Balık tuzlama

  • selam hocam .taze aldığım balığı hiç temizlemeden tuzlayıp buzdolabına koyarsam istediğim zaman çıkarıp tüketebilir miyim?bu uygulamada bir sorun var mı?bilgi verirseniz sevinirim.şimdiden teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba jale hanım yaptığınız uygulama bir salamura yöntemidir yapılabilinir ama tansiyon hastası kesinlikle tüketmemeli etin salamura değeri önemli aldığı bir ısı ile bakteri üretebilir bir zehirleme yaratabilir.balık omega kaynağı ama hasas bir besin ve et türüdür. çok hasas ve dikkatli bir salamura olmalı ve bekletme süresi önemli kısa tutarsanız yine istenmedik bir durum olbilir.3 ve 6 ay arası bir bekleme süresi olmalı kısa süreli işlemlerde temizleyerek derin dondurucuda tutmanız daha sağlıklı iyi günler.

    tarihinde cevapladı.
  • teşekkür ederim .balık için kullandığım tane tuzları yeni balık için tekrar kullanabilir miyim ?bir sorun olur mu?

  • Doktor Cevabı:

    Salamura işlemlerinde tuz bir defa kılanılmalı yoksa daha önce suyunu çektiği balığın oda sıcaklığına getirip tekrar kullanmak bir sonraki balığı iyi kurutmayabilir veya balığı bozabilir yada aynı sonucu vermeyebilir bunun için yeni tuz kullanmak daha doğru olur

    tarihinde cevapladı.
  • Doktor Cevabı:

    Salamura işlemlerinde tuz bir defa kılanılmalı yoksa daha önce suyunu çektiği balığın oda sıcaklığına getirip tekrar kullanmak bir sonraki balığı iyi kurutmayabilir veya balığı bozabilir yada aynı sonucu vermeyebilir bunun için yeni tuz kullanmak daha doğru olur

    tarihinde cevapladı.

Ağrı Diyetisyen uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Tüp mide ameliyat hakkında bilgi almak

    Hocam iyi günler dilerim. ben 28 yaşında 141 kilo bir obezite hastasıyım. insilün direncim dışımda şuan bir sıkıntım yok. tüp mide ameliyat ı düşünüyorum ve yaklaşık 1 ay önce covit olup çok şükür atlattım. ameliyat süreci nasıl olur ve covit atlatmış olmam bir sıkıntı yaratır mı çok merak ediyorum...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Nurullah Bülbüller

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kronik mide bulantısı kabızlık ve ishal

    Hocam ortalama iki yıldır beslenme sonrası dahada artan kronik mide bulantısı şikayetim var aynı zamanda yine kronik kabızlığım ve bu kabızlığı ara ara bölen ishallerim var ishal süreçlerinde karın ağrıları sancılarda oluyor yani dışkım neredeyse hiç normal olmuyor kabız yada ishal, bulantılarım sa...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ramazan Sarı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kolesterolyuksekligi

    Kolesterolyuksekligi kolesterolyuksekligi saygilar bir yil aradan sonra yaptigim tahlilde hdl42 ldl175 tjol 223 trig167 yalniz tahlili ac karnina yaptim ama. bir cay kadigi corekotu yagi ixtim bu degerlere etki etmis olabilirmi ldlyi dusurmek icin hergun yarimsaat yuruyorum baska ne yapabilirim hba...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Cüneyt Hayretdağ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Parathormon ve taş

    Hocam merhaba ben 27 yaşında erkek hastayım. son birkaç yıldır böbrek taşı düşürüyorum. genelde küçük taşlar oluyor, birçok doktor kum diyorlar. bugün kontrole gittiğimde doktorum kalsiyum ve parathormon da istedi. kalsiyum 9.7 (aralık 8.4-10.2) ve parathormon ise 72.6 çıktı. (aralık 15-68.3) doktor...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ferit Taneri

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mide fıtığı ve gastrit

    Hocam iyi günler ben de ufak mide fıtığı ve gastrit var doktor şu an ameliyat gerekmiyo dedi şikayetin cogalirsa ameliyat gerektirir dedi mide koruyucu ilaç verdi ve diyet uyguluyorum şu anda bir kaç haftadır göğsümde ağrı oluşmaya başladı mide yanması zaten vardı ve kabızlık sorunu yaşamaya başlad...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ahmet Nart

