Antibiyotik

  • Merhaba hocam ağızdan antibiyotik kullanınca mide bağırsak yakınmaları başlıyor bağırsakta kötü bakteri çoğalıyor deniyor aylarca hissediyorum onun yerine iğne olsam mide ve bağırsak yakınmaları olurmu

  • Doktor Cevabı:

    Ağızdan almak veya enjeksiyon olarak almak farketmez. kolon florası etkilenir. antibiyotik alma süresince probiyotik desteği ağızdan almak bu sorunları engelleyebilir. bazı antibiyotikler barsak florası üzerinde daha fazla olumsuz etkiler yapabilir, o ilaçları alırken probiyotik desteği almak daha önemli olur. örnek klindamisin.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Dahiliye uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Karin agrisi

    Hocam saygilar esim gecmiste kalinbarsak girisinde duvar kalinlasmsi vardi salazoprin tedavisiyle duzlesme giderildi 10aydir bu sorunla ugrasiyoruz tum hemogram ve kan degerleri normal karin agrisi cektiginde wbc azami11000ecikiyor kan degerleri hep normal hgb hct degeri iyi sadece diskida gizll ka...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Özlem Mutluay Soyer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mide agrısı

    Hocam saygılar geçmiş aylarda ınflanatuvar barsak hastalıgı yuzunden kalın barsakta belli yerde duvar kalınlaşması vardı verilen salazoprın tedavisiyle düzeldi ultrasonda birşey cıkmadı mide içinreflu yuzunden endoskopi önerildi bundan sonra şikayetleri barsak için olmasa da ultrason tekrarı lazımmı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Tarkan Karakan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Karinagrisi

    Karınagrısı karınagrısı karınagrısı karinagrisi hocam saygılar 58yasindaki eşim karın ağrısı icooin pankreoflat salazoprin verildi ultrasonda kalın barsak başlangıcında iltihap görüldü kolonoskopi önerildi burada kolonoskopıyı sızın gibi uzman olmadıgı ıcın cerrahlar yapıyor gastrolog yok kolonosjo...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hüseyin Töz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Antibiyotik ishali

    Merhaba iyi günler hocam 3 yıl önce geniş spektrumlu bir antibiyotik kullanmamla dışkım yumuşamaya başladı ve 3 yıldır aynı şekildeyim. dışkı kıvamım normal şekilde değil yumuşak parçalı şekilsiz.basit gaita testi yaptırdım parazit lökosit veya eritrosit görülmedi.yalnız şöyle bir durumum var geçen...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Murat Taner Gülşen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x