Ayağa kalkınca çarpıntı

  • Merhabalar, 21 yaşındayım 6 hafta önce omuz kol ağrısı ve çarpıntı için gittim perikardit tanısı konuldu bana 1 ayım tamamlanınca brufeni kesmemi istedi çarpıntılarım için de beloc 25 vermişti çarpıntılarım azalmıştı ama son 3-4 gündür ayağa kalktığım zaman kalbim hızlanıyor ve düşmüyor ayaktayken sadece oturunca yavaşlıyor doktora gittim kalbimde (duvarında ya da zarında) parlaklığın devam ettiğini söyledi belocu da 50 mg yaptı parlaklığın manası ne ve bu ayağa kalkınca nabzım neden hızlanıyor merak ediyorum ve ayreten hala koltuk altı taraflarım omzum ve sol kolum da ağrılar oluyor bunlar da normal mi? cevaplarsınız çok mutlu ve rahat olurum. teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    İyi günler, kalbin etrafındaki zarın iltihabı durumunda bazen sadece parlaklık artışı (ordaki iltihabın devam ettiğini gösterir), bazen ayrıca sıvı toplanması ile kendini belli eder. kalp ağrılarının düzelmesi bazen aylar sürebiliyor. ayağa kalkınca çarpıntılarınız artıyorsa bence nabız ve tansiyon değerlerinizi daha sıkı takip etmeniz gerekir. ayağa kalkınca tansiyondaki geçici düşüklük reaksiyonel çarpıntıya yol açabilir. bu durumda beloc dozunu artırmak değil, azaltmak gerekebilir, ancak buna karar vermek için düzenli 5 günlük nabız tansiyon takibi, oturarak ve ayakta tansiyon ölçümü yaparak farkın ne kadar olduğunu birkaç kez kontrol etmek gerekir. sonrasında tekrar kontrole gitmenizde fayda var. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • çok teşekkür ederim hocam🙏🙏


Bursa Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Hızlı kalp atımı

    Hocam çok sağolun covit karantinam yeni bitti göğüs doktoruna çıktım tavanic500mg dulamon mucovit verdi covitin 6.günü nabız 138 göğsüm sıkıştı kullandigim ilaç avelox400mg dı tavanic 'de aynı gruptan içmeye çekiniyorum içsem kalbime yan etki yaparmı plavix 'de kullanıyorum 5 _6 aydır.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ekstrasistol

    Doktor bey merhabalar yine ben :( ekstrasistol sorunum var ve hafif hissetmiyorum guclu tek atim yerimden ziplatiyor .ama garip bir durum bel omuz kaslarim cok agriyinca ve yan donerken oluyor yada midem gergin olunca psikolojim yine alt ust disari cikmak istemiyorum kalp ritmim en ufacik seyden...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hızlı yükselen nabız

    Hocam merhabalar efor testinde (22 yaşındayım ) 198 nabızda testi sonlandırdık ekgye baktığımda r-r mesafesi 7 küçük kare hızı 214 buldum. şikayetim de her türlü eforda diğerlerine göre çok hızlı yorulmam nabzımın hızlıca yükselmesi bu sebeple yaptığım spor ve dansta dinlenme ihtiyacı duymamdı. ne...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ses titremesi

    Hocam üniversitesi öğrencisiyim sunum zamanları aşırı heyecan yapıyorum hızlı kalp çarpıntısı ve bu heyecan sesime yansıyor titiriyor rahatlıkla anlatamıyorum bu durumdan kurtulma yolları var mı ilaç vs ?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Zelkif Akgül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aşırı terleme kalp çarpıntısı bayılacakmış hissi

    Hocam merhabalar. benim sorunum sürekli üşüyorum ve el ayaklarim terliyor sonra tuvalete çıkıyorum. daha sonrada aniden yüzüm kızarıyor ateş basıyor kalp çarpıntım başlıyor ve bayılacak gibi oluyorum bilincim gidecekmiş gibi hissediyorum. yorgun ve bitkinim sorunum nedir

