Babam girtlak kanseri teshisi konuldu

  • Doktor bey Merhaba, Babama gecen hafta Pamukkale Universitesi Hastanesinde Girtlak Kanseri teshisi konuldu. Mr ve pet testleri yapildi. Mr sonucu yarin cikacak. Pet raporuna göre; BULGULAR BAŞ-BOYUN BÖLGESİ Larinkste hava sütununu sağdan daraltan en geniş yerinde 36.4 x 32 mm ulaşan izodens kitlede ve bu kitle ile bağlantılı sağ süperior juguler 27.6x 21 mm konglomere lenf nodlarında patolojik artmış F-18 FDG tutulumu (SUV max: 13.31) izlendi. Sağ süperior juguler ve parotis lenf nodlarından oluşan 25 x 26.4 mm ve bunun inferior komşuluğundaki derin servikal 9.8 x 10.4 milimetrelik konglomere lenf nodlarında patolojik artmış F-18 FDG tutulumu (SUV max: 11.04) izlendi. Diğer baş-boyun bölgesi organlarda patolojik F-18 FDG tutulumu saptanmadı. SONUÇ:SONUÇ: - Larinkste hava sütununu sağdan daraltan izodens kitlede ve bu kitle ile bağlantılı sağ süperior juguler konglomere lenf nodlarında patolojik artmış F-18 FDG tutulumu -Sağ süperior juguler ve parotis lenf nodlarından oluşan konglomere yapıda ve bunun inferior komşuluğundaki derin servikal konglomere lenf nodlarında patolojik artmış F-18 FDG tutulumu YORUM: -Larinkste primer malign tümör ve sağ boyun lokal lenf nodlarında metastaz ile uyumlu aktivite tutulumlarının izlendiği F-18 FDG onkolojik tüm vücut PET/BT çalışması. Sormak istedigim: Baba nasil bir tedavi uygulanmali? En basarili sonucu hangi yöntemle ulasabiliriz? Isin tedavisi basarisi hakkinda kafamda soru isaretleri var. Lazer tedavi icin gec kalinmismidir? Robotik cerrahi yada diger bir yontemle ses kaybi yasanmadan kapali ameliyat yapilabilirmi. Tesekkür eder iyi calismalar dilerim.

  • Doktor Cevabı:

    Öncelikle geçmiş olsun ilk tercih edilmesi gereken yöntem ameliyattır. muayene sonucu tümörün gırtlakta yayılımına göre gırtlağın tamamı da alınabilir bir kısmı da alınabilir. beraberinde mutlaka boyun diseksiyonu dediğmiz boyundaki lenf nodlarının temizlenmesi ameliyatı da yapılacaktır. patoloji sonuçlarına göre ameliyat sonrası ışın tedavisi alması gerekebilir.lazer, robot, kapalı ameliyat gibi yöntemler araştırmayın. sonuçta kanser teşhisi var ve bu hastalığın iyi bir şekilde temizlenmesi gerekir. ses durumunu düşünmeyin şu aşamada.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Kulak Burun Boğaz uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Boynumda beze

    Boyunda beze merhaba serdar bey, şans eseri boynumun sağ tarafında omzuma yakın bölgede elimle bulduğum dışarıdan fark edilmeyen ve çok küçük hareketli bir beze gibi bir şey olduğunu fark ettim. çok endişelendim ve internetten biraz araştırdığımda işin içinden çıkamadım çok kötü şeyler yazıyordu. 2...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Serdar Baylançiçek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Burun şekli

    Hocam merhabalar 18 yaşındayım.ergenlige girdim gireli burnum uzun ve büyük birde şekli sürekli değişiyor.önden bakıldığında iyi ama yandan çok kötü ve sağ profille sol profilde farklı.kucukken kırıldı diye hatırlıyorum ailem kurulmadığını söylüyor ama burun kemiğinde bir yamukluk var.surekli etrafr...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Ertuğrul Kibar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs tümörü müdür

    Hocam bende 4-5 aydır her zaman iki burun deligimde de kan pıhtısı var burnum bazen sağ tıkalı oluyor bazen sol tikaniyor genelde sağ .ama aciliyorlar geri . sabahları kalkınca ağzımda sarı turuncu baznede kırmızıya gibi bir şey oluyo yapiskan burnum yanda bakıldığında baya bı eğri son zamanlarda bu...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Levent Çoban

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sinüs tümörü müdür

    Hocam bende 4-5 aydır her zaman iki burun deligimde de kan pıhtısı var burnum bazen sağ tıkalı oluyor bazen sol tikaniyor genelde sağ .ama aciliyorlar geri . sabahları kalkınca ağzımda sarı turuncu baznede kırmızıya gibi bir şey oluyo yapiskan burnum yanda bakıldığında baya bı eğri son zamanlarda bu...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Mehmet Aşık

