Adet gecikmesi ve ca testi

  • Hocam merhaba. Benim karışık bir durumum var. Ben mayıs 16 sında vajinal kaşıntı sebebiyle doktora gittim. Adetim 3 gün gecikmişti. Dr alttan ve üstten bakmak suretiyle muayene etti. Ve yumurtalıkta şurda bişey var gibi bişey söyledi ve dedi ki önemli bişey değil ama yine de bi kontrol yapalım dedi. Mantar tedavin bitince de smir alalım dedi. Bana ca testleri vermiş. Ca125 dışında hepsi normal. Ca 125 de 39 çıktı. Ben 18 mayıs da adet oldum ve adetim bitince hem ca 125 yüksekliği hrm smir için aynı dr a gittim. Bana dedi ki korkulacak bişey yok, testi tekrarlayalım. Zaten adet dönemindi ve gecikme vardı. Bu bile yüksek çıkarmış olabilir dedi. Tekrar bu testi verdim. Smir de verdim. 27 mayıs da. Ve bu sefer bu değer 59 çıktı. Smir temiz fakat enfeksiyon çıktı. Ben dr a gidecek müsaitlikte değildim kendisini telefonla aradım ve ca 125 10 gün sonra nasıl 39 dan 59 a çıkar hocam nedir sorun dedim. Bana güldü ve hiçbişeyin yok merak etme, bu değer şu sebeplerden çıkabilir diye birkaç sebep söyledi. Peki hocam bende hangisi var bunların dedim. 3 ay sonra tekrar gel bidaha kontrol edelim endişe edecek bişeyin yok dedi. Karaciğerle alakalı da olabilir dedi. Bütün iç organlarıma ultrason çektirdim sırf bu yüzden. Bişey yok. Ve bütün bunlar tesadüf müdür nedir bilmiyorum ama o gün psikiyatriye de gittim selectra 50 mg verdi anksiyete için ve haziran ayında hiç adet olmadım. Eskiden zaman zaman bu şekilde senede 1-2 kez 2 ayda 1 adet olduğum zamanlar olurdu ama uzun zamandır böyle bişey yok. Bütün bunları birleştirdiğimde kafam karmakarışık oluyor. Salı günü dr a gideceğim, biraz aksattım farklı sıkıntılarım vardı. ama nolur bu neden olmuş olabilir bu ca nasıl 10 günde arttı. bir yorum rica ediyorum.

  • Doktor Cevabı:

    Ca 125 değeri çok değişkendir. 1 saat arayla bile alınsa farklı sonuçlar çıkabilir. yüksekliğinin de pek çok nedeni vardır. sadece adetli olmak, sigara içmek, iltihap bile testte yüksekliğe neden olabilir. bu nedenle üreme çağındaki kadınlarda kanser durumunu değerlendirmedeki rolü sınırlıdır. onun yerine yeni kullanıma giren farklı testler var. ancak dr unuz bir şeyden şüphelenmemiş ve gerek görmediyse bunları yaptırmamıştır. endişelenmeyin. takibinizi dr önerdiği şekilde yaptırın.

    tarihinde cevapladı.
  • Çok sağolun hocam, iyi ki varsınız. İyi çalışmalar ?

  • Hocam merhaba. Ben mayıs ayında gittiğim dr dan net cevap alamadığım için başka bir dr a gittim. Ultrason muayenesinde sağlı sollu kistlerin var dedi. Mr ile netleştirelim yeniden konuşalım dedi. Ca testini de tekrarlayalım dedi. Ca 125 hariç diğerleri normal. Ca 125 yine 45 çıktı bu sefer. Daha önce mayıs da da iki kez yapılmıştı. Sırasıyla, 39 ve 59 çıkmıştı. Mr çektirdim. Ama ilaca allerjim olduğu için ilaçlı çekilemedi. Şimdi hastaneden aradılar. Dr karar verememiş, bir de ultrason tetkiki istiyorum demiş. Şimdi bir de ultrason çekilecek. Açıkçası çok tedirgin oldum. Size sorum şu, eğer önemli ciddi bir durum ise ca125 daha yüksek çıkar mıydı, yani 45 çıkması sorunun olmadığı ya da varsa da küçük bir sorun olduğu anlamına gelir mi? Bir de tabiki siz bilemezsiniz ama sadece yorum rica ediyorum, sizce ultrason muayenesine neden ihtiyaç duyulmuş olabilir? Şimdiden teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Bahar hanım, tek başına testlere bakarak net bir şey söylenemez. hastanın muayenesi ve bazı tetkik sonuçlarıyla beraber karar verilir. yani bu konuda net bir şey söyleyemem, sizi muayene eden dr bile net bir şey diyememiş, ben görmeden ne diyebilirim ki. siz takibinizi yapan dr'un önerileri doğrultusunda davranmalısınız. bazen tanıyı koymak güç olabilir, daha detaylı testler gerekebilir, sabırlı olun, sonuçlara göre zaten size yapılması gerekenler söylenecektir.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Yasmin adeti nasil etkiler?

