Koronavirüs (COVID-19) ile ilgili bilgilenmek için Sağlık Bakanlığı ve Türk Tabipler Birliği sitelerini ziyaret edin.

4 yaşındaki erkek çocuğun psikolojisi

  • Merhaba hocam, 24 gün önce babamı kaybettik. 4 yaşındaki oğluma bu konuda nasıl bir yaklaşımda bulunmalıyız? yani dedesinin öldüğünü söyledik ama ara ara ne zaman geleceğini soruyor ve üzülüyor. ne yapmalıyız? mezarlığa götürmek onu çok etkilermi? götürmelimiyiz? bu konuda sizin tavsiyelerinize ihtiyacımız var. teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, öncelikle başınız sağolsun. ölümün hem aile hemde çocuk üzerinde ne kadar travmatik bir yaşantı olduğunu tahmin edebiliyorum. bu konuda **** adresinde yazdığım "çocuk ve ölüm kavramı " başlıklı makalemin size yardımcı olabileceğini umuyorum. diğer yönden 4 yaş ölüm kavramının anlaşılabilmesi açısından oldukça erken bir yaştır. her ne kadar pekçok uzman arasında belirgin fikir ayrılıkları olmasına rağmen ben mezar ziyareti sırasında abartılı tepkilerin olmadığı durumlarda çocukların ziyarete katılmasında sakınca gömüyorum. saygılarımla.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Ikiz çocuklarımın okul sorunu

    Merhaba benim 9 yaşında 4. sınıfa giden ikiz erkek çocuklarım var okulla ilgili sorumluluk aldıramıyorum ödevlerini zorla saatlerce yaptırmaya çalışıyorum kendi hallerine bıraktım olmadı zorla başında bekleyerek yaptırdım olmadı 4 yıldır aynıyız siz bize yardım edebilir misiniz acaba ?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Savaş Polat

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kekeleme problemi

    Merhabalar burçin hanım.3 yaşında erkek kuzenim var.konuşması gayet yaşına göre güzeldi. bir cümle kuracağı zaman cümlenin ilk kelimesini 3-4 kere kekeleyerek tekrarlıyor ,ondan sonra cümleyi söylemeye başlıyor. 2-3 haftadır böyle . bir sorun mudur bu acaba, ne yapmalı

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Burçin Demirkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okula gitmek istememe durumu hk..

    Merhaba hakan bey erkek çocugum tam 4 yaşında ve 1 ay öncesi ana okuluna kayıt ettirdik. ilk gün sorunsuz gitmesine rağmen sonra ki günler tam bir ızdırap oldu. sürekli okulu sevmediğini ve gitmeyeceğini dile getirdi. ve hasta oldu.. durum bu olunca okuldan çekmek zorunda kaldık istemeyerek...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Pedagog Hakan Emanetoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kardeşimin tikleri

    Merhaba hocam kardeşim erkek 14 yaşında bu yıl liseye başladı 4 gün önce gözlerini yukarı kaldırma tiki edilmişti bugun geldi o geçmiş şimdi ise kafasını sallıyor bazen acaba geçici midir beklemeli miyiz ne yapmamız gerekir teşekkürler.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Volkan Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 4 yaşındaki kizim

    Merhaba doktor bey. benim mart ayında 4 yaşını dolduracak bir kızım var. bu yaşına kadar hep tahmin edersinizki her istediği olarak el bebek gül bebek diye tabir ettiğimiz sekilde büyüdü. yaklaşık 4 ay önce bi kız kardeşi oldu. yanı nasıl anlatıcamn bilemiyorum ama kardeşini kiskanmiyo hiç öyle bi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Emre Sipahioğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 14 aylik erkek bebek

    14 aylik oglum var.yaklasik 4 aydir da yastik ucu emiyor.onunla uykuya daliyor ya da gun icerisinde onunla sakinlesiyor.1.5 ay once de anne memesini kendi istegiyle birakti.suan cok hircin.aglayarak uyaniyor.surekli yanimda olmak istiyor.yastik emme olayini nasil ve ne zaman biraktirmam uygun olur.a...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Pedagog Bahar Erden

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Nistagmuslu bebeğimiz...

