Beden dismorfik

  • Merhaba hocam. Ben yürürken hareket ederken aklım hep kalçamın nasıl hareket ettiğinde kalıyor. Mesela eğer kırıtıyor gibi görünüyorsam insanlar beni eşcinsel sanıcak diye korku kaygı oluşuyor. Bu durum beni çok rahatsız ediyor. Ve insanlarda bu durumumu farkedip benim yürüyüşümü izliyor gibi geliyor. Kırıtıyor gibi mi görünüyorum eşcinsel dicekler diye yürürken çok kaygı duyuyor ve kasılıyorum bu yüzden elim ayagım birbirine girip yürüyüşümde bozuluyor. Mesela sokakta herkes yürüyüşüme bakıcak arkamdan izlicek diye bir kaygı oluşuyor. Bu benim birçok faaliyetimi engelliyor. Kalçalarımın yürürken görünüşüne kafayı taktığım için. Pskiyatri hekimi vücut dismorfik bozukluğu dedi. Vücut dismorfik bozukluğu terapi gördüm aslında böyle bir durumun olmadıgının farkındayım. Ama bu kaygıların çok şiddetlendiği eski zamanlarda kendimi okadar kasıyordumki bu sefer özürlü gibi yürüyordum. Bu durumdada arkadaşlarım gerçekten yürüyüşümle dalga geçtiler eşcinsel gibi yürüyor dediler. Hatta kaygılarım onların dalga geçmesini referans alarak iyice kötüleşti. Gittiğim terapistler doktorlar yürüyüşümde böyle bi durum olmadıgını söylediler hafif azaldı. Ama o kendimi kastıgın zamanlardaki dalga geçişleri eşcinsel deyişleri aklımdan gitmiyor. Şimdi herkes böyle diyormuş gibi geliyor. Bi öneriniz yorumunuz varmıdır hocam?

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar, çok fazla düşünceler içerisinde olduğunuzu ve bunun size zarar verdiğini görmekteyim. bu durumu çözebilmek için düşüncelerinizin altında yatan temel nedenlere inmemiz gerekiyor. sizin de çabanız ile beraber bu düşünceleriniz üzerine çalıştıkça ilerlemeler kat edebiliriz. sağlıcakla kalın

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 5 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Dismorfofobi

    Aynaya bakıp bakıp çirkin olduğumu görüyorum. anneme ve arkadaşlarıma sürekli soruyorum yüzüm normal mi diye ama arkadaşlarıma çok fazla sormuyorum çünkü benim takıntı yaptığımı düşünüp dalga geçmesinler diye. annem sürekli yüzümü normal olduğunu söylüyor ama aynaya her baktığımda o kırmızı çirkin s...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Fatih Kayhan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Depresyonhali

    Hocam saygilar oglumun sirt ve omuzlarinda fazla kil oldugu icin agda yapti batik izleri oldu bunu sorun saplanti yapti bu kil ve izler yuzunden depresyona girdi lustral kullaniyor ona olumlu yaklastigimizda daha hircinlasiyor bu durumda ne onetirsiniz epilasyon yapacagimizi soyluyoruz sma yinede ge...

    Doktor Cevabı:

    Psk. Melike Feyza Yönten

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlacı bırakmalı mıyım

    İlacımı bırakmalı mıyım hocam merhaba ben 6 aydır paxera kullanıyorum ilk başlarda çok net etkisini gördüm fakat son 1 aydır falan etkisi biraz hafiflemeye başladı. ara sıra gerginlik yaşıyorum birde ben kilo almak istemiyorum bu ilaçla birlikte iştahım arttı ilacı bırakmak istiyorum doğru mudur te...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Citoles i bıraktıktan sonra

    Merhaba ben 23 yaşındayım dokuz aydır citoles kullanıyordum son iki hafta 5 mg aldım ve bıraktım bırakalı bir haftadan fazla oldu ama aniden baş dönmesi baş ağrısı başladı gözlerimin kaydığını hissediyorum.bu şekilde bir haftadır devam ediyo kbb ve nöroloji ye de gittim ama bi sorun olmadığını söyle...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Beden dismorfik bozuklugu

    Merhaba 17 yaşındayım ve 14 15 yaşlarından itibaren başlıyan boyumla ilgili bir rahatsızlık var tabanlı ayakkabılar giymeme gibi örn bot yüksek taban ve bir ortama girdigim zaman kendimden uzun birisi varmı diyye bakıyorum herzaman boyumu düşnüüyorum boyum 190 civarı hiç doktor vb biyere gitmedim ve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Damla Kankaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Iyi günler merhaba

    Iyi çalışmalar hocam. yürüyüşümü begenmiyorum ve sürekli ve aşırı kaygılarım obsesyonlarım yürüyüşümle ilgili. kompulsiyonlarımda kendimi aşırı kasıyorum yamuk yürüdüğümü düşündüğüm için kasılarak robot gibi yürüyorum ve bu da dikkat çekiyor. 6 senedir bir ilerleme kaydedemedik va hatta daha da agır...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Piskolojik yardım

    Hocam kusura bakmayın çok soru sordum affınıza sığınarak bir sorum olacaktı doktora gittim de aripa 5mg lustral 100 m g ve remeron 30 mg önerdi sizce uygun mu tedavim için şimdiden teşekkürler..

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Servet Ebrinç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Piskolojik yardım

    Iyi günler..23 yaşında erkeğim 5 ay önce kullandığım selectra 100 mg rexapin 2.5 mg ve welbutrin 300 mg ilaçları aniden bıraktım ondan sonra depresyon ve vücuduma takıntılarım başladı çeşitli doktorlara gittim okb diyen oldu kimlik bölünmesi diyen oldu ve çeşitli ilaçlar verildi bir doktor okb var...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Servet Ebrinç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hocam saygılar sunarım, benim 18 yaşında bi oğlum var yalnız çocukta vücut

    Hocam saygılar sunarım, benim 18 yaşında bi oğlum var yalnız çocukta vücut disformik bozukluk teşhisi konuldu.doktorumuz misol ve risperdal haplarını verdi ama bu ilaçlarıın tedavi edici özelliği olmadığı konusunda bilgi aldım. sadece sakinleştirme ve uyku saati düzene girdi.. bu disformik bozukluğu...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Cem Tüz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x