Anksiyete bozukluğu

  • Hocam iyi günler, ben 22 yaşındayım ama hiç yaşımın gerektirdiği gibi biri değilim. Seneye üniversite biticek, öğretmen olacağım ama diyorum ki sen bu halde ne verebilirsin çocuklara aynaya baktığımda gördüğümden utanıyorum artık yaşıtlarımın, hatta benden küçüklerin hep özgüvenli bir duruşu var, bir otoritesi ben yıllardır üstümdeki tedirginliği, kaygıyı, insanlar tarafından yanlış anlaşılma, onları kırma korkumu atamıyorum. Bunlarla kendimi değersizleştirdiğimin farkındayım. Ama aşamıyorum asla mesela dışarı çıkıp saatlerce yürümek, kafeye gidip tek başıma kitap okuyup kahvemi yudumlamak gibi hayallerim var ama asla gerçekleştirecek cesaretim yok olmak istediğim ve şimdiki ben çok farklı. Artık neyi severim, neyi sevmem bilmiyorum ne beni mutlu eder kestiremiyorum. Artık insanlar bana saygı duysun istiyorum sanki bir kız çocuğu gibi değil de 22 yaşında bir yetişkin gibi davranılsin istiyorum. Bu kendimi ezik görme ve yansıtma halimden nasıl kurtulabilirim? Öyle bir hal aldı ki artık arkadaşlarım sadece onları dinlemek için var olan robot görmeye başladılar usulen nasılsın demeyi bile çok görüyorlar bana iyi niyetimi salaklık gibi görüyorlar bunu nasıl değiştirebilirim şimdi yapamazsam bunu, nasıl meslek hayatımda saygı duysunlar bana, nasıl gerçekten iyi öğretmen olabilirim ki önce kendi zincirlerimi kırmak, aynadaki yansımamı sevmek istiyorum hocam yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba zeynep hanım öncelikle sorunuz için teşekkür ederim. yazdığınız kadarıyla oldukça farkındalığı yüksek bir insansınız. dönüştürmeyi düşündüğünüz durumların temelinde hayır diyebilmek ve öz şefkat yatıyor. önce kendimizi sevmeliyiz, sevgimizin dilini değiştirmeliyiz. bilişsel davranışçı terapi yi araştırmanızı ve bu konuda destek almanızı öneririm. size çok iyi geleceğini düşünüyorum. ayrıca pembe fili düşünme/ zeynep selvili kitabını okumanızı öneririm. farkındalığınızın devam etmesini diler, sağlıklı günler dilerim

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kaygı bozukluğu, yutkunama fobisi

    Hocam selamlar, kaygı bozukluğu anksiyete ve yutma fobim var bu süreçte çok kilo kaybettim by sebeple geceleri yatmadan evvel rexapin 2.5 mg alıyorum bu sayede 5 kg aldım 1 bucuk ayda, sabahları da fonksera 10 mg alıyorum, depresyon belirtilerim kayboldu ortalama daga iyiym fakat kaygılarım tam mana...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Selectra berbat etti, paxera'ya tekrar dönüş

    Hocam merhabalar. 1.5 yıl 10 mg paxera kullandim.gayet memnundum. fakat son zamanlarda yasadigim aşırı stresli olaylar sonucu kaygı bozukluğu hastalığım nuks etti. doktorum ilaç değiştirme yoluna gitti selectra 50 mg başlamıştım bundan 19 gün önce fakat beni daha berbat bir ruh haline sürükledi. kay...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygı depresyon

    Hocam ben sürekli kötü düşünceler ve zamanımı alan hayallerde buluyorum hayatımı ve kendimi sevmiyorum hep eksik yarım hissediyorum sanki bir oda içinde yaşıyorum ordan bir türlü çıkamıyorum mutsuzum derslerime günlük hayata odaklanamıyorum lütfen yardım edin

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Zümrüt Çetin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Obsesif kompulsif bozukluk

