8 yıldır tansiyon hastasıyım.100mg beloc kullanıyorum yalnızca.sertleşme pr

  • 8 yıldır tansiyon hastasıyım.100mg beloc kullanıyorum yalnızca.Sertleşme problemi başlayınca önce 50mg,sonra da 25 mg düşürdüm(kendi insiyatifimle).tansiyon değerlerim 11-7 ortalamasında 8 yıldır.3 yıldır da 25 mg kullanıyorum tansiyonum normal .sertleşme sorunu devam ediyor.Acaba ilacı tamamen kessem düzelirmi?Birde doktorum 2 adet tansiyon ölçümü sonrası ilaca başlatmıştı 8 yıl önce,bide ilacı kullanalı nabız 55-58 ölçüyorum çoklukla. ilacı bırakabilirmiyim.Zaten ilacın prospektüsünde 25mg kullanmanın tansiyona bir etkisi olmayacağı belirtiliyor,yani aslında 3 yıl önce 25 e düşürmüştüm ama tansiyon değerlerim hep 11-7 gibi hiç bir sıkıntım yok tansiyon konusunda .Nabız düşüklüğü konusunda da öneride bulunursanız sevinirim.teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba faruk bey. nabız düşüklüğünüzün beloc ile alakası gayet açık. ancak bu değerlerin bir zararı yok. yani beloc'u keseceksek bile, bu nabız düşüklüğü sebebiyle olmayacak. yüksek tansiyonun tedavisinde beloc dışında da pek çok seçenek var. veya beloc gibi iş gören ama sertleşme bozukluğu yapmayan ilaçlar var. ilaç almalı mısınız almamalı mı sorusunun cevabını ise buradan veremem, oradaki bir doktorla görüşmelisiniz. diğer yandan sertleşme bozukluğunuzun 25 mg beloc ile alakası var mıdır, bu da pek net değil. beloc bazen böyle bir etki yapabiliyor ama sizdeki durumu da sadece beloc'a bağlamak ne kadar isabetli olur bilemiyorum. beloc dışında sebepler de olabilir. deneyip görmeniz lazım. saygılar..

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :
Puan : 1 / Oy veren : 1 kişi

.
x