Asendan aort anevrizması

  • Oğlum 22 aylık eko sonucunda asendan aort 17 mm Z skoru :2.35 çıktı önemli bir durum varmı Anevrizmadan bahsedebilir miyiz bu yaştaki çocukta bu değerler normal midir

  • Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Fikri Demir

    Merhaba. z skoru nun normaldeğeri -2 ile +2 arasındadır. sizinki 2'nin üzerinde olduğundan geniştir. genişleme her yaşta olabilmekle birlikte erişkinlerde daha sıktır. geçmiş olsun.

  • Cevabınız için teşekkür ederim hocam.Bir sorum daha olacak Bu z skoru anladığım kadarıyla hastanın boyu kilosu ve yaşıyla da alakalı örneğin oğlumun ilerleyen zamanlarında ki kontrolünde yaşında boyunda ve kilosunda ilerleme olacağı için ve bu asendan aort çıkan aortaki 17 mm sabit kalırsa yani bi genişleme olmazsa Z skoru dediğiniz -2 ile +2 aralığında ki normal bir değere girme şansı olur mu yoksa bu genişleme sürekli devam mı eder.bir sorumda şu bu çıkan aort 17 mm normal aortın dışında bi 17 mm lik bir genişlememi yoksa aortun kendi çapı mı 17 mm çıkmış.

  • Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Fikri Demir

    Mrb. z skoru genislemenin siddetini gosterir. tabiki aort genislemeye devam etmezse cocuklar buyudukce z skoru duser. eriskinlerde buyume olmadigindan aort daha fazla genislemezse z skoru dusmez. sabit kalir. aortun kendi capi olculur. ekstra 17 mm genisleme yok.gecmis olsun


Diyarbakır Çocuk Doktorları uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Asendan aort anevrizması

    Cevabınız için teşekkür ederim hocam.bir sorum daha olacak bu z skoru anladığım kadarıyla hastanın boyu kilosu ve yaşıyla da alakalı örneğin oğlumun ilerleyen zamanlarında ki kontrolünde yaşında boyunda ve kilosunda ilerleme olacağı için ve bu asendan aort çıkan aortaki 17 mm sabit kalırsa yani bi g...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Fikri Demir

    Doç. Dr. Fikri Demir

    Mrb. z skoru genislemenin siddetini gosterir. tabiki aort genislemeye devam etmezse cocuklar buyudukce z skoru duser. eriskinlerde buyume olmadigindan aort daha fazla genislemezse z skoru dusmez. sabit kalir. aortun kendi capi olculur. ekstra 17 mm genisleme yok.gecmis olsun

  • Asendan aort anevrizması

    Oğlum 22 aylık eko sonucunda asendan aort 17 mm z skoru :2.35 çıktı önemli bir durum varmı anevrizmadan bahsedebilir miyiz bu yaştaki çocukta bu değerler normal midir

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Fikri Demir

    Doç. Dr. Fikri Demir

    Merhaba. z skoru nun normaldeğeri -2 ile +2 arasındadır. sizinki 2'nin üzerinde olduğundan geniştir. genişleme her yaşta olabilmekle birlikte erişkinlerde daha sıktır. geçmiş olsun.

  • Lütfen cevaplıyın

    Akcigerlerde ağrı 2 göğüste agrı karında ağrı göğüslerde bıçak saplanması karıncalanma en son solda yani sol yanlarda ağrı başta agrı ağırlık hissi ağızdan nefes alınca karında batma bıcak dallanma hissi ayaklarda ağrı kızartmalar hafif şişmeler bacaklarda ağrı kırmızılıklar bel agrısı boyun agrısı...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Şebnem Paytoncu

    Uzm. Dr. Şebnem Paytoncu

    Yaş kaçtı acaba?ergenlik dönemine ait ağrılar olabilir veya romatolojik ağrılar olabilir bahsettikleriniz. devlet hastaneleri ücretsiz. psikiatri, romatoloji kontrolleri yaptırın. geçmiş olsun



  • Morarma

    Hocam merhabalar oğlum son 3 aydır ağır ve ateşli bir hastalık gecirmedi şükür ama bu sefer dikkatimi çeken bişey oldu. ağlarken dudaklarında değil ama tam olarak bıyık bölgesinde morarma oluşuyor. 4 aylıkken eko çekilmişti kalbinde açıklık olduğunu ve kesinlikle korkulacak bi durum olmadığını 1 ya...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Hüseyin Üskül

