Bebeğimiz biberonla mama yediginde ara ada burnundan geliyor

  • Bebeğimin burnundan arada yedigi sümük olarak geliyor neden kaynaklanıyor? Şuan on aylik yigenim sonda ile besleniyor yavastan ağızla da vermeye alistirmak için ara ara agizdan mama veriyoruz. Su veriyor uz. Yutarken bazen zamanla burnun dan az bir şekilde yedigi sümük şeklinde geliyor. Bu ciddi bir sorun mu yani ciğerine kaçış oluyor mudur? Ne yapmalıyım. Sık rastlamiyoryz bu durumu. 34 hafta prematüre bebekdi. Emme ve yutma fonksiyonlari gelişmediği için sonda ile besleniyor. Şimdi yeni yeni geliştiği için arada ağızdan veriyorz. Genelde suyu agizdam biberonla iciyor.yardimci olup bilgi verirseniz sevinirim

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, prematüre bebeklerde yutma bozukluğu görülebilmektedir. belli bir süre sonda ile beslenmek zorunda olması da yutmasının gelişmesini geciktirmektedir. bebek kilo aldıkça ve geliştikçe ağızdan küçük porsiyonlar şeklinde beslenme desteklenmelidir. özellikle bu desteğin gündüz saatlerinde ve çocuk dik pozisyonda iken yapılması gerekmektedir. zaman zaman tarif ettiğiniz gibi burundan gelmeler yaşanabilir. boğulup morarma ökzürük şikayetleri yaratıyorsa ısrar etmemek gerekir. bu arada mide reflüsü de eşlik ediyor mu incelemek gerekir. ona göre reflü ilaçları da kullanması gerekebilir. çözülebilecek ancak sabır gerektiren bir süreçtir. besleme takibinin düzenli yapılması ve besinsel eksiklik olmaması açısından düzenli takiplere götürmenizi tavsiye ederim.

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam ağızdan gıda veriyoruz gündüzleri. Yerken bi sorun yaşamıyoruz. Az veriyoruz. Bir sorun olmuyor. Birde çok heyecanli yutarken.sonradan heyecanı yendimi güzel yutuyor. Burnundan az bi miktar geliyor öksürük morarma yok şükür ben burnundan geldiği için vermiyorm mamayi biberonla. Burnundan gelme sıkıntı olmuyor derseniz ara ara biberonla burnundan az miktarda gelse de vermeye devam edeyim mi?. Pirinç unu veriyorum ara öğünden bir saat önce. Birde cicbebe var 1 tane yumuşatıp onu veriyorm. Ayri ayri ara öğünde günde 1 kereye mahsus veriyorm. Kontrol götüreceğiz fakat yol sıkıntıları anca açıldı. Gidicez.

  • Hocam birde idrarı yani çiş i de keskin kokuyor neden kaynakli olabilir. Birde gözlerinin altı kızarık oluyor. Bu hafta muayenelerine götürücegim. Sizden bu konularda Bilgi alıyorum ki ona göre muayene dr. Larina götüreegim

  • Doktor Cevabı:

    İdrar yolu enfeksiyonu var mı diye tetkik etmekte fayda var. gözleri için görmeden muayene etmeden bir şey söylemek yanlış olur, muayene eden hekim size gerekli bilgiyi verir.

    tarihinde cevapladı.
  • Ağızdan kaşıkla çorba vs gıdalar vermeye başladık. pazartesi muayenelerine götürduk ağızdan beslenmeye başladığı için ng sjnj çıkarıp yedirin dedi gastroenteroloji doktoru. Ngsiz suan.. doktor kararı ile yemek yiyor bir sorun yok ama yedigi zaman biraz gectimi hırıltısi oluyor Kuru öksürük eşliğinde. Ciğerler ile alakalı bir sorun çıkmamışti biraz sıkışık dediler havalarini kullanıyorz ventolin ve budecort acaba bu hırıltı kuru öksürük neden olabilir hocam. Yemekle mi alakalı?... Birde gece mama veriyoruz biberonla içmeyi kabul etmiyor bardakla az az içiyor veya kaşıkla veriyorz. Gece beslenmesi zor olduğu için bu yuzden ng sini tekrar taktirmayi düşünüyorum sizce ne yapmalıyım. Ngsiz yemeye alışması için az az beslensin mi geceleri yoksa ng takdiralim mi

