Antidepresan ilacı bırakmak

  • Merhaba anksiyete bozukluğu teşhisi ile 6 aydır doktor kontrolünde sulinex ilacı kullanıyordum. Başlarda 37.5 ile başladım daha sonrasında 75 mg artmıştı. İlaç kullanmayı bırakmak istedim ve doktora sormadan kendi kendime bi süre 75 ten 37.5 mg azalttım. 2, 3 hafta da 37.5 mg kullandım ve 3 gündür ilaç almayı bıraktım. Çok fazla baş ağrısı, baş dönmesi oluyor yüzümde, ağzımda uyuşmalar oluyor. 3 günü biraz zor geçirdim. İlaca başlarken de yan etkiler yaşamıştım bunları da bırakma sürecinden dolayı olduğunu düşünüyorum ama doktor kontrolünde bırakmadığım için biraz tedirgin oldum. Sizce bu ilaç bu şekilde bırakılabilir mi? Bu etkiler normal midir?

  • Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Gökhan KANDEMİR

    Sizi takip eden dr arkadaşımla temasınızı kesmeyın sağlıklı olacak bilgileri onunla değerlendirmenıiz yararınıza olacaktır


  • Trabzon Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Paxil birakma

    Ben 1 yıldan beri paxil kullanıyorum doktorun talimatıyla azaltarak bıraktım en son 2 hafta 5 mg kullandım ilacı bıraktıktan sonra 4 gün sürekli istifra etmeye başladım.bu durumda ne yapmalıyım. bu arada çocuk düşünüyoruz...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Taha KARAMAN

    Prof. Dr. Taha KARAMAN

    Bazan paxil bırakırken bu tür geçici sıkıntılar yapabiliyor. genellikle bir kaç gün içinde geçer. uzarsa hekiminize başvurunuz.

  • Nefes darlığı

    Merhaba hocam.yaklaşık 15 gündür nefes darlığı çekiyorum.akciğer ve kalp ile ilgili tetkikleri yaptırdım ve bir sorun görülmedi.psikolojik olabileceği söylendi.aklım sürekli nefesimde.daha öncede bir kaç kez olmuştu ve geçmişti.sanki aldığım nefes bana yetmiyor.kendiliğinden gelişen nefes alıp verme...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Yeşim ABANOZ

    Uzm. Dr. Yeşim ABANOZ

    Tetkikleriniz de herhangi bir problem gözükmedigi icin ön planda anksiyete bozukluğu ile ilişkili psikolojik bir durum olduğunu düşünüyorum. devam etmesi halinde bir psikiyatri uzmanına muayene olmanızı öneririm. geçmiş olsun.

  • Hastalık hastalığı

    Doktor hanım merhaba ben 20 yaşında bit bayanım bir buçuk ay önce panil atak geçirdim ve o günden beri sürekli kanser olduğumu düşünüyorum 7 8 farklı branşta doktor gezdim ama korkum geçmiyor doktora gidince rahtlasamda ordan çıkınca başka bir kansere yakalandığıma inanıyorum bunun imkansız olduğunu...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Ayça CAN UZ

    Uzm. Dr. Ayça CAN UZ

    Merhaba hande hanım, panik atak belli ki neden değil bir sonuç gibi. bu durumun patlama şeklinde açılışı olmuş daha çok. hastalık ve kanser korkunuzu tetikleyecek bir durum oldu mu yaşantınızda bilemiyorum. tanısı konulamayan basit bir hastalık veya yakınınızın kaybı gibi. terapi ile tabi ki toparl... Cevabı gör



  • Okb anksiyete

    Tesekkur ederim hocam medlem hayatinizda basarilar dilerim.

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Bilge BURÇAK ANNAGÜR

    Doç. Dr. Bilge BURÇAK ANNAGÜR

    Rica ederim. geçmiş olsun

  • Okb anksiyete

    Tms nedir ?

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Bilge BURÇAK ANNAGÜR

    Doç. Dr. Bilge BURÇAK ANNAGÜR

    "transkraniyel manyetik stimülasyon" tedavisi. yeni bir tedavi. inatçı okb de yapılıyor

  • Kalsiyum yüksekliği

    Hocam iyi günler kan tahlili sonuçlarımda herşey gayet normal çıktı ama sadece 1 tanesi oda kalsiyum 8.4 10.6 arası olması gerekirken 10.9 çıktı internetten yüksekliğini araştırmak isterdim saolsunlar kanserden başka bir şey söylemediler birde 10 senedir anksiyete bozukluğu ile ilgili tedavi gör...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Serap BOS ÇETİNER

    Uzm. Dr. Serap BOS ÇETİNER

    Kalsiyumu yüksek saptadığımızda pth dediğimiz bir testi de mutlaka yaptırırız. ona göre karar veriyoruz. her kalsiyum yüksekliği kanser demek değildir. bir de testin tekrarlanmasında yarar var.



  • Sebepsiz ic sıkıntisi

    Merhaba hocam. 40 yasinda bir kadinim. normalde hayatima soyle bir baktigimda eskiden kayinvalidemle bazi sorunlarim disinda hicbir sorunlarim yok. ki şu an kayinvalidem le bile aramiz iyi. icimde herhangi bir korku yok. gezmeyi cok seviyorum. herkesten once hazir olurum. toplum icine girip cikmakta...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Bilge BURÇAK ANNAGÜR

    Doç. Dr. Bilge BURÇAK ANNAGÜR

    Anksiyete bozukluğu var. psikiyatriste başvurmanızı öneririm

  • Denge bozukluğu

    Psikolojik rahatsızlıklarda denge bozukluğu yapar mı?bende panik atak ve kaygı bozukluğu var.dengem ayaktayken zorlanıyorum.