    Uzm. Dr. Hüseyin Üskül

    Merhaba. öncelikle tekrar kardiyolojik muayenesini yaptirmakta fayda vardir. geçmiş olsun

  • Inmun yetmezlik

    Merhabalar doktor bey 23 aylık kızımın bağışıklığı çok düşük ufacık bir hava değişikliğinde grip olup bronşite çeviriyor doğduğundan beri sürekli antibiyotik kullanıyoruz ünv inmoloji de takipte çinko kullanıyoruz hala bağışıklığı 430 da suan yine hasta geçen hafta grip sonrası bronşit oldu ilaçl...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Ali Baykan

    Prof. Dr. Ali Baykan

    Tekrarlayan enfeksiyonlar kalbi yorabilir ama sizde pulmoner stenozun derecesi azalmış. dolayısıyla herkesi değil güvendiğiniz bir doktorun önerisini dinleyin ve kardiyolojik takip yapılması yeterlidir. bağışıklı sistemi ile ilgili bir immünoloji doktoru ile görüşebilirsiniz. geçmiş olsun

  • Çocuk kardiyoloji

    Bebeğimiz 40. gününü doldurdu , dudakta morarma , emerken terleme , uyku düzensizliği belirtileri ile doktorumuza başvurduk . bizi çocuk kardiyoloji doktoruna sevk etti . doktorumuzun kontrolünden sonra kalbimizde 8 mm çapında delik olduğunu kapanma şansının %25 olduğunu 6 ay sonra kontrole gelmemiz...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Ali Baykan

    Prof. Dr. Ali Baykan

    Hastalığın ne olduğunu yazamamışsınız. bana kontrole gelirseniz bakıp sizi bilgilendirebilirim. erciyes üniversitesinde öğleden sonraları hasta kabul ediyorum. geçmiş olsun



  • 8 yaşınaki oğlum basktbol antremanı sırasında kalbinin ağrıdığını söyledi

    Merhaba oğlum 2010 temmuz doğumlu. zaman zaman başağrısı çekiyor hemen ardından kusuyor ve ani bir uyku haline geçiyor. nöroloji dr. migrenden şüphelendi mr istedi ama anestezi alarak mr uygun gördü henüz yaptırmadık. şimdiye kadar kardiyolojik herhangi bir şikayeti olmamıştı. ama bu şikay...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Ali Baykan

    Prof. Dr. Ali Baykan

    Bir ömür aort stenozundan sıkıntısı olmayabilir. ama takip edip ilerleme var mı diye kontrol etmek gerekir. bir yıl sonra kontrol yeterli. diş fırçalama ve genel hijyen önemli. infektif endokarditten korunma için gerekli. enfeksiyon hastalıklarında doktorunuzla böyle bir sorunu olduğunu paylaşıtsanı... Cevabı gör

  • Mevsim alerjisi olabilir mi?

    Hocam merhabalar 28 aylık oğluma 11 aylıkken kandan alerji testi yapıldı yumurta akına 18 sarısına 1,1 inek sütüne 0,70 dana etine 0,14 alerjisi çıktı. alerjimiz cilt tepkili ürtiker şeklinde ve yazın egzamaya çevirerek seyretti hep. şu anda oğlum çok şükür herşeyden yiyip içebiliyor günde 1 bardak...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Ahmet Akçay

    Prof. Dr. Ahmet Akçay

    Merhaba,bebeklikteki gıda alerjileri ileride çoğunlukla alerjik astıma çeviriyor.alerjik astım mı yoksa farklı bir durum mu var diye yakınınızdaki çocuk alerji uzmanına muayene ettirmelisiniz.

  • Epilepsi mi uyku sorunu mu

    Hocam cevabınız için öncelikle teşekkürler. bir de bir kaç gündür sürekli nefesini tutuyor zor bir iş yapıyormuş gibi kıh diye bırakıyor bir kaç saniye ama çok sık yapıyor boğazını kaşır gibi sesler de çıkarıyor bazen. bu şekilde bir katılma nöbeti olur mu yoksa tik haline mi getirdi bilemedim.bu ar...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Canan Yıldırım

    Uzm. Dr. Canan Yıldırım

    Allerjik bir durum olabillir nörolojik bir sorun değil



  • Kasılarak bayılma

    Hocam ben 15 yaşına yeni girdim 1 haftada bir kasılarak bayılıyordum hastaneye gidim eeg cekdirdiler mr cektirdiler hiçbirşey cıkmadı hepsi normal sizce benim hastalıgım ne ve hastalıgım yoksa niye bayılıyorum kasılarak