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, hırıltılar reflü ile ilişkili olabilir; reflü tedavisi ve kıvam arttırıcı kullanabilirsiniz. besledikten sonra en az bir saat geçtikten sonra yatırmalısınız. ng siz beslemekte yarar var-yutma fonksiyonunun gelişmesi açısından.

    tarihinde cevapladı.
  • Thicner var kullanıyoruz mamada. Sulu yemekler veya süt ekmek yoğurt ekmek gibi yiyecekler verirken de içine koyabilir miyiz kivam artırıcı.? Öksürük ve hırıltı in geçmesi için ne yapmalıyım


İstanbul Çocuk Doktorları uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalp ritim bozukluğu, taşikardi atağı, koroner arter

    Hocam merhaba, babam 59 yaşında koroner arter hastası. 2004 senesinde kalp krizi geçirmesi sonucuyla tıkanan üç damarı açıldı bypass ameliyatı vs. son zamanlarda batma ve çarpıntı hissinin rahatsız ettiğini söylemesiyle; ekg çekildi ve iki kez holter takıldı ölçümler için. ilk ölçümde doktoru beloc...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ekstrasistol

    Hocam iyi günler.2 hafta önce doktora gittim aritmi hissediyordum ikili atımlar yaşıyordum.holter takıldı sonucunda “sik aev olan sinüzal taşikardi”yazıyordu.eko ve ekg temiz çıktı.doktorum ilaca gerek olmadığını sporun yeterli geleceğini söyledi.hocam iki gündür üçlü ekstrasistol hissediyorum ve ba...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Midem yapisiyor daraliyorum sinirden kendimi kasiyorum

    Trankabuskasi 10 gun daha kullandim yine gecmedi. onun disinda psikolojimin yerinde oldugunu dusunuyorum. panik atagim anksiyetem yuzunden gidemedigim tatile ve köyüme gittim 1 hafta yendim yani bu psikolojiklik durumu. ama mide yapisma hissiyatim iyice yayildi bagirsaklarima kadar indi agrısi. daya...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Alternatif tedavi ve dr. değişimi

    30 senedir tip 2 bipolar bozukluk hastasıyım. 53 yaşındayım. hep aynı doktor tedavimi yürüttü. hastane öyküm olmadı ve senede b1ya da 2 atak geçiriyorum. ilaç tedavisinin şart olduğunubiliyorum, başka bir tedavi yöntemi varmı? doktorum dan memnundum ama yaşı 75 oldu diye doktorumu değiştirmeyi düşün...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mehmet Levent Soylu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustral paxera

    Hocam iyi bayramlar.tiroit hastasıyım 20 yıllık panik anksiyetem var.7 yıldır uygunsuz sinus tasikardim var son 1 yıldır da holterlerde yakalanamayan yürürken ekstrasistol ataklarim var üstüste ve bu bende fobi yaratti ayağa kalkmak istemiyorum. bazen oluyor yine ve düşük tansiyondan kalp ritim ilac...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mehmet Levent Soylu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İşin içinden çıkamıyorum

    Merhaba güzide hanım sorumu cevaplarsanız çok rahatlıcam ben haberlerde izlediğim bi kaç haberden sonra acaba ben sapıkmıyım diye düşündüm sonra internette araştırma yaptım bende bir parafilik bir bozuklukmu var diye günlerce uyuyamadım çok korkuyordum sonra tekrar araştırma yapmaya devam ettim ve c...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Güzide Türkyılmaz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • At nali bobrek