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Regl düzensizliği

    Merhaba canel hanım bu ay reglim yaklasık 11 gün sürdü. kanamam kesildi ancak ara zamanda tekrar lekelenme şeklinde kanamam devam ediyor. malum pandemi nedeni ile doktora gitmeye cekiniyorum bu durum 2018 yılında da olmustu tahlil ve ultrasonum temizdi tekrar aynı durum olunca korkmaya basladım bu t...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Canel Çınar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Makatta şişlik dışkılarken kanama

    Mrb, kabızlık sonrası makatta şişlik farkettim, doktora pandemi dolayısıyla gidemiyorum, ablam eczacı procto-glyvenol krem getirdi onu kullanmaya başladım, her dışkılamada kan geliyo ağrı çok yok yani dışkıda ıkınırken zorla çıkarıyorum ve kanıyo, o esnada ağrı oluyo, otururken falan ağrımıyo ya da...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Gamze Kızıltan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Besin eliminasyonunda antihistaminik kullanımı

    Merhabalar, 4 aydır vücut genelinde olan kaşıntılarım için besin eliminasyon diyeti yapacağım. 1 ay boyunca belli gıdaları yemeyeceğim. acaba bu süreçte antihistaminik kullanabilir miyim? sonrasında besin gruplarını tekrar sokmaya başladığımda antihistaminik kullanabilir miyim? teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Ersoy

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kronik kabızlık

    Merhaba doktor bey 4 yaşindaki kızım 1 senedir sürekli kabız ne ilaçlarla düzeliyo duphalac megnesia oralac dulcosoft ilaçları ve sindirim sistemi içinde depriyat kullanıyo ama hiç bir faydası yok diyetine dikkat ediyoruz sadce tam tahıllı ekmek ve sebze bulgur tüketio bol bol su içiyor ama bir t...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Sezai Leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anal fissür

    Hocam merhabalar. bundan yaklaşık 1 hafta önce anal fissür şikayetim oluştu. 3 aydır sıkı diyet yapıyorum ve bu diyetle beraber kabızlık da başladı. acaba kabızlık yüzünden midir yoksa cybh olabilir mi? 8 hafta sonra bütün testleri yaptırmıstım (hiv,frengi(vdrl...vs..) bir sorun yoktu. acaba sebebi...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Alp Yıldız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anal fissür

    Hocam merhabalar. bundan yaklaşık 1 hafta önce anal fissür şikayetim oluştu. 3 aydır sıkı diyet yapıyorum ve bu diyetle beraber kabızlık da başladı. acaba kabızlık yüzünden midir yoksa cybh olabilir mi? 8 hafta sonra bütün testleri yaptırmıstım (hiv,frengi(vdrl...vs..) bir sorun yoktu. acaba sebebi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Sezai Leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anal fissür

    Hocam merhabalar. bundan yaklaşık 1 hafta önce anal fissür şikayetim oluştu. 3 aydır sıkı diyet yapıyorum ve bu diyetle beraber kabızlık da başladı. acaba kabızlık yüzünden midir yoksa cybh olabilir mi? 8 hafta sonra bütün testleri yaptırmıstım (hiv,frengi(vdrl...vs..) bir sorun yoktu. acaba sebebi...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Atilla Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anal fissür

    Hocam merhabalar. bundan yaklaşık 1 hafta önce anal fissür şikayetim oluştu. 3 aydır sıkı diyet yapıyorum ve bu diyetle beraber kabızlık da başladı. acaba kabızlık yüzünden midir yoksa cybh olabilir mi? 8 hafta sonra bütün testleri yaptırmıstım (hiv,frengi(vdrl...vs..) bir sorun yoktu. acaba sebebi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Gökhan Yağcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anal fissür

    Iyi akşamlar fatih hocam. yaklaşık 3 aydır sıkı bir diyet yapıyorum ve bununla beraber kabızlıkta başladı ve bundan yaklaşık 1 hafta önce anal fissür çıktı. kabızlıktan dolayı mıdır sizce? yoksa cybh gibi olabilir mi? ilişkiden 8 hafta sonra cybh teslerini yaptırdım ( hiv, frengi(vdrl) vs...) bi so...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Fatih Çiftçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Göğüs ağrısı

    Merhaba hocam benim yaklaşık 3 aylık bir göğüs ağrısı sırtta vuran şiddetli ağrım var sanki bıçak saplanır gibi ağrılarım oluyor genelde sol tarafta ağrım var sanki kalb krizi geçireceğimi düşünüyorum aşırı derecede çarpıntı yapıyor sağ tarafımdada zaman zaman oluyor göğüs kafesimde sanki hareketlil...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Demet Karnak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x