15 yıldır astım hastasıyım. 1 hafta önce 5 yıldır kullandığım symbicort ila

  • 15 yıldır astım hastasıyım. 1 hafta önce 5 yıldır kullandığım symbicort ilacından sonra sağ göğsümde ve sırtımda batma şeklinde şiddetli ağrı(geçmeyen )ağrı oldu.acilde çekilen akciğer grafisindezatürre olduğumu anladım.antibiyotik verildi kullanıyorum.symbicort yerine SERETİDE DİSCUS 500 mcg verildi. korkumdan bu ilacı kullanamıyorum.doktora da gitmek için dışarı çıkamıyorum.BU ilacı kullanırsam yan etkisi olur mu? KALBİMDE RİTM BOZUKLUĞU VARCevabınız için çok teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    Symbicort ya da seretide benzer ilaçlar ve zatürreeye neden olmaz. ama astımlı olduğunuz için bronkodilatör ve steroid kombinasyonu olan bu ilaçları kullanmanız gerekir. symbikorta antibiyotiğinize devam edin. 15 gün sonra kontrol grafisi çektirin gerileme olmamışsa haberim olsun dkgeçmiş olsun dk

    tarihinde cevapladı.
  • merhaba hocam yaklaşık 1 ay önce zatürre oldum daha önce de size sormuştum ilginiz için teşekkür ederim.kontrol grafisi çektirdim gerileme olmuş fakat tamamaen iyileşmemiş tekrar aynı antibiyotiği kullanacağım (14 tane ))kan tahlilinde CRP MONO 11.7 SEDİMENTASYON 35 2SAAT 65 çıktı seredite ve luxat tablet kullanmam gerekiyor bu ilaçları ilk defa kullanacağım alerjik bünyeli oldoğum için tedirgin oluyorum 15 yıldır pumicort simbicort singulair kullanıyordum bu ilaçlar ömür boyu mu kullanılaca

  • Doktor Cevabı:

    Seretide ve luxat, symbicort ve singulair ile aynı ister bu ikiliyi ister diğer ikiliyi kullan. enfeksiyonun daha geçmemiş antibiyotiklerebir süre daha devam hangi ikiliyi kullanacağına doktorunla karar ver benle değil geçmiş olsun dk

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x