Benim babam 76 yaşında ve şeker hastası.sağ gözüne lazerle tedavi yapıldı a

  • benim babam 76 yaşında ve şeker hastası.sağ gözüne lazerle tedavi yapıldı ama bir işe yaramadı ve hiç görmüyor.sol gözüne ise 1buçuk yıl kadar önce katarakt ameliyatı yapıldı ve yüzde 30 gördüğü söylendi.geçenlerde gittiğimiz doktor şeker hastalarına özel bir ilaç olduğunu ve bunun görmeyi biraz daha arttıracağını söylerek ilacı göze uyguladı ve exocine verdi kontrole gidicez fakat gözünde ağrı ve kızarıklık oluyor.acaba bu ilacın yan etkisi yada zararı olabilir mi?

  • Doktor Cevabı:

    Diabet (şeker) hastalığı vücüdun pek çok organ ve dokusunda hasara ayni zamanda gözde ciddi görme kaybı ve ilave problemlere (katarakt, göztansiyonu vs) neden olabilen sevimsiz bir hastalıktır babanızın uzun süre düzenli şeker kontrolünde olmadığı ve ileri derecede retinopati ile hekime başvurduğu anlaşılmaktadır sol gözüne yapılan ilacın muhteviyatını yazmamışsınız tahminime göre bu ilaç şeker hastalarında görülen kistik sarı nokta hastalığı(maküla ödemi) tedavisi için uygulanan göz içi kortizon enjeksiyonu olabilir bu tedavinin görme üzerine olumlu etkisi 1-2 haftada görülür ancak zaman içinde bu etki azalarak kaybolur ve tekrarı gerekir yan etkileri de olan bir tedavidir örneğin enfeksiyon riski, göz tansiyon artışı , katarakt gibi. yakın takip altında uygulanmalı bu esnada diğer tedavileri (laser vs) devam etmelidir iyi günler

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x