Bebekte böbrek sorunu

  • 06 Laboratuvar Sanuçları Test Adı Test Sonucu En Düşük Nor......mal Değer En Yüksek Normal Değer İdrar Kültür (aerob) ÜREME OLDU. Dansite İdrar 1015 1000 1030 pH 7 5 8 Protein Negatif Glukoz Negatif Keton Negatif Bilirubin Negatif Ürobilinojen Normal Nitrit Negatif Eritrosit Negatif HPF 0 4 Lökosit Negatif HPF 04 **********BİRİNCİ SONUÇ******** ÜRİNER SİSTEM ULTRASONOGRAFİSİNDE: Her iki böbrek mormal anatomik lokazisyondadır.Böbreklerin büyüklüğü,parankim kalınlığı ve ekosu normaldir.Sağda pelvikaliektazi saptanmadı.SOL BÖBREK PELVİKALİSİYEL YAPILARINDA GRADE II-III EKTAZİ MEVCUTTUR.RENAL PELVİS ÖN-ARKA ÇAPI 15 MM DİR. mesane tabiidir. ***********İKİNCİ SONUÇ************ Radyoloji Sonuçları ULTRASONOGRAFİ (USG) US. Üriner Sistem Hastanızın Üriner Sistem Ultrasonografisinde : Her iki böbrek normal anatomik lokalizasyondadır. Sağ böbrek büyüklüğü, parankim kalınlığı ve ekosu normal olup, pelvikaliektazi saptanmadı. Sol böbrek pelvikalisiyel yapılarında grade II

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba idrar tahlili temiz görünüyor. örnek, torba yapıştırılarak alaındı ise, kültürdeki üremeyi ciddiye almamak lazım. ultrasonda, sol böbrekte orta derece bir genişleme söz konusu gibi görünüyor. önerim, mag-3 diüretik renogram denilen böbrek sintigrafisini çektirmeniz ve böbrekteki genişlemeyi bir de bu şekilde kontrol ettirmenizdir.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Boyumun uzamasını istiyorum

    Merhaba hocam. 15 yaşındayım . annem 1.55 babam 175 boyunda . 1.60 boyundayım ama 5-10 cm uzamak istiyorum . ne yapmalıyım ? boyum daha fazla uzar mı? ne tür şeyler daha fazla boyumu uzatabilir ? ilaç tedavisi var mı? soruma cevap verirseniz çok mutlu olurum. şimdiden çok teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Turgay Baz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gebelikte antibiyotik tedavisi

    Doktor bey merhaba hamile kalmayı planlarken sistit oldum 20 gün içinde 3 kere atak geçirdim idrarımdan kan geldi çok ağrı oldu üroloji doktoruna gittim adetim geçmemişti gebelik şüphesi var deyince test yaptık ve sonuç pozitif çıktı. bol su içtim ama fayda göremedim 2 kere monurol şase kullandım yi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardım hocam

    Hocam allah rızası için yardim edin bebegimde 1 yaşında ateş başladı bir kereye mahsus da şiddetli kusma doktora götürdük landa wbc 22.000 crp 64 cıktı idrar da lokosit 14 14 eritrosit 7 8 antibiyılotik başladılar ertesi gün crp 120 wbc 25.000 gördü.yatis verdiler ultrasonda mesane ve böbrekler de...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Y. Tarkan Soygür

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çocuk üroloji

    Hocam merhaba benim 3 aylık bebeğim var böbrekleri at nalı ymış kimi doktor sıkıntılı bi durum değil derken kimi doktorda ciddi bi durum dedi sizden bi yorum alabilir iyim

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. İlker Akyol

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebek böbrek büyümesi

    Sayın doktor bey / hanım eşim 7. ayında iken ikiz bebeklerimizden 1'inin böbreğinde büyüme olduğu ultrason da tespit edildi. ve doğum gerçekleşti. yine ultrason yapıldı 04/06/2020 tarihinde usg de sağda grade 1 solda grade 2 dilate izlendi ap çapları sağda 3,5 solda 13mm ölçülmüştür. sol böbrek t...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Aslı Yıldız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İdrarda kanama