    Doktora gittim muayne oldum ekim ayinda dugunun var korunmak icin. doktor bi sıkıntı olmadigini soyledi yasmin kullanabileceğimi söyledi. adetimin ilk gunu basladim fakat benim adetim kahverengi lekeye dondu.her zamanki kanam olmadi.20 gun oldu hala lekelenmem devam ediyor. ne yapmaliyim?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Murat Gözüküçük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilemidir

    Hocam bu ilaç adet olması içinmi ve birdaha teste gerek varmı 13 14 gün sonra testi yaptık birdaha yapmalımıyız

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Sacit Güneş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilemidir

    Merhaba hocam sevgilim ile ilişkiye girdik adeti geçikti adet gecikmesi 12 13 gün test yaptık kan testi beta hcg 0.1 birim mlu/ml referans aralığı 0-5 mlu/ml çıktı hamilemidir test ne kadar kessin sonuç verir birdaha yapma gereği varmıdır 17 18 gündür adet olmadı sebebi nedir ne yapmalıyız

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Sacit Güneş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • 2 gün sonra adet oldu

    Merhabalar hocam biz nişanlımla iliskiye girdik üst üste birkaç kez oldu ve 2 gün sonra adet kanamasi oldu hamilelik korkusu yaşıyor sürekli migdem bulanıyor cani hiçbirşey istemiyor herseyden tiksiniyor diyor ne yapmamiz lazim

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Kemal Hükmen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Regl gecikmesi

    Hocam iyi günler benim adet döngüm 28 gün 14 agustos da regl oldum 10 eylül de regl olmam gerekiyordu ama hala olmadım ve çok syres yaptım 1 hafta nişanlımla sorunlar yaşdım stres yaptım çok üzülfğm ve gripin soda çok tükettim ve regl olmayınca iyice stres yaptıö ilk defa oluyor korktum ve acaba ban...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Nurdan Yıldız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adet gecikmesi ve lekelenme

    Merhabalar hocam şimdiden teşekkür ederim saygilarimi sunarım. 103 gündür adet göremiyorum kanda bazı değerlerimde dusuklukler ve rahatsızlıklar dolayı demir ilacı b12 d vitamini ve folik asit kullanıyorum boy kilo indeksinin altındayım 2 defa çok az bir şekilde kahve lekelenme olup devamı gelmedi...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Melih Bestel

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hamile miyim?

    Merhaba, reglım 1 gün gecikince hamilelik testi yaptım tek çizgi çıktı. o gün eşimle birlikte olduk ve ilişkiden 4-5 saat sonra ertes72 hapından içtim. ve regl tam 7 gün gecikti. 7. gün regl oldum. az miktarda kahverengi kan aktı. normalde ilk günler fazla olurdu. hamile olma ihtimalim var mı? veya...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Saltuk Aytaçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hormon bozukluğu tedavisi

    Merhabalar ben adet düzensizliği şikayeti ile gittiğimde hormon bozukluğu teşhisi konuldu ve yakında tedaviye başlanacak lezbiyen bir kadın olarak ilişkimde bir etkisi olup olmadığını merak ediyorum.

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Panik atak

    İlhan bey merhabalar, haziran ayında bir kalp çarpıntısı oldu, kalp krizi geçiriyorum zannettim.sonrasında bu durum zaman zaman tekrar ettiğinden panik atak oluştu. kardiyoliji 'ye göründüm herhangi bir sıkıntı yok dendi, bulunduğum ilçede psikiyatri doktoru olmadığından izmir de doktora çıkınca pr...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. İlhan Bozkurt

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Prolaktin yüksekliği- yumurtalık tembelliği

    Merhaba, ben 24 yaşındayım regl düzensizliği şikayetiyle kontrol amaçlı kadın doğum doktoruna gözüktüm. kendimi bildim bileli düzensiz. ilk muayenede bir kistim olduğunu söyledi doktor reglimin 3.günü tekrar kan vermeye çağırdı. gittiğimde başka bi doktor baktı kistin yok olduğunu söyledi kan tahlil...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Murat Yayla

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kanser riski mi

    Merhaba hocam...1 yıl önce rahim içi aşırı iltihapdan dolayı kürtaj oldum bu şekilde temizlendi ve rahim zarın kalınlaşmış dendi yaklaşık 1.5 aydır da bacaklarıma vuran ağrıyla beraber kanamam var adet dönemi biraz yoğundu ancak şu anda peçeteyle silinme şeklinde yada ara ara kanlı akıntı seklinde b...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Holter sonucu

    Merhabalar yasadıgım svt atagı ımıs en zararsız rıtım bozuklugu dendı ve tensılor verıldı kan sulandırıcı vermedı ama ben baska bı doktora sordugumda bana kan sulandırıcı kullanmalısın aksı taktırde felc gecırebılırsın dedı cok korktum panık atak hastasıyom ayrıca ve bu benı cok tedırgın ettı holter...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Denizde sürtünme ile ilişki

    Merhaba hocam denizde sürtünme ile ilişki yaşanıp ejakülasyon olmazsa gebelik oluşabilir mi? ekalülasyon öncesi sıvı sebebi ile? adet gecikti. teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Ahmet Suphi Toprak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ektrastistol holter

    Hocam ektrasistol için doktora gittim holterde 16 adet atriyel erken atım görüdlü dedi doktor önemli degil birşeyin yok dedi, siz ne düşünüyorsunuz teşekkürler.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adet dönemi bozukluğu

    Merhabalar, ben 19 yaşındayım ve vajinamı yıkamam sonucu batma hissi gibi hissiyat oluşmuştu buna eşlik olarak kahverengi kanlı akıntı eşlik etti fakat ağrı birkaç güne geçti ama akıntım devam etti sadece silerken oluyordu. reglime 1 hafta vardı fakat 2 gün önce kan geldi, karnım çok ağrıdı ilk gün...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x