Anafilaksi - ilaç alerjisi

  • Merhaba. 02.07.2014 tarihinde saat 21.30da, babam baş ağrısı sebebi ile 1 adet arveles tablet kullandı. İlacı almasından 1.5 saat sonra dudaklarında ve gözlerinde başlayan şişlik tüm yüzüne yayıldı ve göz kapakları kapanacak kadar şişlik oluştu, dudaklar tamamen şişti, nefes alımı hırıltılı olmaya başladı. Hemen acile gittik, yapılan kontrolün ardından serum verildi yaklasık 7-10 dakika arasında serum bitti. Sonrasında 30 dk beklettiler, şişliklerde çok az inme olmakla birlikte nefes alımı biraz daha iyiydi fakat yaklaşık 7-10dakikada biten bir başka serum daha verildi. Sonrasında EKG çekildi, kalpte bir sorun olmadığı, şişliklerin geçmesinin birkaç gün süreceği söylendi başka ilaç verilmedi ve eve döndük. Şişliklerin seruma rağmen tamamen geçmeme sebebi nedir? Neden birkaç günde geçeceği söyleniyor, şişlik ödemden mi kaynaklanıyor? EKG çekildikten sonra problem olmaması, ve şişliğin nispeten azalması tehlikenin atlatıldığı anlamına mı geliyor? İlaç alerjisi ile ilgili alerjinin geçmesinden birsüre sonra bifazik anafilaksi olabileceğini okudum internette, bu durumun bizim hasta hikayemizde de olma ihtimali var mıdır? Yaşadığımız bu olayın hayat boyu tekrarını yaşamamak adına yapabileceğimiz herhangi birşey var mı?(sürekli ilaç tedavisi yada herhangi bir alerji testi vb.). Affınıza sığınarak merak ettiklerimi sormak zorunda kalıyorum çünkü acilde durumla alakalı yeterli bilgiyi alamadık kalabalık olmasından ve biraz da saatin geç olmasından dolayı yorgun düşmüşler, açıklama yapmadan gidebilirsiniz dedikleri için mecbur kaldım sormaya. İlgilenirseniz ve yapabileceklerimiz hakkında bilgilendirebilirseniz çok sevinirim. İyi Çalışmalar dilerim.

  • Doktor Cevabı:

    Bahsettiğiniz reaksiyon 2 şekilde oluşabilir: 1. bu ilaca allerji oluşmuştur. bu nedenle anaflaksi gelişmiş olabilir. bu allerji testleri ile ortaya konulabilir, ancak her ilacın test yapabilecek antijeni (test materyali) yoktur. 2. bu hastada analjezik intoleransı var olabilir. bu birine varsa, diğer bütün ağrı kesici ve romatizma ilaçları ile de oluşabilir. mekanizma tam açık olmamakla birlikte bir öncekinde olduğu gibi allerjik reaksiyon değildir. ancak hangi mekanizma olursa olsun sonuçta tablo aynidir. dışarıdan bakıp ayırt edilemez. burada yapılması gereken ağrı kesici ve romatizma ilacı ("nsaid") kullanmaktan uzak durmalı ve gerektiğinde doktorları uyarmalıdır. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim, iyi günler dilerim.

  • Doktor Cevabı:

    Bahsettiğiniz reaksiyon 2 şekilde oluşabilir: 1. bu ilaca allerji oluşmuştur. bu nedenle anaflaksi gelişmiş olabilir. bu allerji testleri ile ortaya konulabilir, ancak her ilacın test yapabilecek antijeni (test materyali) yoktur. 2. bu hastada analjezik intoleransı var olabilir. bu birine varsa, diğer bütün ağrı kesici ve romatizma ilaçları ile de oluşabilir. mekanizma tam açık olmamakla birlikte bir öncekinde olduğu gibi allerjik reaksiyon değildir. ancak hangi mekanizma olursa olsun sonuçta tablo aynidir. dışarıdan bakıp ayırt edilemez. burada yapılması gereken ağrı kesici ve romatizma ilacı ("nsaid") kullanmaktan uzak durmalı ve gerektiğinde doktorları uyarmalıdır. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • İlaç alerji

    Merhabalar... kızım 7,5 yaşında ve hastalandığında şuana kadar genelde ceclor sp ve klamoks sp verirdim. şuana kadarda hiç bir sorun yaşamadım. bugünde hafif bir otitden dolayı yaklaşık 150 mg lık ceclor sp verdim ve yarım saat içinde şiddetli kaşıntısı oldu. özellikle ayak tabanlarında şiddetli am...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ahmet Akçay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç alerjisi soğuk algınlığı....