    Merhaba hocam 27 yaşında 26 haftalık hamile bir bayanım.3 sene önce böbrek tası ameliyatı oldum.gecen sene mr a girdim bobrekte tas yoktu.2 gün önce idrarımdan kan geldi kasıklarımda ağrı oldu sadece baska bir sikayetim olmadi 2 gün sürdü ama yoğun bir kandı idrarım resmen kıpkırmızı kandı acile git...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sperm sıkıntısı

    Hocam tecrübeli bir doktora ulaşmaya çalışıyorum. eşimin devlet hastanesinde yaptırdığı sonuçları; ilk ultrason testimde sol tarafımda hafif sıvı birikmesi vardı bunun için 10 gün antibiyotik kullandım. ve doktor tavsiyesi ile sadece 1 kutu promotil men ilaç kullandım. spermogram testi hacim 3,0...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Muharrem Murat Yıldız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kronik bobrek

    Hocam saygılar sunarım benim sorum su bi yakinimin kreatin değeri 1 ile 1.11 felan oluyo protein kaçağı yok bu değerle hamilelik olabilir mi ilk hamilelikte biraz sıkıntı olmuş hamilelikten sonra bu değer çıkmış ama bebek istiyo cevaplarsaniz çok sevinirim teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilelik ve kramp agrilari

    Hocam merhaba bende 34 haftalik hamileyim ama surekli idrar yolu enfeksiyonu yasiyorum bunun yani sira bobregimde büyumede baslamis ve agrilarim ne kadar ilac kullansamda tekrarliyo doktorum bana agrilarin oldugunda endol fitil kullan dedi arada bi kullandim kullandigimda beni cok terletiyo bunun ya...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İsmail Fahri Öçer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sol böbrek pitotik-ektopik

    Sol böbrek pitotik-ektopik yerleşimlidir(alt kadranda).sol böbrekte rotasyon anomalisi mecvut olup,ektrarenal pelvis görünümü göstermektedir.sol böbrek konturları minimal düzensizdir. deniliyor hocam. sormak istediğim böbreğim tam olarak nerede? ters dönük mü? işlevi mi düzensiz(konturları mini...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Güven Aslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gebelikte dikloran iğne kullanımı

    Hocam merhabalar, 7 haftalık hamileyim. şiddetli böbrek ağrısı şikayeti ile hastahaneye gittiğimde taş düşürdüğüm söylendi. serum içerisinde verilen buscopan ve metpamid şikayetlerimi hafifletmeyince dikloran iğne yapıldı. araştırınca dikloran’ın gebelikte kullanımının sakıncalı olduğunu kategoris...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Alparslan Baksu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Böbrek sintigrafisi

    İyi gunler hocam 5 aylik bebeğe cekilen bobrek sintigrafisinin uzun donemde bebege bir zarari olurmu?maruz kaldigi radyasyondan dolayı?cevapladignz icin cok teşekkür ederim iyi günler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ersen Alp Özbalcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bebek gelişimi

    Bebeğimin doğum kilosu 2980gr böbreği çocuk nefroloğunda takip altında bu son ay böyle kilo az almasından dolayı sorun var mı diye düşündük ateşi falan da çıkmadı ama hareketi ve terlemesi arttı ondan olabilir mi acaba? teşekkürler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nilgün Dağdeviren (Demir)

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Böbrek genişlemesi

    Hocam mrb. benim 4 buçuk yaşında bir oğlum var ve halilelik süreci boyunca tek böbrekte kist var buyuyo küçülüyor denildi ve tek bobrekli doğdu. şimdi 18 haftalık ikinci bebeğime hamileyim buda kız ve yine iki böbrekte de genişleme var denildi. biri 4 diğeri 3 veya 5 mm di sanırım. bildiğim kadarıyl...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ersen Alp Özbalcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebek idrari

    Bebegim iyi bir beslenme.yapmadigi icin idrar tahlil verdik protein neg bilirubin neg keton negatif ürobilirojen neg ph 7 nit neg sg 1.015 renk yellow ascorbik asit +1 lokasit her sahada 1 idrar kulturu temiz ascorbik asitin pozitif olmasi bobrektw bi sorun oldugunumu gosterir cok endiseliyim daha 4...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Ramazan Faruk Yerlioğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x