    Sayın doktorum benim bi sroun olucak böbrek üstü bezlerinin nasıl çalıştığını nasıl anlarım ve hocam ben de at-nalı böbrek var bobreklerime baktırmak istiyorum ilaçlı böbrek tomografisine mi girmeliyim bu mu gosteriyor sadece yoksa tüm karın ilaçlı tomografi de olur mu valistigini ogrenmek adina de...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ferhat Ateş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Panik atak

    Hocam iyi akşamlar, ben panik atak hastasıyım. anksiyete depresif bozukluk sıkıntıları filan da yaşıyorum ve bir süredir ilaç tedavisi görüyorum. ilaç kullanırken gayet iyi olduğum için ve artık gebelik planladığım için dr kontrolünde ilaçları bıraktım. şuan gebe kalmış olabilirim henüz net bir sonu...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Koruma durumu hakkında

    Hocam merhabalar ben 1 senedir pcos nedeniyle diane 35 kullanıyorum. geçtiğimiz ay son 3 hapımı almadım regl oldum ve her zamanki gibi 8. gün yeni kutuya başladım. yeni kutuya başladığım bu ay ilişkim oldu ilacın korumasında herhangi bir azalma olabilir diye prezervatif kullandık ve prezervatif var...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Lustral ve gebelik

    Merhaba hocam ben 19 haftalık hamileyim.ağır depresyon ve kaygı bozukluğum olduğu için gebelikten çok öncr citoles 20 mg kullanıyordum.ilacı bırakınca hastalığım tekrarladığı için doktorum lustral 50 mg a başlattı.lustrale başladıktan yaklaşık 5 ay sonra falan hamile kaldım.gebeliğimin başından beri...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Zeliha Yazıcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çok yoruldum

    Merhaba hocam bende senelerdir süren okb var ve psikiyatriste görünmeyi düşünüyorum son 1 yıldır cinsel takıntılarım yoğun derecede var ayrıca trans bir erkeğim ben sapik miyim ben istediğim bedende yani erkek olarak dogsam tecavüzcü olur muydum ben tacizci miyim ben pedofili miyim bir çocuğu tecavü...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Buket Ünver

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Göbek deliği ağrısı

    Hocam iyi günler benim göbek deliğimde iğne batar gibi his oluyor bazen ağrıyor ve acıyor. ağır bir idrar yolu enfeksiyonu geçirdim ama tekrarlıyor. ayrıca sağ yumurtalıkta kistim çıktı. şu an adet dönemimdeyim. karnımda sanki bir şey geriliyor ve bazen hareketlilik oluyor genelde sağ tarafta. dışkı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Bahadır Ege

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kolon kanseri

    Hocam dışkıda kan ve dışkının son kısımının incelmesiyle(ilk kısımlar normal) ilgili genel cerrah doktoruna başvurdum asistan muayene etti bişey yok dedi bir de sol tarafımda bağırsağımı elimle hissedebiliyorum hareket edebiliyor ince bir boru gibi yaklaşık 8-10 cm hafif sert bir yapı sanırsam kalın...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Murat Taner Gülşen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ve ağrı hk.

    Değerli hocam, merhabalar birşey sormak istiyorum, yardimci olabilirseniz çok sevinirim lütfen. anksiyete, depresif bozukluk, bir de hastalık hastalıgı takıntım ve gerilim tipi baş ağrım için şuan da 1x1 duloksetin, 2x1 propranolol, 3x1 amitriptilin ve gece ketiapin 25mg kullaniyorum. şuanda ağrıla...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Doğum kontrol hapı sonrası kanama

    Hocam geçen ayın 26 sı ve bu ayın 11 inde ilişkiye girdim ikisinde de boşalma olmadı geri çekilme oldu ( bu sırada hap kullanıyordum ama ilk ayımdı) ve son ilişkimden 6 gün sonra kanamam geldi, adetim önce az geldi ama zamanla arttı. 3. gününde baya bi kanamam oldu akşamında 2. kutuma başladım ve bi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x