    Obsesif kompulsif bozukluk merhabalar hocam ben 15 yıldır okb hastasıyım dini yönden çok kötü sözler geliyor içime dillede söylüyorum bazen obsesyon gelmeden de dille söylüyorum bazen de dilim günlerce durmuyor geveleme şekilde arka arkaya dinle ilgili çok kötü şeyler söylüyorum okb de dile düşme o...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Mine Kocaballı Hayatoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bipolar bozukluk

    Merhaba27 yaşındayım esımden ayrıyım 1 oğlum var aılemle kalıyorum bipolar 2 ve anksıyete tanım var hıc mani olmadı bir kere cok hafif hıpomanım oldu doktor agır degıl durumun dedi cıtoles 20 mg ve stilizan 1 mg kullanıyorum sorum şu ailem surekli sen hastasın senın vasın olucam napıcagın bellı deği...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete selectra

    Merhaba hocam.7 aydır selectra 100 mg kullanmaktayım.ilk 2 ay 50 kullandıktan sonra 100 e çıktık.baya katkısını gördüm ve artık bırakma yoluna gittik.bir hafta kadar 50 ye düştükten sonra yoğun bir anksiyete bir panik hali ve her an kötü bişey olacakmış gibi bir endişe duygusu olmaya başladı.tekrard...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kulakta kaşıntı

    İsmail bey merhabalar 3 gün önce sağ kulağımda aniden bir ağrı ve kaşıntı hissi oluştu. ağrı sonrasında azaldı ancak belli aralıklarla devam etti. kaşıntı daha uzun sürdü ama sonradan o da azaldı. sabah uyandığımda kulağımda biraz şeffaf renkte akıntı oldu sonradan geçti tekrar da etmedi. sol kulağı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İsmail Külahlı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hastalığım nevrotikmi psikotikmi

    Merhaba serhat hocam altı yedi seneden beri psikolojik sorunlarım var bir çok psikiyatriye gittim ilaç kullandım fayda göremedim şikayetlerim her kez bana bakıyor her kez benim hakkımda konuşuyor toplum içindeyken rahat olamıyorum devamlı bir kaygı hali var tam rahat olamıyorum beynim benim istemim...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Selectra 50 mg hakkinda

    Merhabalar dr. ben. ben kaygı bozukluğu nedeniyle doktor kontrolünde 17 gündür 50 mg selectra kullanıyorum. ilk hafta yarim 25 mg aldim yan etki olmadi. 2.hafta tam doza geçince huzursuzlugum kaygılarım çok daha arttı kendimi daha kötü hissettim. doktoruma bir skeilde ulaştım ve 25 mg ye düşmemi söy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Okb'den kurtulmak istiyorum

    Okb rahatsızlığım var. insanları seviyorum ama çok cabuk sıkılıyorum önceden bir arkadaşımla iletişimi kesme noktasına geldiğimde ağlayarak yalvarsam bile sonrasında bir mesaj atıp sohbet etmek bile zor geliyor. bu çoğu arkadaşımda yaşadığım bir durum. ayrıca normalde şaka kaldırabilen bir yapım var...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Nurullah Sarı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozukluğu

    Hocam son 3 aydır uykusuzluk seslerden irkilme dikkat dağınıklığı her söylenilene inanma sabırsızlık çabuk sinirlenme herkese derdimi anlatma isteği gibi şikayetlerim var. psikiyatri uzmanı lustral ve zestat verdi 20 gündür kullanıyorum şikayetlerimde gerileme olmadı sizin düşünceleriniz nelerdir?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Halil Selahattin Özten

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akatizi mi anksiyete mi

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.yeni doktorum bana cipralex tedavisi başla...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Recep Alp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Akatizi mi yoksa anksiyete mi?

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.doktorum bana cipralex tedavisi başladı.il...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hikmet Aloğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akatizi mi korkusu mu?

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.doktorum bana cipralex tedavisi başladı.il...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dini inanç

    Hocam üniversite sınavına hazırlanan oğlum pandemi sürecinin yoğun gerginliğiyle birlikte bazı ailevi sorunlar yaşıyordu en son dini inancını da kaybettiğini ve dinin kendisi için bir anlam ifade etmediğini söyledi napmam gerekiyor? nasıl yaklaşmalıyım?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ömer Faruk Akça

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x