Bilmeden ilaç kullandım

  • Merhaba hocam hamile oldugumu bılmeden zerotanın(akne tedavisi için)kulladım daha once hıc ıcmemıstım suan 6 haftalık hamıleyım muhtemelen 2.-3. hafta arasında sadece 5 kapsül içtim haptan sonra hıç içmedim getam'a gideceğim .sizce bebeğim etkilenmişmidir?Daha önce aynı vakayla karsılastıysanız sonuc hakkında bilgi verırmısınız?Gebeliği sonlandırmalımıyım

  • Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Esra Ayşin Tonguç

    Maalesef bu ilaç gebelikte hic kullanilmamasi gereken bir ilaç.gebeliği sonlandirmaniz gerekebilir.


  • Ankara Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

    Site içerisinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.
    Bu soruya oy verin :

    Diğer Hasta Soruları

    • Dogum kontrol hapı

      Merhba hocam 2 yıllık evlıyım pko oldugu ıcın yaklasık 4 senedır aralıklarla dogum kontrl hapı kullandım ancak 2 yıldır aralıksız kullanıyorum. 2 ocakta normal adetimi oldum yanı zamanında olması gerekenı ancak ılacı unuttugum ıcın ıcmedım ve 15 ocakta tekrar adet gordum sımdı hesaplamama gore 24 su...

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Ayşe Akbulut

      Op. Dr. Ayşe Akbulut

      Hatırlar hatırlamaz eksik dozu almalıydınız,yanlış kullanım olduğundan adet düzeniniz bozulacaktır, bekleyip diğer mens nezaman olursa onu saymalısınız

    • Kızlık zarı muayene

      Kız arkadaşımla tam anlamıyla ilişkiye girmedik sadece sert bastırdığımı acıdığını lakin daha sonra kanaması olduğunu söyledi daha sonra evlendik ilişki sırasında kanama falan olmadı kontrol için sizinle görüşmek isterim ... onuda rencide etmeden konuyu çözmek istiyorum . gerçekleri öğrenmem laz...

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Ayşe Akbulut

      Op. Dr. Ayşe Akbulut

      Eşinizi muayeneye götürmelisiniz

    • Doğum kontrol hapı

      Merhaba 25 yaşında evli bir bayanım. benim sorum; doğum kontrol hapını 1 kutu kullanıp ara verdim birkaç ay kullanmadım sonra tekrar 1 kutu daha aldım içtim. böyle bir kullanıp bir ara verip tekrar kullanmanın bir sakıncası olur mu? ileriye yöenlik kötü olur mu? teşekkür ederim

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Alparslan Baksu

      Prof. Dr. Alparslan Baksu

      Doğum kontrol hapları böyle kullanılmaz. ara vermek ilacın yan etki risklerini arttırır. düzenli kullanmak daha faydalı



    • Hamilelik şüphesi

      Hocam merhaba. bende çikolata kisti var doktora gittim ve bana doğum kontrol ilacı olan diennelle ilacını verdi. bir ay boyunca kullandım bitti ve tam akıntım gelmeye başladı adet olacakken tatile çıkmam gerekti ve primolut-n ilacını üç gün boyunca alarak adetimi erteledim. bu üç gün süresinde bir k...

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Sevim Turhan

      Op. Dr. Sevim Turhan

      Gebelik olasılığı yok merak etmeyin adet olursunuz, iyi günler dilerim

    • Cevabınıza ihtiyacım var:(

      Ilişkim 9 ocakta oldu. tam bir birleşme olmadı sürtünmeliydi. boşalma da olmadı. reglimi 2 gün gecimeli olarak 16 ocakta oldum. ilk gün kırmızı 1 tl boyutunda 2 damla geldi sonra çok az kahverengi ve pembemsi karışık oldu. 2. gün sabah pedi değiştirdim ve uzun yola çıktım. bu süre zaafında akşama ka...

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Gebeliğin olmadığı kesin ama sizin psikolojiniz ciddi şekilde bozulmuş. madem gebelikten bu kadar korkuyorsunuz, neden doğum kontrol hapı kullanmayıp kendinize işkence ediyorsunuz? size www.drkutaybiberoglu.com, instagram (igtv), facebook, youtube / biberoglu linklerindeki yazı ve videolarımı izleme... Cevabı gör

    • Sivilcelerim

      Doğum kontrol hapı kullanıyorum bir aydır.yüzümdeki t bölgemde iltihaplı sivilceler oluştu. hap mı bu duruma neden oldu?

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Hayır. eski sorunuz henüz baskılanamadı çünkü doğum kontrol hapının cilde etkisi için 2-3 ay hapa devam etmelisiniz. aksine hap sivilceleri baskılar, cildi kurutur ama henüz değil. size www.drkutaybiberoglu.com, instagram (igtv), facebook, youtube / biberoglu linklerindeki yazı ve videolarımı izleme... Cevabı gör



    • Regel dönemi

      Ama oo kadar kan idrar testi yapıldı birşey çıkmadı sadece idarar yolunda enfeksiyon var dedi doktor oo yüzden de ağrı yapabilrmi?

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Emine Aylin Totan

      Op. Dr. Emine Aylin Totan

      Doğum kontrol hapı ile adet dönemi ağrıları kontrol altına alınabilir

    • Gebelikte basit kist

      Hocam ben kistim varken hamile kalmışım basit kist, yazın 6 cmdi şuan 5 cm. bugün biraz kabızlık vardı sonra sol yumurtalığımda hafif ağrı başladı, normalde kabız olunca ağrırdı kistli taraf. şimdi 10 haftalık hamileyim bişey olur mu,ağrı normal mi kist varken. öyle çok şiddetli değil ara sıra girip...