    Doktor Cevabı:
    Yrd. Doç. Dr. Orhan ÇELİK

    Yrd. Doç. Dr. Orhan ÇELİK

    Panik bozukluk her türlü belirti yapar. hayatı yaşarken psikolojik anlamda zorlanıyor.

  • İlac yan etkileri

    Merabalar doktor bey. cipralex mide bulantisi yapar mi iki haftadir kullaniyorum. bir de adet gecikmesi yapar mi? iyi aksamlar

    Doktor Cevabı:
    Yrd. Doç. Dr. Özmen METİN

    Yrd. Doç. Dr. Özmen METİN

    Cipralex ve benzeri grup ilaclarin bilinen en sık yan etkilerinden birisi ozellikle kullanımın ilk haftalarinda görülen ve cogunlukla gecen mide bulantisidir. adet gecikmesi bu ilaç için sik beklediğimiz bir yan etki olmayip muhtemelen bir depresyonun sizin için gecikmiş bir belirtisi olabilir. iyi... Cevabı gör



  • Ne yaptigimi bilmiyorum

    Merhaba ben son 21 yasindayim lise de cok basarilidim ve istekliyidim ve cok istedigim hukuk kazandim sorunum o bolum agir nasil bi basarizisizlik getirdi anlatamam kendime guvenim kalmadi lise hayatim hepsi birincilik ama bu bolum de 2 sendir kaldim ve istiyorum ama kendimi basarili gormek istiyoru...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. İclal GÖZCÜ ATAYAY

    Uzm. Psk. İclal GÖZCÜ ATAYAY

    Merhaba, bölüm değiştirmek gibi hayati bir karar vermeden önce mutlaka neler olup bittigini, iç dunyanizi anlamak gerekiyor. yasadiklariniz bir rahatsizligin (depresyon, anksiyete vb) sonucu olabilir. psikiyatrik rahatsızlıklar mental becerilerimizi (zeka, dikkat, konsantrasyon, muhakeme etme...v... Cevabı gör

  • Kaygı sorunu

    Merhaba.benim bir sorum olacak.15 yasindayim ve kendimi bildim bileli okulda heyecan yaşıyorum.tahtaya kalktıgımda ellerim titriyor sunumdada ayni sorunu yasiyorum.insanlarin benimle dalga gececegini dusunuyorum...ustelik yazimda kotu olunca boyle hissediyorum.bu sadece tanidigim insanlar karsisinda...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. Seda BİRCAN

    Uzm. Psk. Seda BİRCAN

    Merhaba, çevrendekilerin seninle dalga geçeceğini düşünerek sunum yaparsan sunumla ilgili konuya odaklanmada güçlük yaşarsın. bu durum daha çok hata yapmana sebep olabilir. yaptığın şeye gerçekten odaklanman önemli. ayrıca hata yaparsan çevrendekiler seninle dalga geçer diye düşünüyorsan bir önerim... Cevabı gör

  • Idrar hissi

    Teşekkürle hocam. stres , altta yatan nedenlerden biri olabilir mi peki ? 1 senedir anksiyete nedeniyle istemsiz hareketler ve seğirmelerim var , emg çekilmişti temiz çıktı , mesaneyi etkiliyor olabilir mi bu stres ?

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ramazan Faruk YERLİOĞLU

    Op. Dr. Ramazan Faruk YERLİOĞLU

    Stress tabiki etkiler detaylı araştırılmanız ve değerlendirilmeniz gerekir selamlar



  • Lustral kullanıyorum

    Merhaba ben lustral kullanıyorum yeni başladım yan etkileri ne zaman geçer faydasını ne zaman görürüm birde iştah artışı yaparmı zamanla? cevaplarsanz cok sevinirim iyi günler:(

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Özlem EKER

    Uzm. Dr. Özlem EKER

    Ilaca bağlı yan belirtler genellikle 1-2 hafta içinde azalarak geçer ve ilaçların etkinliği için 6-8 hafta beklemek gerekebilir. az da olsa iştah artışı da görülebilir

  • Anksiyete baş agrisi

    Hocam sırasıyla 12 ay önce ve 8 ay önce başımda yanma karıncalanma uyuşma şikayetiyle 2 defa emar 5 defa beyin egg cekındım birşey cıkmaadı hepsi anksıyete dedi gerilim baş ağrısı dedi 2 aydır bir şeyim yoktu ama 5 gündür sol kulak üstü kafamın tepesinde ani bi sancı batma giriyor 20 snıye surup gıd...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Safiye BİLGİN

    Prof. Dr. Safiye BİLGİN

    Bir tetkik yapilacaksa damar icin kraniyal mr anjio yapilabilir.

  • Uykuda sıçrama atakları

    Hocam merhaba, 1 yıldan beri uykuya dalarken irkilme ve sıçrama atakları sanki nefesim azalıyormuş gibi şikayetler yaşamaktayım.sıçramalar gövdeden olduğunda beni endişenlendiriyor.bu konuyla ilgili uyku testi yaptırdım.ahi:1 çıktı bacak hareketlerimin fazla olduğu söylendi.kbb,kardiyoloji(efor,ryt...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Hakan KAYNAK

    Prof. Dr. Hakan KAYNAK

    Adı geçen ilaç uykuda periyodik hareketlerde de etkilidir. dolayısı ile epilepsi olmanız düşünülmemelidir. bu sorunu huzursuz bacak ve uykuda bacak hareketşi kapsamında değerlendirmekte fayda var. uyku kayıtlarına maalesef birçok merkezde bu gözle bakılmıyor ve sadece uykuda solunum değerlendiriliy... Cevabı gör






.
x