ağrısı ve çarpıntı şikayetiyle kardiyolojiye muayene oldum bir sorun görmediler psikolojik dediler ve sevk ettiler yalnız aklıma takılan bir şey var kalp kapağında bir kaçak mevcut fakat hiç önemli değil...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Protein tozu kreatin tansiyon yükselmesine sebep mi ?

    Merhaba hocam 23 yaşındayım 4 yıldır spor yapıyorum ilk kez kreatin ve protein tozu kullanmaya başladım ancak suratımda sıcaklık kafamda basınç hissediyorum sersemlik uyku hali yaşıyorum burnumda kan kokusu hissi geliyor sürekli tansiyon büyüğü 100/120 normal ancak küçüğü 90/105 değerlerine çıkm...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp kapak kaçağı

    Hocam merhaba ben 25 yaşımda bir kadınım sigara kullanmıyorum ailemde kalp hastalığı yok. göğüs ağrısı ve çarpıntı şikayetiyle kardiyolojiye muayene oldum bir sorun görmediler psikolojik dediler ve sevk ettiler yalnız aklıma takılan bir şey var kalp kapağında bir kaçak mevcut fakat hiç önemli değil...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Erdem Ali Özkısacık

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Psikiyatrxnx

    Merhaba 4 yıl önce takıntı başldı bende fakat onun öcesinde aşırı stres ve çarpıntı hep vardı zaten ama 3 yıl önce çekilemez oldupundan kalp dr gitim bans bişey yok ama çarpıntın içün beloc iç dedi beloc içtim ama takıntılarım arttı çarpıntılrım arttıpiskyatrm bana prozac verdi kullan dedi kullan...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Fenalık hissi

    Merhaba hocam. 2 senedir cok stresli hayatim var hala da islerim ters gitmeye devam ediyor. kendimi iyi hissetmemeye basladim artik. çarpıntı sorunum vardi cok kez kardiyologa gittim sonuç psikolojik cikti. ancak bu ara farkli şeyler yaşıyorum milletle otururken bir anda baş dönmesi hissi gibi bir h...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sıtkı KARACA

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ekstrasistol

    Merhaba hocam 27 yaşındayım ve 7 senedir ritim bozukluğu yaşıyorum bazen çarpıntı şeklinde bazen düzensiz atımlar ekstrasistol dendi holterimde sık ves ler çıkıyor son 3yıldır şikayetlerim azaldi ve holter sonuclarım ek atımlarım 24saatlik süreçte 150e indi,fakat son 1ay gece uzandığımda kalbim düze...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı hissi

    Doktor bey iyi günler benim 2 seneden fazla zamandır çarpıntı problemim var kalbim şişip patlıyor gibi hissediyorum sık sıkta kelebek kanat çırpıyor hissiyatı oluyor. bazen nefes almada zorlanıyorum kalp doktoruna gittim göründüm tetkikler yapıldı bi problem olmadığı söylendi ama hala devam ediyor e...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ritim bozukluğu

    Hocam iyi pazarlar malesef yakalatamiyorum holterde takmadı üniversitedeki hoca direk eps dedi oda paralı..parayı ayarlayana kadar bari evdeki kalp ilaçlarından içeyim dedim hocam 1 yıl önce sürekli tekleme ve uygunsuz sinüs tasikardisi için bana concor dideral beloc dilatrend diltiazem ve corolan a...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Hocam iyi günler mutlu hafta sonları dilerim.birsey sorabilirmiyim önemli ; bu geceleri uyandıran 200-250 bazen 40 dk süren ne olduğu belli olmayan düzenli düzensiz aritmi hala yakalanamadı holter takmadılar.bende eps parası babam ayarlayana kadar kendi kafama göre concor başladım concor 5 in yarıs...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Vetrikular atim

    Hocam kolay gelsin...dün holter taktirmiştim sonuçta 148 adet ves var başkaca da bi aritmi yok...hocam akşam 22 gibi veslerim yoğunlaştı hocamızdan özellikle o kısımları incelemesini istedim bir sattlik sürede yaklaşık 20 civarı ves olmuş... hocam bi yerde "bir ekstra bir normal bir ekstra 3 normal...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x