    Hocam merhabalar. malatya'dan sizlere yazmaktayim. eşim soğuk algınlığı ilaci olan nurofen cold be apireks cold ile oksarbon oksuruk şurubu içtiginde dudaklarinda şişme meydana geliyor. gittiğimiz doktor avil ve lordes hap yazdı. çok tedirginiz hocam. hastenenizde hangi ilaçlardaki etken maddesine...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nurullah Yekta Akçam

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bilgi edinme

    Hocam 6 aydır yaygın anksiyete bozukluğu ilacı paxil kullanıyorum alerji oluşturma fobisi oluştu uzun süre kullanımda alerji(anafilaksi) oluşur mu?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ferinject demir haplari alerjisi ve demire bağli kansızlık

    Hocam merhaba 26 haftalikken ferritin 4 cikti ve ferinject verildi.fakat serumu taktiklari saniyede anafilaksi gelisti nefesim gitti kizardim karincalanma mide yanmasi bulantisi ilaclarla kendime getirildim.daha sonra ferrum forta basladik 2 kere ictim siddetli kamsinti oldu.3 hafta surdu.suan 32 ha...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ahmet Akçay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç reaksiyonları

    Hocam merhabalar. bende ibs hastalığı var ve bunun için loperamid hcl kullanıyorum.şuana kadar 1 kutu içtim bir sıkıntı çıkmadı ancak gece uyumadan önce kullandığım için aşırı duyarlılık,anafilaksi gibi bir reaksiyon gelişmesinden korkuyorum sizce bir sıkıntı çıkarmı saygılarımla.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anafilaksi

    Merhaba ilaç alerjisi sebebiyle acilde pred.. ve deko.. ampul ile müdahele edildi sonrasında yüksek tansiyon kafada basınç şikayetlerim başladı olayın üzerinden 2 ay geçmesine rağmen tansiyonum hala düşmüyor bu yan etkiler ne zaman geçer kalıcı mıdır ?

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Ersoy

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Prokain fazlalığı

    Sayın hocam, iyi günler.iki yıl öncede sabırla sorularımı cevaplamıştınız. çok teşekkür diyorum. ağrılarım devam ettiği için ocak ayından beri 4 aydır nöral terapi yapıldı. iğne seanslarımda 8 seans tamamlandı. 9 seans bir ay sonra yapıldı.prokain içerikli yapılan bu seans larda seansında sonunda a...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç alerjisi

    Sayin hocam,hastalık hastası olduğum için bir sorum olacak.disim deki çürüklerden dolayi kanal tedavisi yaptırmam gerekli...fakat internette araştırırken lokal anestezinin anafilaksi yaptığını öğrendim. 2 yıl önce diş çekimleri oldu.hiçbir sıkıntı yaşamadım.sonradan bu alerji ortaya çıkar mı?korkuda...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Kokuludağ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Inek sütü alerjisi

    Merhaba hocam, 4,5 aylık kızımın genelde hep mukuslu olan kakasında 20 gündür kan izleri gördüm. inek sütü alerjisi tahlili için kan alındı. kızım yüzde yüz anne sütü ile besleniyor. şuan ben diyet uyguluyorum. henüz sonuçlar gelmedi. bu esnada doktorumuz 5 damla biogaia ve 5 damla da zaditen verd...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İpek Türktaş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anti depresan ve anafilaksi

    Merhaba atilla bey, anti depresan kullanmak durumundayım ve bunu 1 seneden beri öteliyorum çünkü endişelerim var ailece alerjik bünyeliyiz babam 3 kez anafilaktik şok geçirdi ve bu beni çok korkutuyor..kendisinde ilaç alerjisi oldu..ben antidepresanın bu etkiyi yapacağından değilde antidepresan kul...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 4,5 yaşında kızım var.eylül ayından itibaren öksürüyor

    Merhabalar hocam 4,5 yaşında kızım var eylül ayından beri öksürüyor yaptırdığımız alerji testi pozitif çıktı. ev akarları, toz. mantar ve çeşitli otlara karşı kedi tüyü .köpek tüyü vb. alerjisi bulunmaktadır.1 aydır sıngulaır çiğneme tableti ,alores şurup, risonel burun damlası ,kullanmaktadır kızım...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ahmet Akçay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anafilaksi - ilaç alerjisi

    İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim, iyi günler dilerim.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. M. Levent Erkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anafilaksi - ilaç alerjisi

    Merhaba. 02.07.2014 tarihinde saat 21.30da, babam baş ağrısı sebebi ile 1 adet arveles tablet kullandı. ilacı almasından 1.5 saat sonra dudaklarında ve gözlerinde başlayan şişlik tüm yüzüne yayıldı ve göz kapakları kapanacak kadar şişlik oluştu, dudaklar tamamen şişti, nefes alımı hırıltılı olmaya b...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. M. Levent Erkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç alerjisi

    Cipro tavanik clindan disinda bactrim factive rovamicin duacid klamax clasid alerjisi m cikti bu uv ilac da hastane ortaminda alınacak dediler

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Kokuludağ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç alerjisi

    Gata da testleri yaptırdım

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Kokuludağ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x