    Murat bey merhabalar, 1,5 yaşında doğuştan nistagmus hastası bir erkek evladım var. 4 aylıkken fark ettik. gitmediğimiz göz doktoru ve prof kalmadı. en son istanbul da surp pırgiç hastanesinde dr. hüseyin etik'e gittik. kardeşinin de bu hastalığının bulunduğunu ve tedavisinin mümkün olmadığını sö...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Murat Tunç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 22 aylık kızım depresyonda gibi davranıyor.

    Merhabalar. 22 aylık bir kız bir erkek ikizlerimiz var. oğlum gayet mutlu neşeli bir çocuk. kızım ise 1-2 hafta öncesine kadar çok mutlu bir çocuktu. toplumda söylendiği gibi kız çocuğumuzun çevresini idraki oğlumuzdan ileride. kısacası her aktiviteyi oğlumuzdan daha önce yaptı. kızımız şimdi sürekl...

    Doktor Cevabı:

    Çocuk Gelişim Uzmanı Emine Ergün

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 5 yaşımdaki oğlum geceleri uykusunda geziyor

    5 yaşındaki oğlum uykusunda sık sık uyanırdı fakat iki gündür uyanıyor evde dolanıyor anlamsız hareketler yapıyor alıp yatağına götürdüğümüzde tekrar uyuyor acaba uyur gezer mi endişe ediyorum ne kadar sıklıklı olursa böyle bişey diyebiliriz.teşekkürler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Beril Papuççuer Ceylan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Konusma zorlugu

    Merhaba 19 aylık bir erkek annesiyim oğlum.oğlum cümle kuramıyo hala kullandığı kelimeler 'anne ,ablasını severken cici diyo kule yapıyo ayağıyla vururken pat diyo,kusu görünce ci diyo,kediyi eliyle çağırıp pisi demeye calışıyo,3 kadar saymaya calışıyo 2 rakamını kolay cıkarıyoo,bir yere giderken el...

    Doktor Cevabı:

    Psk. Sezin Matkap

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Oğlum oyunlarda kız oluyor

    Yetkin bey merhaba.oğlum tam bir erkek çocuğa özgü oyunlarda ve hareketlerde.yalnız kız kardeşi ile oyun oynarken kız karakterini seçtiğini kendisi bana söyledi bunu söylerken de çok utandığını belirtti.bunun yanlış olduğunu düşünüyor.kızların daha güzel olduğunu,erkeklerin oyun kurmak için top, koş...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Yetkin Kuşan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 6 yaşında oğlum sürekli kızlarla oynuyor

    Sayın hocam, 6 yaşında bir oğlum, 13 yaşında bir kızım var. oğlum 4 yaşından beri kreşte kız çocukları ile oynuyor. pembe rengini aşırı seviyor. kız çocuklarının sevebileceği çizgi filmleri seyretmek istiyor. bayan topuklu ayakkabılarına karşı aşırı bir ilgisi var. çizdiği resimlerde hem erkek hem...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Psk. Mualla OKTAY

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • 3 yaşında oğlum kız olmak istiyorum diyor

    Merhaba doktor bey, oğlum 3 yaşında babası 5 aydır şehir dışında ve aralıklarla geliyor. daha uzun bir süre de orda kalacak.oğlumun gittiği kreşte sadece 1 erkek çocuk var.oğlum bu aralar masallardaki prenseslere özeniyor. ben pipi istemiyorum. kız olmak istiyorum diyor. ona karşı nasıl davranmal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. İlhan Bozkurt

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gilbert sendromu ve spor

    Merhabalar hocam, benim 28 aylık erkek bir çocuğum var. bebekken sarılığının çok uzun sürmesi nedeniyle hacettepe hastanesinde yapılan genetik tetkikler neticesinde gilbert sendromu teşhisi kondu.başka branşlardaki bir kaç dr. arkadaşımdan öğrendiğime göre gilbertliler profesyonel olarak spor yap...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Deniz Ertem

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhabalar 10 yaşında bir erkek yeğenim var.4.sınıfa gidiyor.bu seneye kada

    Merhabalar 10 yaşında bir erkek yeğenim var.4.sınıfa gidiyor.bu seneye kadar derslerind eçok başarılıydı ve asla yalan söylemezdibu dönem dersleri bayağı bir düştü.ve 2 gündür aladık ki inanılmaz yalanlar söylüyor.okul çıkışı arkdaşına gidiyoreve geç geliyor ve annesine okulda seminer olduğunu söylü...

    Doktor Cevabı:

    Çocuk Gelişim Uzmanı İdil Şengöz Tosun

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x