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hamit Taşdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ani çarpıntı

    Merhaba hocam ilk defa olan bişeyi sormak istiyorum. dün uzanırken aniden nabzım hızlanmaya başladı boğazımda attıgını hissetmeye başladım bi süre düşünmemeye çalıştım ama geçmedi aniden 125 lere çıktı nabzım. çok hızlı ve kuvvetli atıyordu. çarpıntıyla beraber ani tuvalet ihtiyacıda oldu. sol çene...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hızlı kalp atımı

    Hocam tavanic 500 verildi göğüs dr tarafından ama kalp atımlarım 100 üzeri zararı olurmu yeni beloc 50 kullanmaya başlıyacağım cevaplarsanız memnun olurum

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs taşikardi

    Doğru hocam zaman tanımak en önemlisi ki bu süre zarfında olumsuz bir durumla karşılaşmadım. çok evham yapan servis servis gezen birisi asla değilim o durum beni daha da yıpratacak biliyorum ve gereksiz buluyorum. kalbim normalden hızlı atıyor ve bunun gözlenebilir bir sebebi yok benim elimden gelen...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ansiyete bozukluğu

    Merhaba hocam kekemelik ansiyete bozukluğumudur kalp çarpıntısı oluyor

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hüseyin Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Beloc etkinlik süresi?

    Hocam ben normalde dideral kullanıyordum sürekli nabzım hızlı olduğu için kardiyoloji doktorum 25 beloc verdi bu daha iyi gelir sana demişti. kullanmaya korktum diderala alıştım bu beloc dideralle tamamen aynı mıdır başlasam? birde sabah 25 akşam 25 olarak kullansam dideral gibi daha mı iyi olur. za...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Savaş Açıkgöz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs taşikardi

    Hocam iyi günler, 24 yaşında 184 boy ve 76 kilo sinüs taşikardi durumum var. kilo problemin hiç yok. en sonki ekg değerlerim: hr 131 bpm, pdur/priç 90/138 ms, qrsdur 102 ms, qt/qtciç 273/411 ms, p/qrs/t aks 77 95 41, rv5/sv1 amper 1.056/0.722 mv, rv5+sv1 amper 1.778mv , rv6/sv2 amper 0.918/ 0.988...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba2015 te anksiyete bozuklugu icin ilaç kullanmaya başladim sikayetlerim vücuduma çok fazla etki ediyordu kalp çarpıntısı nefes alamama.kalp krizi geçirdiğimi düşünürek bir kaç kere acile gitmistim bütün seyler yapıldı bişey çıkmadı suan 5 senedir paxera kullanıyorum büyük ihtimalle etki etmiyo...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba2015 te anksiyete bozuklugu icin ilaç kullanmaya başladim sikayetlerim vücuduma çok fazla etki ediyordu kalp çarpıntısı nefes alamama.kalp krizi geçirdiğimi düşünürek bir kaç kere acile gitmistim bütün seyler yapıldı bişey çıkmadı suan 5 senedir paxera kullanıyorum büyük ihtimalle etki etmiyo...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Baise Tıkır

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardım edin hocam

    Hocam kendisi emekli olmuş artık gidemem istesemde yani 4 gün boyunca 5 mg alıp rahatlıkla bırakabilirmiyim bu arada kalp çarpıntısı sürekli ölme korkusu tedirginlik her an kötü bişey olacak korkusuyla gittim 5 gün uyku uyumadım direndim öyle başvurdum ilaca eğer dediğiniz gibi bırakabilirsem çok se...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı ve nefes sorunu

    Hocam merhaba 28 yaş erkek hasta baş dönmesi ağrı olmadan ara ara fazla atımlarımı oluyor. holter takıldı usg bakıldı organik bir sorun bulunmadı ama sinüs taşikardim var(anksiyete sonrası başlamıştı) hocam şuan aniden yatağa yattığımda çarpıntı oluyor nefesimi toparlayamıyorum. (burun eğriliği ne...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x