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Sevim Turhan

      Op. Dr. Sevim Turhan

      Kist nedeniyle ağrı olabilir, ama yine de ağrı çok olursa kontrole gitmeniz uygun olur, kistler bazen acil ameliyatlar gerektirebilir, iyi akşamlar dilerim

    • Doğum kontrol hapı kullanmalı mıyım?

      Çok teşekkür ederim hocam. peki doğum kontrol hapının faydası olur mu? bazıları ilk çocuk olmadan kullanmanın kısırlığa yol açtığını söylüyorlar.

      Doktor Cevabı:
      Dr.Öğr.Üyesi V. Yavuz Tokgöz

      Dr.Öğr.Üyesi V. Yavuz Tokgöz

      Doğum kontrol hapı düzenli adet görmenizi sağlayabilir. bu arada kaynağı net bilinmeyen kaynaklardan alınan bilgilere itibar etmemenizi öneririm. iyi günler.



    • Risk var li

      Hocam kolay gelsin 4 ay sonra yapilan idrar testi kesin sonuç verir mi bu sure zarfinda son iki kanamasi biraz erken oldu. riskimiz var mi tesekkur ederim

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Riskiniz yok ama madem bu kadar gebelikten korkuyorsunuz doğum kontrol hapı kullanmayı düşünün. size www.drkutaybiberoglu.com, instagram (igtv), facebook, youtube / biberoglu linklerindeki yazı ve videolarımı izlemenizi öneririm.

    • Gebelikle ilgili sorunlar

      Kutay bey merhaba şuan 24+3 günlük hamileyim ve yaklaşık 1 aydır sol göğsümün alt tarafında minik bi bölgede üst kısımda yani derimde hissediyo gibi bi karıncalanma uyuşma gibi bişey hissediyorum arada bazı hareketlerimde sanki orda ince bi tel varda çıt diye o kırılıyo gibi bişey oluyo çok rahatsız...

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Gebelikle ilgili bir sorunun işareti değil. endişe etmeyin. bebek büyüdüğü için eskiden var olan örneğin bir yapışıklığı geriyor olabilir. diyebet hastalığında bu tip lokal şikayetler görülebilir. şeker yükleme testinin normal olduğundan emin olun. özellikle o bölgenin ultrasonu bir fikir verebilir.... Cevabı gör

    • Karacigerde leke

      Merhaba hocam bir kac aydir kizimin cisinde protein kacakligi tebit edildi ve bazi rontgen felan cektiler karacigerde leke cikti ve dok torlar kontrol altinda kalalim buyuyup buyumedigine ve ben napicagimmi bilmiyom nasil yapiyim yiyeceklerine dikat ediyom baska nasil yapicagimmi bilmiyom sizden on...

      Doktor Cevabı:
      Uzm. Dr. Murat Emin Güveli

      Uzm. Dr. Murat Emin Güveli

      Merhaba geçmiş olsun. karaciğerde leke ile ne kastettlklerini anlamam için rapor sonucunu görmem gerek. raporu ayrıntılı olarak yaziniz



    • Adet düzensizlikleri

      Hocam anlattığım sorunlardan dolayı geçen ay doktora gittim ultrasonda bir şey görülmedi regl olunca hormon testleri yapılacak dedi bu hafta da onun için kan verdim. bir ay önce gittiğimde her ihtimale karşı diyerek ca testleri yapıldı ca 19-9 ve ca125 normal değer aralıklarındayken, ca15-3 testi 30...

      Doktor Cevabı:
      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Prof. Dr. Kutay Biberoglu

      Sorunun hormonal hastalıkla bir ilgisi yok. ca15-3 normal kabul edilebilir. muayene ve ultrason normal ise daha ileri bir tetkike gerek yok. ponstan her hangi bir nsaid grubu ilaçtır ve adet ağrısı için sorunsuz kullanılabilir. 12 saatten daha sık alınmamalıdır. midenize dikkat edin. hiç bir şey bul... Cevabı gör

    • Hamilelik şüphesi

      Hocam merhaba. bende çikolata kisti var doktora gittim ve bana doğum kontrol ilacı olan diennelle ilacını verdi. bir ay boyunca kullandım bitti ve tam akıntım gelmeye başladı adet olacakken tatile çıkmam gerekti ve primolut-n ilacını üç gün boyunca alarak adetimi erteledim. bu üç gün süresinde bir k...

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Kemal Hükmen

      Op. Dr. Kemal Hükmen

      Risk yok adeti bekleyin

    • Regel dönemi

      Hocam adet dönemim çok ağrılı geçiyo napmalıym lütfen yardımcı olun banaa oo kadar doktara gittim birşey yok diyip geri yolluyolar ilaç bile yazmıyolr lüften yardm edin allh rızası için 😔

      Doktor Cevabı:
      Op. Dr. Emine Aylin Totan

      Op. Dr. Emine Aylin Totan

      Adet dönemi ağrısına dismenore denir. genellikle sebepsizdir fakat yumurtlama bozukluğu , çıkolata kisti , vajinal enfeksiyonlar nedenli de olabilir. genellikle adet döneminde ağrı kesici ilaçlarla tedavi ederiz, bu tedaviden fayda sağlanamazsa doğum kontrol hapları yumurtlamayı baskılanarak ağrılı... Cevabı gör






    .
    x