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Sedat Işıkay

    Doç. Dr. Sedat Işıkay

    Öncelikle değerlendirmek gerekiyor. bazan eeg negatif olabilir. tekrarlamak gerekiyor. haftada bir iki defa oluyor ise mutlaka gören biri cep telefonu kaydına almalı. bazan psikolojik, bazan kardiyolojik problemler bayılma kasılma yapabiliyor. takip edilmek gerekli. hemen tanı konulamayabilir. geçmi... Cevabı gör

  • Kardiyolojik hastada bayılma

    Merhabalar, kardiyolojik sorunlarından dolayı 2yıl önce ameliyat olan 3yaşındaki kızım, ilki geçen yıl yaz aylarında olmak üzere 1er hafta aralıklar ve artan sürelerde bayılma yaşadı. takibinde olduğu kardiyoloji hekiminin de yönlendirmesiyle hem nöroloji hem de diş kontrolleri yapıldı ve sorun ol...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Ebru Kolsal

    Doç. Dr. Ebru Kolsal

    Şikayetleriniz devam ediyorsa tekrar doktorlarınıza başvurmanızı öneririm

  • Ataklar sebebi

    Iyi günler ebru hn. oğlum 3, 5 aylik. sezaryenle ve 38. haftada dogdu. ağlarken nefesi kesiliyor ve gözler açılıp sürati kıpkırmızı olup avuçlarını yumruk yapıp katılıyor. bu ataklar iki kez 1 ay aralıkla oldu.4-5 sn suruyo kendine geldiğinde sürati bembeyaz olup sakinlesiyor. bu ataklardan bir tane...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Ebru Kolsal

    Doç. Dr. Ebru Kolsal

    Bu ataklar oolduğu zaman hem nörolojik hem kardiyolojik değerlendirme gerekir. mutlaka çocuk nörolojisi tarafından değerlendirilmelidir.



  • Ekstrasistol psikolojik mi?

    Hocam uzun süredir gitmediğim bölüm kalmadi (en çok kardioloji olmak üzere dahiliye,gastroentroloji (endoskopi yapildi mide ülseri tedavi edildi),kulak burun boğaz (geniz eti vardi bu yaşta olmazmiş alindi patoloji temiz), nöroloji (baş ağrilarim gerilim tipi imiş), 3 kere acil kardioloji ekg temiz...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Murat Şener

    Uzm. Dr. Murat Şener

    Artık bir kardiyoloğa gitmeyin. sadecw bir psikiyatri uzmanına gidin. kardiyolojik açıdan bir probleminiz yok. sadece evham ve panik sözkonusu. geçmiş olsun.

  • Hafif derecede aort yetersizliği ve birinci derecede diyastolik fonksiyon b...

    Merhaba sn. hocam, 36 yaşında 1:74 boyunda ve 78kg agrirliginda bir erkeğim ve babamın anjiyo olmasından sonra doktor önerisi üzerine kardiyolojik muayene yaptirdim. önce yüzysel dinlemede üfrüm duyduğunu söyledi doktor bey ve sonra eko yaptı ve sonuçta "hafif derecede aort yetersizliği" ve "biri...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Süleyman Tanrıverdi

    Op. Dr. Süleyman Tanrıverdi

    Sayın aydın bey geçirdiğiniz romatizmal hastalık aort yetmezliğine ve diastolik disfonksiyona neden olabilir ama bu durum genelde 10-12 yaşlarında olan bir hastalıktır daha sonraki geçerdiğiniz bademcik veya diğer hastalıklar bu duruma neden olmaz burnunuzdaki problem veya troid bezi hastalığı da bu... Cevabı gör

  • Bikuspit aort

    Iyi gunler sayin hocam,ben 19 yasindayim,yaklasik 2 sene önce en son bursada soner kumtepe hocaya muayene olmustum,bikuspit aortun orta derecede bi darlik yaptigini ve hafif kacirma yaptigini söylemisti,sonra da yasim dolayisiyla kontrole gidemedim zaten herhangi bir sikayetim de olmadi,bu derecede...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Evren Semizel

    Doç. Dr. Evren Semizel

    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun. bikuspit aortik kapak varlığığında, aort kapağında tam açılamamaya bağlı darlık ve/veya tam kapanamamaya bağlı kaçak görülebilir. bu iki durum teker teker veya birlikte, değişik derecelerde görülebilir. sizde aort darlığı orta, kaçak hafif olarak değerlendirilmiş.... Cevabı gör






.
x