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs tümörü müdür

    Hocam bende 4-5 aydır her zaman iki burun deligimde de kan pıhtısı var burnum bazen sağ tıkalı oluyor bazen sol tikaniyor genelde sağ .ama aciliyorlar geri . sabahları kalkınca ağzımda sarı turuncu baznede kırmızıya gibi bir şey oluyo yapiskan burnum yanda bakıldığında baya bı eğri son zamanlarda bu...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Yavuz Selim Yıldırım

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs tümörü müdür

    Hocam bende 4-5 aydır her zaman iki burun deligimde de kan pıhtısı var burnum bazen sağ tıkalı oluyor bazen sol tikaniyor genelde sağ .ama aciliyorlar geri . sabahları kalkınca ağzımda sarı turuncu baznede kırmızıya gibi bir şey oluyo yapiskan burnum yanda bakıldığında baya bı eğri son zamanlarda bu...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Sevtap Akbulut

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sinüs tümörü müdür

    Hocam bende 4-5 aydır her zaman iki burun deligimde de kan pıhtısı var burnum bazen sağ tıkalı oluyor bazen sol tikaniyor genelde sağ .ama aciliyorlar geri yaşım 19 acaba hangi hastalıklar böyle belirti verir. tansiyon ölçtüm 14-8 çıkmıştı sabahları kalkınca ağzımda sarı turuncu baznede kırmızıya gi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Müge Özcan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Boğazda takılma ve kıtt sesi

    Merhaba sn. merhaba hocam. pandemi döneminde malum evde aburcunur tüketimi ile reflü şikayetlerim arttı ve 8 haftadır protonimhibitoru tablet kullanıyorum ancak, boğazımda bir tükürğümü tutarken takılma ve yuktunurken tık diye bir hissediyorum. ama yemek yerken sorun yok. mayıs ayında bir boyun ultr...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hakan Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yutkunmada ağrı

    Hocam merhaba benim sıkıntı yutkunurken esnerken sag cene altinda ağrı ve tukuruk artışı oluyor yutkundukca mide bulantisi kulak agrisi yutkundukca guruk şeklinde ses oluyor reflu deniyor ama 4 aydır ilaçlarını kullanıyorum hiç bi fayda yok.pandemi nedeniyle hep dışardan bi çare bulurum diye hastane...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Selçuk Onart

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Boğazda nabiz

    Anladım hocam sağolun peki bu durum geçici midir? teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Selçuk Onart

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Burun nefes alma verme ve burun kemeri

    İyi günler diliyorum ileri derece nefes alma problemi yaşıyorum ve burun kemerim var ama devlet hastaneleri şu an koronadan kaynaklı ameliyat yapmıyorlarmış sanırım görmeden bir şey diyemezsiniz ama ortalama fiyat öğrenmek istedim?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hakan Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kulak önü şişlik

    Merhaba hocam iyi günler benim 1 kaç aydır farkettigim tam kulak önümde nohuttan az küçük bir şişlik var. ne zaman oluştuğunu tam bilmiyorum. sert ve hareket etmiyor normalde beni hiç rahatsiz etmiyordu ama bugun biraz oynayınca kulagim ağrımaya başladı. çok korktum hocam tümor falanmıdır acaba ? 1...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Rasıh Gökhan Olgay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Boğazda nabiz

    Hocam berhabalar benim sık sık boğazımda aynı bir şey yersinizde boğazınıza takılır yutkunamazsınız durumu gibi bir durum var yani boğazım düğümleniyor ve boğazımda nabız atışı oluyor elimi koyduğum zaman atışı hissediyorum hatta aynaya baktığımda bile görebiliyorum ve bu anlık filan olmuyor saatler...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Selçuk Onart

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nefes darlığı

    Mrb hocam benim ani gelisen ağızda yapışkan sıvı birikimi yutakta tıkanma yutma güçlüğüyle birlikte nefes darlığı oluyor

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Yavuz Selim Yıldırım

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tükürükte kan gelmesi

    İyi günler hocam. benim sorunum; büyük tuvalet sırasında özellikle genizimden gelen akıntı burnumu içime çekip tükürünce ağzımdan kan geliyor. kan taze kırmızı renk de tükürük içinde. balgam, öksürük, kusma yok. 1 yıl önce burun polip ameliyatı oldum. ameliyat olduğum dr. 2 kez gittim muayene old...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Muammer Öztürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x